{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Lise N
Lise N
Tilmeldt:
31. mar 2015
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 6

Sikkerhedsvest, hvilken? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal i gang med at tilmelde min hest næste år, og ønsker i den forbindelse at købe en sikkerhedsvest, men hvilken? Jeg har ingen erfaring med sådan en. Den skal være behagelig at have på og bevæge sig i. Hvad er jeres anbefalinger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikkerhedsvest, hvilken?
  • #1   7. dec 2020 I military kræves en hård vest, ikke så behagelig, det skal du lige tænke på hvis du har planer om det


  • #2   7. dec 2020 Jeg gætter på der skulle stå tilride smiley

    Men jeg tænker du skal tænke over hvad level du vil have?

    For ønsker du at starte springstævner så vil det da være en fordel allerede nu at købe en min. level 2, så du slipper for at skulle investere i en mere.

    Jeg hverken springer eller rider military men har lige været ude og købe en Komperdell Balistic Flex Fit som er en level 2 vest. Jeg skulle bruge den på tur og skulle have en der var behagelig og med bevægelsesfrihed. Jeg har aldrig redet med vest og dem jeg har prøvet har jeg syntes indskrænkede min bevægelsesfrihed, men komperdell vesten syntes jeg faktisk er behagelig. Jeg skal vænne mig til den, men det skal nok komme og jeg syntes den var prisen værd.


  • #3   7. dec 2020 I min verden er det vigtigt at skelne mellem rygskjold og veste, da et rygskjold som sagt beskytter ryggen og en vest beskytter hele vejen rundt. Derudover mister du afstivningen af ryggen ved rygskjold, det kan godt være den absorbere slag lige så godt, men den kan ikke stive ryggen hvis du ryger på hovedet.

    Men lige til tilridning er der måske andre hensyn at tage end bare hvad man selv synes er rarest. Det kan nærmest være umuligt at ligge henover en hest med en reel vest, da den så bliver skubbet ind i brystkassen, så der kunne et rygskjold give mening, så længe man husker den beskytter mindre især hvis du skulle være i skudlinjen for et sæt bagben med brystkassen.


  • #4   7. dec 2020 Jeg har en Komperdell lvl2 (rygskjold) af den gamle model der er lige rigelig lang ned af lænden, og så en helt standard lamel lvl3, som vidst nok er Riders Company eller sådan noget. Til tilridning vil jeg også foretrække level 3. Jeg brugte også den i starten da jeg tilkørte og den eneste grund til at jeg ikke bruger den når jeg kører nu,, er at jeg har svært ved at styre balancen i min vogn med den. Jeg sidder ikke godt. Men den kommer frem til spring, vilddyr og andet gejl. Til daglig bruger jeg min level 2 på alle jeg rider.

    Jeg er ret forelsket i en level 3 fra Komperdell. Det er klart mit næste sikkerhedsvest-køb. De har noget enormt lækkert materiale, der bliver mere fleksibelt når det har fået kropsvarme i nogle minutter. Sådan en ville jeg vælge næste gang!


  • #5   8. dec 2020 Swingvest smiley

Kommentér på:
Sikkerhedsvest, hvilken?

Annonce