{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ormekur
  • #1   24. aug 2023 Tilbage i efteråret gav jeg ca 320 kr for test + ormekur

    I foråret skulle han ikke have ormekur, men der gav jeg ca 180 for test


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #2   24. aug 2023 Gødningsprøver koster 150 kr hos min dyrlæge og de seneste par gange har jeg givet i omegnen af 40 kr pr. stk for ormekur (ivermectin/praziquantel) på apoteket.

    @Baysen: Hvilken type ormekur fik du - for 140 kr lyder da lidt voldsomt, sammenlignet med ovenstående priser..?






  • #3   24. aug 2023 Åh, det kan jeg ikke huske.
    Det var vist et bredspektret. Det var dem jeg stod opstaldet hos der stod for det hele, jeg skulle bare given ormekuren ??

    Hans EPG tal lå egentlig ok (50), men dyrlægen anbefalede ormekur alligevel ???????


  • jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Svar: 131
    #4   4. sep 2023 Heste, der går på fold får næsten altid orm. Æggene lægges i pelsen af insekter. Så hvis der kan fåes ormekur på apoteket så kan testen spares.

  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #5   4. sep 2023 @Jens C: Du taler om bremselarver - ormeæg lægges af orm, ikke af insekter... smiley
    Og ormekur er receptpligtig, og dyrlæger må ikke udskrive uden forudgående indikation.

    Men ja, alle heste har - og får - orm, og en gødningsprøve er et øjebliksbillede, så hvis flere hestecoben flok er behandlingskrævende, vil man ofte behandle hele flokken, også dem hvis prøver ligger under referenceværdi.


Kommentér på:
Ormekur

Annonce