{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

Opstaldning {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Har i før haft jeg heste i pant ved opstaldningskontrakt personlig synes jeg det er mærkeligt fordi jeg aldrig har set eller hørt om det før.

Ville i fraråde det især jeg har flere heste stående betaler til tiden dep og det hele, men bare 1 er mine heste er noget mere værd en mit dep og 2x mdr opstaldning.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning
  • #1   17. nov 2020 Er ikke helt sikker på hvad du mener?

    Normalt er det mere noget man hører om hvis folk ikke betaler deres regninger og fogedretten bliver indblandet, så kan man tage "pant" i fx en hest. Og det kender jeg til bliver gjort. Ligesom man ville gøre i en bil, hvis de har sådan en.


  • #2   17. nov 2020 Det er det ikke her jeg har stået der i ca 2 mdr betaler til tiden og har betalt dep derfor jeg også synes det virker mærkeligt at tage en hest i “pant” i en opstaldningskontrakt eller ? smiley

  • #3   17. nov 2020 Din tekst er svær at forstå.
    Mangler tegnsætning osv.

    Men - hvis du frygter at de vil gøre noget ulovligt.
    Hvis du har betalt dit, så skynd dig at finde et andet sted, hvis du mener at de vil tage din hest.
    Skylder du noget, betal dit og kom videre.


  • #4   17. nov 2020 Det jeg mener er jeg står et sted hvor der efter et par dage fik kontrakten hvor det stod at de har tilbageholdelses ret i hestene under betaling af opstaldning og det er fint men dette jeg ikke synes er ok mht til at vil have tilbageholdelse da jeg tænker det hurtigt kan blive indviklet “i overensstemmelse med ovennævnte bestemmelse” smiley

  • #5   17. nov 2020 Jamen er det ikke ret simpelt, hvis du ikke kan forliges med hvad der står i kontrakten så er der 2 muligheder:

    - Tag en snak med ejeren af stedet om den del kan ændres

    - eller du opsiger din boks og finder et nyt opstaldningssted hvor dette ikke er nævnt i en evt kontrakt.

    Og så må lektien være altid at læse kontrakten før indflytning smiley


  • #6   17. nov 2020 Nu havde jeg slet ikke fået den oplys eller lign inden men ja det er self rigtigt. Dog ville jeg gerne også derfor mit oplæg høre andre mening om det smiley

  • #7   17. nov 2020 Ja det er ikke nemt når man ikke får informationen på forhånd. Man kan dog også overveje hvorvidt de vil have lovhjemmel til at tage hesten hvis du ikke betaler. Jeg tænker at bestemmelser og paragraffer i så fald skal være oplyst i kontrakten.

  • #8   17. nov 2020 Som jeg læser dit opslag, så har du skrevet under på en kontrakt uden at læse den og opdager så, at staldejer gør opmærksom på, at de ved manglende betaling af opstaldning, vil ta hesten i pant.

    Det må de gerne, når de har fået en advokat til, at skrive til dig, at du skylder penge for opstaldning. ( Hvis nu vi siger du kommer til, at skylde for opstaldning ) Hvis du så stadig ikke betaler, så kan de, med fogderettens hjælp, bortsælge din hest for, at få dækket de udgifter de har på, at fodre og sørge for, din hest får smed. Det er nemlig deres PLIGT, at sørge for hesten, så længe hesten står hos dem.
    Er der penge tilbage ved et bortsalg, når de har fået dækket deres udgifter, så tilfalder resten dig.
    Hvis de har tænkt sig at bortsælge hesten uden, at ha en advokat med ind over, så er det ikke lovligt og kaldes selvtægt.

    Så du kan, som andre forslår, finde et andet opstaldnings sted, eller blive, når du har sikret dig, at de har tænkt sig, at ha en advokat med ind over ved evt bortsalg.


  • #9   17. nov 2020 Jeg har ikke skrevet under endnu det er derfor jeg tænkte måske at høre udlejer om det.
    Men er det så kun betaling det betyder indenfor ? ‘Mere kan de opkræve penge for tømning af container hvis jeg skal tømme hele skuret hvis jeg en dag vælger at fraflytte tænker jeg smiley


  • #10   17. nov 2020 Hvis der er noget i kontrakten du ikke forstår, så be om en forklaring og bliv ved med, at spørge, til du forstår det.
    Jeg tænker ikke du skal betale for udmugning, medmindre det står i kontrakten. Men igen, spørg. Er der noget, der er uklart, i kontrakten så få det tilføget, så du har det på skrift, den dag du flytter.


  • #11   17. nov 2020 Perfekt tak for alle svarerne jeg hører lidt mere specifikt ad smiley

  • #12   17. nov 2020 Ellers så tag et billede af kontrakten og smid herinde - måske det er nemmere smiley

  • #13   18. nov 2020 Jeg er lidt usikker på, hvad du mener. Men som jeg forstår det, så står der i kontrakten, at de kan tage hesten i pant, hvis man misligholder betaling. Er det rigtig forstået?

    Jeg kan sådan set godt forstå sådan en kontrakt. Der er tilsyneladende en hel del, der ikke kan finde ud af at betale sine regninger til tiden, og jeg hører med jævne mellemrum om "nomader", der flytter hesten fra sted til sted og ikke betaler sine regninger. Staldejerne står med store udgifter til opstalders heste, som de jo netop dækker gennem opstaldningsbetalingen. Hvis man af flere omgange har oplevet dårlige betalere, så kan jeg godt forstå, at man bliver træt af det.
    Som opstalder ville jeg ikke have noget problem med at skrive under på sådan en kontrakt. Men jeg betaler også altid mine regninger og har altid haft et godt forhold, til de staldejere, jeg har stået ved.


  • #14   18. nov 2020 Måske du kan lægge billeder op af din kontrakt og lige sørge for at de personlige ting som navne, adresse, tlf mv bliver streget over eller sløret. Så kan vi måske bedre forstå dit spørgsmål. For jeg tænker også pant i hesten hvis man ikke betaler opstaldning eller bare skrider fra sin hest. Det er virkeligheden at det sker.

  • #16   3. dec 2020 Jeg betaler altid og til tiden, har dep der så jeg ville ikke komme til at stå i den situation. Men jeg endte med at skrive til udlejer. Vedkommende forklarede det var nemlig hvis man ikke betalte, men vedkommende self ikke regner med det sker, og hvis det blot var en mdr at der var til at tale om en løsning så, så er mere rolig om det nu har bare aldrig haft det i en kontrakt før.

Kommentér på:
Opstaldning

Annonce