{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

År 2023 hvordan gik det {{forumTopicSubject}}

Hej her er mit årligt tilbagevendende før og efter nytårs opslag.
Mit 2023 begyndt med pleje orlov til min mand der fik konstateret ALS i juni 2022 han var så pleje krævende at jeg ikke kunne klare mig ved at være halv dags på arbejde.
Vi hade valgt at jeg passede ham så meget jeg kunne.
Det var hårdt at se på og være med til men det gik .
Frank døde 23 marts og det var slemt men også befriende.
Vi er igennem det hele og vider.
Jeg er på arbejde igen og det er jeg glad for.
Mine heste er blevet til 2 flere hopper
Og vi fik et dejligt hingste føl I september
Min gamle gode buster blev aflivet januar han er begravet og jeg Mindes det gode væsen jeg fik glæde af I 12 år.
Jeg bliver på min gård og fik solceller på taget i sommer
Jeg har fået en god ven som hjælper mig med hus og går godt i spænd med John.
Ja John er så glad for ham det er lidt sejt med sådan en lastbilchauffør man får lov at tage med på arbejde.
Jeg håber 2024 bliver lige så stabilt som 2023 slutter.
Vi holder jul og nytår hjemme med lastbilchaufføren
Det glæder vi os alle til
Hvad med jer lad mig høre
God jul og godt nytår til alle her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  År 2023 hvordan gik det
  • #1   4. dec 2023 kondolere Annette smiley


    Mit 2023...
    ja syntes faktisk at året er gået alt for hurtigt.
    I april gik min nabo væk- havde tjekket hende et par gange om dagen igennem et års tid, efter at hun blev alene og var syg. Men hun havde fået det rigtig godt, men det var jo meget hyggeligt at lige besøge hende 2 gange om dagen. Det var så også mig so fandt hende da hun så havde fået en kraftig hjerneblødning.
    hun efterlod mig hendes to hankatte på10 år. Og så er det så her at det blev meget spændende. For det var IKKE nemt at flytte to 10 års katte over i min flok på 12 katte. faktisk tog det 5 mdr inden de bare nogenlunde kunne gå sammen uden at slås. så det har jeg brugt meget af min tid på. naboens hus har også taget en del af min tid. FIk lov til at tage det jeg ville have. Huset gik til kattens værn, men de syntes at jeg fortjente at få noget for mit store arbejde med at passe naboen, og tømme de personlige ting.
    Highlight og hans lånedame Maggie har faktisk bare hygget sig. De nyder bare deres fold - fik nye naboer i sommer så de blev rigtig forkælet.
    helbredet er som det plejer. kører stadig dialyse hjemme.


  • #2   5. dec 2023 Mit 2023 har været det vildeste år på mange måder!

    Jeg startede året ud med egentlig "bare" at være studerende på min uddannelse, og have 1 år tilbage, men i løbet af året er der alligevel sket lidt smiley
    1. maj køber jeg min nye hest, Vacanza. Hun var "et godt tilbud", og trods hun til handelsundersøgelsen viste sig at være halt på begge forben og have en sarcoid på bugen, købte jeg hende alligevel. Jeg har kendt hende siden hun var føl, og passet hende og en masse andre heste et par uger hver sommer, så jeg kender hende ganske fint, og hun havde hele tiden været min yndlings af dem jeg passede smiley Haltheden gik over efter en måned (hun var ikke halt da jeg så hende fremvist før handelsundersøgelsen), og sarcoiden er faldet af af sig selv og 7-9-13 ikke kommet retur endnu smiley Planen med hende er at avle, og så håber jeg også hun kan blive ridehest, men ellers har jeg hende som selskab og avlshoppe smiley
    D. 27. maj bliver jeg og min mand gift, vi havde en fantastisk dag med familie og venner, det kunne simpelthen ikke have været bedre smiley
    I juni består jeg mine to sidste eksaminer, og har derefter kun mit speciale tilbage, før jeg er uddannet dyrlæge - jeg skal aflevere mit speciale om mavesår og test af et tilskud her d. 3. januar, og skal forsvare i midten af januar, og derefter kan jeg kalde mig dyrlæge.
    Sommeren går med dyr, venner, en rejse til Japan - og så får min mand og jeg (lidt impulsivt) købt hus - vi fandt den skønneste landejendom, som vi overtog d. 1/10. I starten af september starter jeg på mit speciale, og samtidig ender vi med at få en kat, en lille 12-ugers killing indleveret grundet påkørsel, men hun viser sig ikke at være skadet, så i stedet for at hun skulle sidde og kukkelure på et internat, har vi altså fået hende med hjem (min mand er dyrlægen der fik hende indleveret i vagten). D. 13/10 kommer hestene hjem på gården, og mens jeg i september startede mit speciale, har min hverdag derfor også bestået af at vænne mig til at have hestene hjemme smiley Det er skønt - men jeg har aldrig fået brugt så lidt tid med mine heste, som jeg gør lige nu, de fleste dage får jeg kun lige ordnet fold og stald, for der er simpelthen så meget vi skal have styr på, når vi er flyttet i hus smiley
    Om lidt tager vi en uge til Tenerife, det var en ferie der var booket inden vi købte hus, men heldigvis vil min mor komme ned og passe dyrene, og så er vi ellers klar til at holde jul og nytår her på gården smiley

