{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
294 visninger | Oprettet:

Bid. {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Min hest er i dressur lidt tung, men når vi springer bliver hun tændt. Dette har jeg taget lidt stille og roligt, og blot lavet volter og parader, hvis hun løb for stærkt.
Nu er problemet bare, at nu længere mod vinteren, vi er kommet, nu mere tændt er hun på springbanen - hun er stadig lidt tung i dressuren, men på springbanen er hun let som en fjer.
Tidligere ejer red med et skarpere bid på hende (jeg rider med tredelt), og havde egentlig besluttet mig for, at hun ikke skulle have et skarpt bid på.
Problemet er bare at hun er blevet så varm nu, at når vi lander efter springet så løber hun og bukker, og er ikke bare sådan lige til at stoppe igen, så det er umuligt at springe bane på hende.
Jeg har derfor besluttet mig for at prøve med et andet bid på hende her i vinter i springningen, dog ikke for skarpt, men jeg er lidt i vildrede med hvilket jeg skal vælge.
Håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid.
  • #1   2. dec 2007 Har du prøvet et alm trensebid?

    Jeg rider dressur med tredelt + kombineret næsebånd og spring med todelt + krydsnæsebånd/hanoveransk næsebånd -så lidt ændring skal der til for at få en "skarpere" virkning på Axel.

    Ellers vil jeg osse anbefale et to-rings, evt i starten prøve at sætte tøjlen i den øverste store ring (det har stadig en smule af effekten, bare ikke helt så meget), for ikke at bruge noget der er skarpere end nødvendigt, er det ikke nok kan tøjlen jo så flyttes ned i nr 2 ring


  • #2   2. dec 2007 Har kun prøvet dette bid, og rider med krydsnæsebånd.

  • #3   2. dec 2007 Rid hende i dressur mellem springene. Jeg rider selv ALLE heste i redelt bid, og det kan sagtens lade sig gøre.. det er bare øve, øve og øve. Hun skal vænne sig til at i ikke nødvendigvis skal springe bare fordi i er på springbanen. Og hver gang hun løber når i springer er det bare tilbage og ride dressur men stadig på springbanen. Det skal nok lykkes smiley

  • #4   2. dec 2007 Der er intet når vi varmer op på springbanen.
    Hun er slet ikke varm i dressuren, hvilket også vil sige i opvarmningen.
    Hun får aldrig lov til at løbe over til springet, og bliver redet samlet, men problemet er når hun lander - det er dér hun tænder fuldstændig af, og tonser afsted.
    Jeg vil nu heller ikke mene at alle heste kan springes med tredelt bid, altså hvis der er højde på springene, så de ikke bare kan løbe over. De professionelle springer jo heller ikke med et helt normalt tredelt bid..


  • #5   2. dec 2007 Susanne -nogen af dem gør;o)

    Men vil give dig ret i at ikke ALLE heste kan rides godt og afslappet med et tredelt, det er med at finde det der virker til den enkelte hest.
    Muligvis er det jo osse bare en periode der skal noget andet på.


  • #6   2. dec 2007 Præcis smiley

  • #7   3. dec 2007 Jeg vil holde på at alle KAN springes i tredeltbid.. med en masse træning.. ikke at jeg synes det er synd at man bruger to-rings bid osv, jeg gør det bare ikke selv. Men så start med et spring, og se om hun så brænder af.. og så rid dressur for resten. Men min løber altså også, og tager jeg for meget ved stopper hun.. men selvfølgelig skal det ikk være uforsvarligt smiley

  • #8   3. dec 2007 brug et toringsbid i en periode, kun til springningen. spring lidt oftere, bare små hygge kryds hvis det er muligt. få hende "sat på røven" i dressuren så hun bærer sig selv mere og rid hende godt frem. lad være med at tænke på holdningen. lav rigtig mange skridt-galop / galop-tav / parade-galop / galop-parade overgange. det gør hende opmærksom på dig og får hende til at bære sig mere energisk men smidigt og nemt .. det er virkelig effektivt

  • #9   3. dec 2007 De øvelser som Toff' Love ! smiley siger er rigtig gode i dressuren.
    Hvis hun løber efter springene, så vil et andet bid ikke være den bedste løsning.
    Vi har arbejdet meget med at få Apollo til at slappe af, før han blev skadet, og det der har virket allerbedst, på at få et jævnt tempo, var at ride en masse tempo serier.
    3-4 spring i en tempo serie, hvor de bliver højere og højere, hvis hesten vil løbe på springet, så lad den løbe, det gør den kun 2-3 gange, for det giver kæmpe problemer for den at komme ind i det stærkt.
    Hvis den som din løber stærkt efter, vil det også give problemer i tempo serie, da den vil tage mere fart på i hver landing, for de øger farten over springet.
    Når du lander efter sidste spring, laver du en overgang til trav/skridt/parade, varier det, så den ikke bliver vant til hvilket tempo, den skal bagefter.
    Laver du en parade, så få den til at stå stille, tag et par skridt tilbage, og frem i enten den ønskede galop.


  • #10   3. dec 2007 Hun løber ikke i kombinationer, og som skrevet i første indlæg, så har jeg altid benyttet mig af parader på hende, når hun løb for meget, men nu har det bare taget helt overhånd.
    Jeg har købt et todelt trensebid, som jeg vil prøve på hende først.


Kommentér på:
Bid.

Annonce