{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træpiller
  • #1   23. sep 2020 Forbruget er nok meget forskelligt, da det kommer an på hesten og hvor mange timer den står i boksen.
    Træpiller fås mange steder, både foder relateret og hos byggemarkeder. Der findes også forskellige steder, der ikke er tilknyttet en kæde, der sælger dem. Du må i gang med Google og finde et sted nær dig, der tilbyder dem til en ok pris. Nogen henter i Tyskland. Hold også øje med kvaliteten, da de helt billige kan indeholde en masse sand. Men om det har indflydelse på sugeevnen, til boksbrug, må andre på banen med. smiley
    Husk:
    Hvis du ikke kan hente selv kommer der fragt på. Fragten vil være den samme om du køber 1 palle eller 10, så det kan godt svare sig, at gå flere sammen eller du selv køber stort ind.


  • #2   23. sep 2020 Jeg bruger ca 1 ps pr. kvm til opstart. (ca 12-14 ps)

    Derefter bruger jeg ca 2 ps om ugen.

    MEN det er meget forskelligt, har hesten været meget ude, er det tørt i vejret, ja så bruger jeg mindre, og omvendt er hesten mere inde og det er fugtigt i vejret, ja så bruger jeg mere.

    Og så hænger det også lidt sammen med hvor flink (grundig) man er til at ordne sin boks smiley
    Min hest er en stor DV vallak, som gerne roder i sin boks smiley


  • #3   23. sep 2020 Da jeg brugte rene træpiller brugte jeg ca to poser om ugen. Men det er meget afhængig af vejret. Min tisser rigtig meget og flytter meget rundt på bunden hver nat. Så jeg er nødt til at fjerne vådt mindst to gange om ugen og så skal der bare bruges mere end hvis man har en hest der tisser samme sted hver gang og som kan lade det være.

    Jeg er gået over til at blande hamp i og er super glad for det. Jeg bruger ca en sæk træpiller og en kvart hamp om ugen. Og nu er min bund meget mere tør og lækker


  • #4   23. sep 2020 Det er noget sludder at fragten er den samme ved køb af flere paller
    smiley


  • #5   23. sep 2020 Vi har lige købt træpiller , ved Randers .
    Vi fandt dem billige ned fragt 1750 kr .
    Ellers plejer vi og bestille i Tyskland til ca samme pris .
    Jeg bruger mellem 2 og 4 sække om ugen , fjerner også tis to gange om ugen , og min er lidt et svin i sin boks .


  • #6   24. sep 2020 Jeg bruger halmpiller jeg køber i Tyskland, palleprisen er ca, 1000 kr. lavere og der er 1080 kg. på pallerne, det er ca. 200 kg mere end i Danmark, så kommer der fragt på, ved køb af 3 paller 930 kr. = 310 kr. pr. palle smiley


  • #7   24. sep 2020 Regner med at bruge 1-2 poser om ugen til en stor hest i en 3,5x3,5 boks. Han er typisk vallak, så han roder, men han er ikke et svin.

    Køber aldrig fra et bestemt sted, bare der hvor det er billigt. Sidst fik jeg fat i en Palle med 53 sække til 2300 inkl. moms og levering. Det var så ikke specielt billigt, men hey.


  • #8   12. okt 2020 Jeg er totalt fan af halmpiller fra AJ strø og energi. De er super lækre og suger helt vildt i forhold til træpiller. Jeg fik 1 ton til 2000 kr og der mener han, at der er til 7 mdr - hvilket absolut lyder realistisk. Jeg har hældt ca. 350 kg ind i en 3,5x4 m boks - det er 10 dage siden og jeg har endnu ikke hældt mere ind. Til dagligt skal man bare fjerne klatter og rive i bund det steder med tis, så det bliver spredt. Jeg er stor fan - billede af min ordnet boks på 10. dagen

    profilbillede
  • Ditte H
    Ditte H Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Svar: 17
    #9   13. okt 2020 Peter ved du hvad for noget halm de tyske piller er lavet af? Hvede? Raps? En blanding? Jeg har tidligere brugt nogle fra Land og Fritid, der vist er 85% hvede og 15% raps. Hesten jeg havde stående på dem spiste dem ikke, men hans mor og søster, der havde adgang til boksen i dagtimerne spiste dem i stor stil. De opdagede med det samme, når jeg havde puttet nye piller i boksen. Prøvede at gemme dem under gamle piller. Under halm og også under spåner, men uden held. De skyndte sig ind i boksen om morgenen og guffede i sig. Selvom den ene stod på byghalm og den anden på spåner men med adgang til halm. Wrap kunne heller få dem væk fra pillerne.

  • #10   13. okt 2020 De halmpiller jeg køber er fra PilleMadsen det er nemmere du selv undersøger, eller ring til dem, de er flinke smiley
    Jeg har også før brugt fra Land og Fritid, de var lidt blødere, dem fra tyskland er lidt hårdere i det, så der skal man fylde op lidt før smiley


Kommentér på:
Træpiller

Annonce