{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.123 visninger | Oprettet:

Hesten bakker {{forumTopicSubject}}

Hej. Min hoppe bakker ofte når jeg rider hende. Hun baker rundt og går faktsik pænt stærkt. Lligegyldig hvad ejg gør går hun ikke fremad. Jeg viser med benene hvad hun skal og driver på hende, snakker og roser så snart hun går fremad men så begynder hun igen at bakke. Kender i det? Hvad ville i gøre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten bakker
  • #1   2. feb 2008 Det gør jeg også men så snart jeg stiger op igen bakker hun igen. Ser rimeligt tosset ud at jeg bare bakker fem omgange på ridebanen.

  • #2   2. feb 2008 Hvis hun lægger det mindste op til at stejle så rider du hende rundt i en meget meget lille cirkel og bliver ved til hun står stille.. og så prøver du igen..

    Kan du få hende til at stå stille eller bakker hun bare mere ?
    Har selv haft en af slagsen, og altså.. Når jeg gav den en i røven blev det værrere og den bukkede, det at drive på sådan kan provokere til at stejle, så enten drejede jeg den rundt nogle gange og red så lidt ekstra på, og så sørgede jeg ellers for virkelig at holde den igang..


  • #4   2. feb 2008 sommetider kan det faktisk hjælpe, at bede hende om at bakke. altså hvis hun nu begynder at bakke af sig selv, så tager du lidt fat i tøjlerne og giver hende signal til at bakke. så er det pludselig dig, der ber' hende om det, og ikke noget hun selv gør. så er det pludselig ikke så sjovt længere.

    men ellers få tjekket hende for smerter.


  • #5   2. feb 2008 Jordarbejde.

    Væn hende til at gå fremad ved hjælp af en hyphyp lyd, og at hun skal stoppe ved en pruuh lyd. Det bruger du negativ forstærkning til at indlære.


  • #6   2. feb 2008 Altså så snart nogle går foran så følger hun efter som en hund men når der ikke lige går nogle foran og trækker så bom og så bakke bakke bakke. Hun lægger ikke an til at stejle men jeg kna godt mærke hun bliver irreteret når jeg prøver at presse hende og drejer hende.
    Hun er vant til at få en godbid når hun gør det rigtige ( hun har været en meget ængstlig og nervøs hest og har i lang tid bare øvet det at få en sadel på hende selvom hun er tilredet så har jeg startet med at hun får en godbid når hun gør det rigtig får at hun får tillid til en osv hvilket har fungeret utroligt godt ) når hun bakker vender hun sig om og kigger på mine tæer og beder om en godbid. Gad vide om hun tror hun gør det rigtige??


  • #8   2. feb 2008 Få hende til at gå rundt. indtil hun er villig til at gå frem igen.

  • #9   2. feb 2008 Det mærkelige er at hun virkelig HAR lært det med at stoppe på prrr og frem ad på en anden lyd, svært at stave. Fra jorden og i longe kan hun fint men fra ryggen svigter signalerne åbenbart

  • #10   2. feb 2008 få noget undervisning. men stå ikke af for at trække hende, det viser hende bare at hun har vundet, og hun gør det derfor igen

  • #11   2. feb 2008 Vend hende om og få hende til at bakke den vej du vil

  • #13   2. feb 2008 Ja hvem der var millonær. Har sku ikke lige råd til undervisning. Må bare prøve mig frem igen selvom detr er svært når hun bare bliver ved med at bakke uanset hvad man gør.

  • #14   2. feb 2008 Anitta - Sikker på at hun har lært at følge lyden og ikke dig eller dine bevægelser?

  • #15   2. feb 2008 Jep for jeg står jo mest stille når jeg longere

Kommentér på:
Hesten bakker

Annonce