{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Utrolig god behandling af sår {{forumTopicSubject}}

Jeg synes lige jeg vil dele en lille solskinshistorie med jer. Jeg har en hest der nok overlever (det ser meget positivt ud nu) pga en ny behandling som de fleste nok ikke kender til. Jeg har en hest der for ca 2 måneder siden faldt og fik et grimt sår på begge knæ. Efter en opringning til dyrlægen fik jeg at vide det lød ikke som noget der kunne gøres noget ved, jeg skulle bare køle det ned, vaske det, og holde øje med der ikke gik betændelse i det. Det gik fremad, og der ene sår helede hurtigt men det andet der var stort skete der ikke noget med. Efter flere besøg af dyrlæger hvor der blev givet en masse medicin, så det lidt bedre ud. Men en dag var der simpelthen flækket! Så såret var nu cirka 15 cm langt! Og en noget af det havde helt sluppet så det var tæt på det slet ikke hang sammen mere. Men heldigvis mødte jeg en dyrlæge der havde prøvet at sy noget svinevæv på en hest med et flot resultat. Men dette var meget nyt og det var aldrig prøvet på et sted som et knæ. Så min hest har i ca en måned stået med en skinne så den ikke kan bøje benet. Men det der svinevæv virker bare! Alt det løse er ved at vokse sammen igen. Der er meget lang vej endnu, såret er stadig meget stort, men for bare et år siden havde der ikke været nogen behandling for sådan et sår og min hest ville nok være blevet aflivet. Jeg er også heldig min hest er så sød til og stå stille, for ellers kunne intet af dette have været gjort. Det er nemlig lidt af et projekt da det aldrig er blevet lavet i Danmark før. Hvis det går godt med min hest (som det gør indtil videre) så bliver det nok mere almindligt. Men jeg synes lige jeg ville fortælle jer denne lille historie som i kan huske på hvis i en dag står med et sår på jeres hest som dyrlægen ikke kan gøre noget ved. Så spørg om han/hun kender noget til det svinevæv og om det evt kan bruges.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utrolig god behandling af sår
  • #1   21. nov 2004 Wow, det lyder da godt nok spændende.. håber da det lykkes 100% og hesten kommer sig helt..
    Mvh. Michael


  • #2   21. nov 2004 Jeg ved ikke hvor lang tid det vil tage at hele. Nok nogen måneder endnu. Som sagt er det første gang sådan noget er blevet lavet på et knæ, og min hest er "forsøgskanin". Og arvævet skal skæres til så huden kan vokse hen over det. Men når man tænker på det var det her eller an aflivning så betyder det ikke så meget for mig hvor lang tid der går.

  • #3   21. nov 2004 Ja det tænkte jeg også. Dyrlægen har også taget billeder undervejs fordi kan vil bruge det her som et eksempel når han er ude til fordrag mm. netop fordi det er så nyt og mange ikke kender noget til det. Heldigvis har jeg så endelig fået en dyrlæge der virkelig går op i sit arbejde. Han kikker endda til min hest når han har fri!

Kommentér på:
Utrolig god behandling af sår

Annonce