    Så året har budt på bryllup med dem vi har kær, udvidelse af familien med en hest mere og en kat, flytning til egen gård med 6,7 hektar jord og fantastisk beliggenhed, samt rejser - det har virkelig været et godt år for os i år smiley


  • #3   8. dec 2023 2023... året der har budt på op og nedture.

    I april mødte jeg min kæreste, nærmere min sjæleven! han kom med en pakke med to små piger, og de har alle 3 taget SÅ godt imod mig og alle mine dyr.

    Det er også året hvor jeg langt om længe fik sagt hej til mit nye føl, Fantasy, hans mor blev jo sendt til hingstestation 3 uger efter jeg sagde farvel til min sjælehest Santos i 2022, og jeg har derfor haft nogle urimelig store forventninger til båndet med Fantasy, og de har slet ikke været fair og jeg har måtte overveje hvad han skulle, jeg nåede at blive bekymret for at min tid med heste skulle have en pause.

    Men hvad alt ville så dukkede Rickon op, meget tilfældig, drømme farven i drømme hesten, han måtte jeg ned og møde, og hjem kom han! Rickon fjernede presset der har været på båndet til Fantasy og stille blomstre dette bånd også, så nu bliver han også!

    Desværre måtte Fantasys mor Diva sendes over regnbuen til Santos, hendes ben ville ikke mere, de gamle skader ville ikke i kulden mere, så her måtte træffes nye store beslutninger, hvornår kunne jeg ikke længere forsvare overfor Diva at være i det mere, og hvornår kunne jeg forsvare at tage hende fra Fantasy, så der var nogle lange måneder med smertestillende og pleje af hendes krop.

    Diva måtte derfor sendes afsted, en trøst er at hun var SÅ klar da hun blev sendt over, og jeg er glad for jeg ikke ventede længere, trods Fantasys unge alder.

    Jeg håber 2024 bliver en år med masser af familie, og leg med heste, forhåbentlig går der mange år endnu før jeg skal vinke farvel til en mere, de er trods alt alle 5 eller derunder smiley


  • #4   12. dec 2023 Mit 2023 gik ikke som forventet - jeg ville have trænet meget mere med ponyerne - hygget - redet og ændret folde - så der var både sommer og vinterfold og en lille ridebane.

    Men sådan blev det ikke - arbejde og børn fyldte for meget - så mine ponyer blev foldbumser smiley

    Min fødselsdag i juli blev fejret på Røme - og det var rigtig hyggeligt - men også her mit liv tod en drejning - stik modsat - en gammel ven kontaktede mig - eller - vi kontaktede hinanden - vi snakkede om løst og fast - han hjalp mig ud af en kæmpe krise og 1/9 tog jeg den endelige beslutning og flyttede fra "kæresten" gennem 20 år - jeg kunne ikke mere - følelserne var VÆK - intet kæreste forhold - kun arbejde og børn.

    15/9 flyttede jeg så i lejlighed - arbejdede stadig for kæresten - men kunne ikke arbejde som jeg plejede - det var ikke det samme mere - råben og skrigen - intet samarbejde - intet.

    1/12 ca valgte jeg i samråd med lægen at sygemelde mig - alt tog for hårdt på mig - børn der ikke ville i skole - familiekonsulent på - kommunen inde over for at hjælpe mig og ungerne til et bedre liv - en økonomi der slet slet ikke hængte sammen - heste der står hos ex - og som jeg kun ser når jeg fodre og hygger om nogle få timer - en kammerat der støtter mig i hoved og røv.

    Nu i dag - 12/12 kan jeg se lyset for enden af rumlen - jeg er på vej tilbage på rette spor - julen er reddet med hjælp fra venner og bekendte - fremmede mennesker - og kommunen -

    Det sidste jeg mangler for at komme ud af 2023 er at finde et sted til mine ponyer - hvor jeg kan have økonomien til at hænge sammen - finder jeg ikke det............. så er mit liv med heste slut -

    2024 kan KUN blive et bedre år - et pr med kærlighed - min lille familie og forhåbentlig mine heste - men ønsketænkning

    Glædelig jul til jer alle smiley


Kommentér på:
År 2023 hvordan gik det

Annonce