{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Når andre endrer ens foderplan {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ved ik om i har lest mine tråder ang. hvor meget hø/wrap jeres heste får, men alligevel, nu skal jeg lige ud med noget.

Vi har to heste opstaldet på rideskole nu. Der er kraftfoder og hø/wrap inkluderet i prisen, men vi vælger at købe eget foder til vores heste (men betaler alligevel FULD pris). Der er en "regel" der siger at hestene max må få 8 kg hø/wrap og ponyene max må få 7kg.

Vores pony får så 6 kg hø om dagen, og kraftfoder som vi selv køber og sætter klart i spand.

Vores hest stod indtil i går på 9-10kg hø, eftersom han nemt keder sig, og han har meget energi, så han skal ikke have så meget kraftfoder. Så når jeg kom i stalden i går havde chefen der oppe strøget ud hvad jeg havde skrevet (jeg sadte ham op på hø i ferien), og sadt ham ned til 8 kg. Det skal lige siges at der er flere heste der oppe der får 9 kg, OG at hun slet ikke gav mig nogen besked om at hun havde sadt ham ned!! Jeg blev selvfølgelig pisse sur, men besluttede for at sædte min mor på sagen (jeg er ik så god til at holde mig saglig), og hun tog det så op med hende chefen i dag.

Hun sagde så bare at han slet ikke kunne gøre sig nytte af mere end 8 kg, hun kunne måske strække sig til 9 kg. Min mor har læst en hel masser om emnet, særlig fordi hun er ved at videreuddanne sig til at kunne behandle heste osteopatisk (hun er menneske osteopat, næsten som fysioterapaut/kiropraktor, bare en smule mere avanseret), og hun ved godt at heste kan gøre nytte af mere en 8 kg hø om dagen. Det skal også siges at han har spist ALT han har fået i ferien før hun opdagede det og sadte ham ned. Hun er bare såååå irriterende, hvorfor skal min hest stå og kede sig, og få stalduvaner (den sluger luft i forbindelse med fodring, eller om han ik får nok opmerksomhet, i hovedsag om han ikke får min opmerksomhed), mens han er HELT rolig med en tot hø?

Hvad synes i?

-TR der Sleeeeet ik glæder sig til at få sin egen stald xD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når andre endrer ens foderplan
  • #1   29. dec 2007 det er da heller ikk fair?
    man kan da bare ikk gå og skifte det uden at snakke med dig? det ville være det samme som at låne uden at spørge xD Ej, sys virkelig du skal snakke med dem om det:)


  • #2   29. dec 2007 Josefine: Det var jo lige det min mor gjorde, men hun mente han ikke kunne gøre sig nytte af det?

  • #3   29. dec 2007 Nu er det sådan at du betaler for at have din hest stånede der - Ergo, skal hun blande sig TOTALT udenom hvad du sys din hest skal have, medmindre du har bedt hende om at hjælpe dig med at regulere det.. Der er ikke noget mere irriterende end folk som gør det der!!!! Man betaler sgu for at have sin hest opstaldet der, også skal de SGU ikke blande sig i det... Sorry, min mening..

  • #4   29. dec 2007 Hun tager fejl.. heste kan udnytte nærmest uanede mængder af hø/wrap..

  • #5   29. dec 2007 Prøv at læs i bladet Equipage. det er en artikel med heste der suger luft, og der står det er oftest pga. forkert fodring, men, jeg ville da anbefale at få lavet en foder plan over hesten ved en proffesionel. så er man da sikker på hesten får hvad den skal have. Men kan godt forstå du er sur over din hest ikke får hvad den skal have af foder smiley Kender det godt, har prøvet det mange gange.. smiley

  • #6   29. dec 2007 Amalie: Den får korrekt foder, det er jo en grund til at vi køber eget foder selvom det egentlig skulle være inkluderet, fordi det de tilbyder ikke padser min hest...

    Signe: Det forsøgte min mor at forklare hende, men hun er jo sådan en besservisser der ik gider høre..:(


  • #7   29. dec 2007 Tiril R Men jeg siger også bare at de har undersøgt det, og resultatet blev: forkert fodring.

  • #8   29. dec 2007 Amalie: Det kommer af at de kan have fået forkert fodring i tidlig alder ja, og at det kan forværres om fodringen ikke bliver endret... Min har fon foderplan nu, bare hun ikke endrer den!1

  • #9   30. dec 2007 Jeg ville flytte, hvis hun ikke vil høre på jer. Der var ingen der skulle pille ved mine foderplaner.

    Hvad foder i med? Og hvad foder de med? Altså krybbefoder.

    Og det er ikke rigtigt det hun siger om hø. For så havde vildhesten aldrig overlevet hvis den ikke kunne bruge over 8 kg. En hest/pony kan leve af hø hvis den får nok af det. Det er det den er skapt til fra naturens side af.


Kommentér på:
Når andre endrer ens foderplan

Annonce