{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
300 visninger | Oprettet:

Den svære afsked. {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag sagt farvel og tak for til min dejlige gamle hest. Han har kronisk bronchitis og bliver stadig dårligere gående. Dyrlægen kommer i morgen formiddag, og afliver ham. Hjemme på folden.
Idag tog jeg de sidste billeder, og klippede en fletning af hans nyklippede hale. Han er børstet og ordnet for sidste gang. Jeg har fået hans sidste 3 sko. Den 4. tabte han for en uge siden. De 2 af skoene sætter jeg på mit birketræ hjemme i haven, og den 3 sko bliver malet gul, og sat op ovre i skoven, på et træ, for at markere en af de ridestier, hvor vi har gået så mange gange.
De sidste billeder og skoen i skoven, bliver lagt ind her senere. De vil ligge en uges tid på kameraet, før jeg vil se dem. Skoen sætter jeg på i weekenden. Den skal lige slibes, får jeg maler den. Er det ikke en fin måde at ære ham på, med en sko i skoven.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den svære afsked.
  • #1   25. sep 2007 Jeg ville nok have den hjemme på mit værelse skoen smiley

    men jeg bliver helt trist på dne vegne..

    er det ikke ufatteligt svært atholde sig fra stalden lige nu?

    hvorfor skal du ikke være der i morgen??


  • #2   25. sep 2007 Jeg er på job.

  • #3   25. sep 2007 okay,...

    jeg havde nok taget fri hvis det var mig smiley

    men sådan er vi jo forskellige..


  • #4   25. sep 2007 Jeg synes virkelig det er en flot måde at ære ham på. Ville ønske jeg kunne have gjort det samme for mine tre gamle heste, men ingen af dem havde sko på. Til gengæld har jeg en tot af deres hale, som jeg er rigtig glad for. Kan godt se at det er det rigtige at gøre, selvom det er den hårdeste ting i verden. R.I.P Er sikker på at han får det godt der hvor han kommer hen.

  • #5   25. sep 2007 Det er så sørgeligt sådan noget.
    Men jeg synes din beslutning er flot. Og det er kun godt for ham. Han får det rigtig godt. :')

    Jeg synes det er en utrolig fin idé med at sætte det op der hvor i har været masser af gange. : )
    Jeg ville nok gemme én sko, som jeg ville have derhjemme. Men du har jo lokken fra ham.

    *Trøste knus herfra*


  • #6   25. sep 2007 ej det er da den bedste afsked man kan give en pony, det synes jeg at du har klaret flot. det må da også være svært ? Det er sådanne minder man gerne vil have af sin bedste ven, og det er ting mange glemmer at gøre..

    Jeg synes det er flot gjort eller hvad man siger :')


  • #7   25. sep 2007 puha får en klump i halsen når jeg læser dit indlæg.. men ved hvor svært det er.. Fik selv min dv aflivet sidste år hun blev kun 9 år..

  • #8   25. sep 2007 Jeg har 3 sko. Den ene kommer på et bøgetræ i skoven, og de 2 andre på stammen på et birketræ her ude i haven.

  • #9   25. sep 2007 orh, fik en klump i halsen da jeg læste det smiley .
    der er så mange der skal sige farvel til sine heste ;( ..

    - men synes det er en utrolig sød og kærlighedsfuld tanke at hænge en i skoven :') ..



  • #10   25. sep 2007 Æv:'(
    Trist på dine vegne, men må sige det er en god afsked..


  • #11   25. sep 2007 uhhh det er aldrig sjovt jeg har selv for 1 lille måned siden skulle tage afsked med miin gamle hest..
    han havde det skidt om aftenen, smed sig rundt og var nærmest ikk til og holde på benene.. vi fik dyrlægen ud og ja fyldte olie i og gav ham en masse smertestillende... vi havde en mistanke om det var sand kolik og alligevel ikk for har aldirg set en hest have det så dårigt, bare vi trak rundt med ham kunne man se bag benene knække væk under ham, selv da vi stod helt stille smed han sig bare ned på brostene og slog hul i hovedet det var et skrækkeligt syn tro mig han gjorde det et par gange på staldgangen os.. uf smiley dyrlægen ud igen klokken er 01.00 om natten og vi blev akut send afsted på dyrehospital, tankerne fløj gennem hovedet hva sker der? hva fejler han? puhh vi kom der op og ja han fik flere sprøjter og ja de tømte blæren på ham da den var helt fuld han faldt til ro og dyrlægen håbede på det var det der var galt.. men næste mogen ringede han. - det var galt nu han havde fået det værre smed sig rundt i isulations boksen konstant hans tandkød blevet blåt og rystede vildt enten skulle vi vælge og aflive ham eller en operation som der kun var 20 % chance for han overlevede...
    fløj afsted der op og så det forfærdelige syn, min kære louckey var helt for slået i hele hovedet flere store sår åhh tud :´( hvor var han dog kold og rystede det var så forfærdeligt, valge og sige stop han måtte aflives andet var ikk humant...
    det var sindsyg hårdt og sige farvel stor tudet for vildt og glemmer ham aldrig,... :´(
    så føler med dig tro mig...


  • #12   25. sep 2007 Stebbi gik heller ikke med sko, men jeg fik det halve af hans pandelok med hjem (': Han blev aflivet i februar i år, og selvom det er et halvt år siden, så græder jeg næsten hver aften, fordi jeg kommer til at tænke på ham )':Jeg kan heller ikke holde ud at se den trailer, som han blev kørt over til dyrlægen i..
    Det er rigtig hårdt den slags - men en virkelig flot måde at gøre det på, med at sæltte ne sko op i skoven (;


  • #13   25. sep 2007 Da jeg gik fra ham her til aften i den flotte aftensol, lod vi ham gå ude på folden, til duggen falder. I morgen får han en spand æbler og heste bolsjer som morgenmad., sammen med hans havre.
    Jeg kører op og ser til ham, på vej hjem fra job. Da er han aflivet, men vil gerne lige se ham alligevel.


  • #14   26. sep 2007
    Sikke trist.
    Står selv med en hest der skal aflives pga kronisk astma og bronkitis.
    Har gjort alt hvad der har været at gøre hele vejen igennem og alligevel har det ikke været nok.


  • #15   26. sep 2007 Puh, ha. Han er idag kl. 9 i formioddags, blevet aflivet. Har lige været oppe og se til ham. Har dækket ham til, så de lede fluer ikke lægger spy i ham.
    Sikke en dum dag idag.


Kommentér på:
Den svære afsked.

Annonce