{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Lis  L
Lis L
Tilmeldt:
16. sep 2021
Emner: 1 Svar: 1

Vallakker der springer på hoppe {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en lille flok på 5 heste de to er opstaldet .
4 vallakker og 1 hoppe. De har ca gået sammen siden februar . Det har altid været en rolig flok . Her sidste gang hoppen var i brunst ( meget )
Er de to vallakker begyndt at springe på hende meget voldsomt og hele tiden og de virker meget hingste. Er bekymret for flokken og samtidig har jeg det ikke godt med det. Folden er ikke til at dele . Nogle der har nogle gode råd . Vallakerne er 13 og 8 år. .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vallakker der springer på hoppe
  • #2   16. sep 2021 Nogle har succes med tilskud. Her prøver vi Perfect gentleman af, fordi min opstalders hest gør det samme

  • #3   16. sep 2021 Gå ned og køb plastpæle og en rulle tråd og opdel flokken.
    Jeg havde lavet to lag hegn med en meter imellem, hvis det hegn der sættes op kun er spinkel elhegn.

    Og så kan man tale om diverse tilskud.
    Vær opmærksom på, at problemet kan gentage sig.

    Hestene kan komme til at slås, hoppen få bør infektion,, der er meget der kan gå galt - og helt ærligt, den nemmeste måde at håndtere skader er ved at undgå dem...


  • #4   16. sep 2021 Jeg ville, som en anden også skriver, fjerne enten hoppen eller de to vallakker, det er farligt for alle involverede.

    Hvor længe siden er det hun gik i brunst, er hun ude af brunsten og gør de det endnu efter brunsten?

    Jeg har selv prøvet at stå med en hoppe som to vallakker sloges om og hoppede på hende på tur, både fra siden og bagfra, hun fik altså nogle grimme sår og slag i ryggen, fordi vallakkerne jo ikke aner hvad de laver.
    Hun blev fjernet fra flokken, hun blev på et senere tidspunkt sat ind igen, men denne gang var det endnu værre, her angreb de hende og både de to vallakker og to hopper var meget aggressive imod hende, så hun kom ud igen.


  • Lis  L
    Lis L Tilmeldt:
    sep 2021

    Emner: 1 Svar: 1
    #5   16. sep 2021 Tusinde tak for svar. Det var slemt i tre dag ca og hvor jeg slet ikke kunne kende min vallak •. Jeg må have snakket lidt mere med ejer. Da det jo nok sker næste gang igen ??

Kommentér på:
Vallakker der springer på hoppe

Annonce