{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Sikkerhed... {{forumTopicSubject}}

Synes vi trænger til en debat sååå...

Hvad mener i med hensyn til sikkerhed under ridning...? Jeg rider selv med ridehjelm hver dag, og sikkerhedsvest når jeg springer... Men er jeg den eneste der mener, at det er plat at reglerne ikk er ens for heste og ponyer på stævnepladsen? At hesteryttere f.eks. må springe uden sikkerhedsvest når ponyryttere skal have den på...? Voksne ryttere kan da lige så nemt komme slemt til skade som ponyryttere kan...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikkerhed...
  • #1   20. nov 2004 På min rideskole er der følgende regler:
    Alm ridning: ryttere under 18 år skal bære ridehjelm
    Spring: ALLE skal bære ridehjelm, ryttere under 18 år skal bære sikkerhedsvest

    - men rid altid med ridehjelm alligevel! Desværre ser jeg alt for mange voksne på rideskolen der rider uden ridehjelm! Ja selv min ridelærer rider uden ridehjelm på sin hest - hun burde da være et eksempel for os elever?!


  • #2   20. nov 2004 Jeg syntes det er okay at det ikke er en regel at man som hesterytter skal springe med sikkerhedsvest - men det skal være ,og er, en regel for ponyerne.

    Jeg rider selv med ridehjelm - jeg har arbejdet som hestepasser for prof. ryttere, så jeg ved hvad der kan ske på selv de mest velredne heste. Mit liv skal ikke være i en kørestol eller med andre mén pga. jeg dummede mig på ryggen af en hest.

    Jeg springer selv med sikkerhedsvest - for det meste... Jeg ville til et stævne vælge at ride med vest indtil jeg havde rutinen, og kan godt forstå nogle af de rutineret ryttere der ikke gør - men det jo deres valg.


  • #3   21. nov 2004 Hej
    Jeg rider selv med sikkerhedsvest når jeg rider i skoven på min pony Obelix, fordi at han er så tændt fordi at han er ½ Araber og ½ fuldblod. (tror vi).
    Men når jeg rider på min fjordhest Bellami bruger jeg den aldrig.

    P.s Jeg brugr altid ridehjelm lige meget hvilken hest jeg rider på!!!


Kommentér på:
Sikkerhed...

Annonce