{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
325 visninger | Oprettet:

Ledbåndsskade - stamcellebehandling {{forumTopicSubject}}

Ledbåndsskade? Stamcellebehandling?

Hej

Jeg står i den uheldige situation, at min 5 årige vallak har pådraget sig en skade på et ledbånd i bagknæet.

Jeg er (heldigvis for det) meget grøn på dette område, og jeg søger nu viden og erfaringer fra andre hestefolk, der måske har haft en hest i samme situation.

Har du haft en hest med ledbåndsskade?
Hvordan var processen - tid - og enderesultatet?

Er der noget som helst, som jeg, kan gøre, udover at følge dyrlægens ordre om boksro, derefter tjek også vente og se?
(her tænker jeg tilskud, supplementerende behandlinger mm?)

Nogen der har erfaringer med stamcelle behandling i forbindelse med ledbåndsskader?

Lad mig endelig høre, fra jer, hvis i har det mindste, der kan gøre min viden større..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ledbåndsskade - stamcellebehandling
  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #1   19. apr Man skal jo altid være forsigtig med at sammenligne skader - selv om diagnosen overordnet er den samme, så kan de konkrete skader være meget forskellige og dermed også have forskellige forløb og udfald...

    Men min vallak fik som 15-16 årig diagnosticeret en korsbåndsskade i et bagknæ - prognose dårlig og han var så halt, at dyrlægen nævnte aflivning i forhold til dyreværnsloven som en mulighed.
    Nu kendte jeg ham rigtig godt, og vurderede at han ikke var påvirket psykisk - vi blev derfor enige om at jeg tog ham med hjem igen, og så kom hun og tilså ham i hans hjemlige omgivelser 14 dage senere.

    Her hun måtte give mig ret i at han var en glad hest, der ikke virkede påvirket ud over naturligvis haltheden - og efter 10 mdr, hvor han bare gik på fold med resten af flokken, var han rengående ved ny kontrol.

    Stamcellebehandling har jeg ingen erfaring med - han fik så vidt jeg husker Cortaflex under forløbet, men om det har haft en effekt ved jeg jo ikke...

    Krydser fingre for at din bliver god igen!


  • #2   19. apr Mange tak, for trods alt - at dele din erfaring med mig!

    Han har stået i 12 måneder nu, på almindelig fold, desværre uden effekt. Lige nu ser vi om boksro, kan give så meget ro at det har effekt...


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #3   19. apr Som sagt - skader og forløb er sjældent ens...
    Nu så jeg lige din beskrivelse af knæskaden på (formoder jeg?) hestens profil - var ledbåndskaden en del af diagnosen fra -23, eller er den konstateret senere?


  • #4   24. apr Ledbåndsskaden er først konstateret ved kikkertundersøgelse d. 17 april 2024.

Kommentér på:
Ledbåndsskade - stamcellebehandling

Annonce