{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

HAinfo: Vedr copyright og reklame {{forumTopicSubject}}

NYT:
Fra nu af lægger HAerne tonen om, når det drejer sig om brugen af copyright billeder og reklame i profilerne.

Dette er en lille infotråd om at det nu er sådan vi gør det smiley


Der står (og har stået længe) følgende når i opretter jeres heste samt i brugerbetingelserne:



5.4 Oprettelse af heste

HesteGalleri.dk gør opmærksom på at du skal have tilknytning til hesten, og derudover skal du opfylde de andre krav som stilles af HesteGalleri.dk’s administration ved oprettelse af en hest her på siden.


Du skal have tilknytning til hesten.
Alle billeder af hesten skal være tydelige og af selve hesten
Hesten må ikke oprettes som salgsannonce
Hesten må ikke være solgt ved oprettelsen
Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne


<b>Vi kontrollerer jævnligt de oprettede heste og sletter uden varsel alle heste, som ikke opfylder alle betingelserne.<b>


Samtidig står der, når du opretter hesten:

BEMÆRK:
<b>Vi kontrollerer jævnligt de oprettede heste og sletter uden varsel alle heste, som ikke opfylder alle betingelserne eller ikke er oprettet med tilstrækkelige oplysninger.<b>

Desuden sletter vi brugere der gentagne gange opretter heste, som ikke opfylder alle betingelserne.



Kort sagt: Fra nu af modtager du IKKE en advarsel, og får IKKE frist til selv at slette billeder der er vedhæftet copyright, eller reklame for andre hjemmesider. Det kan være dba.dk eller jegtagerbillederafheste.dk...
Hesten, dit fotoalbum eller markedsanonce slettes UDEN varsel.


Håber på jeres forståelse smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HAinfo: Vedr copyright og reklame
  • #2   9. feb 2008 jo, hvis du har fået lov, eller har købt billederne..

    I tilfælde af prof. fotografer, er det IKKE nok "at have fået lov".

    smiley


  • #7   9. feb 2008 Marie-Louise ¤ Kom NU, Lillesøster! ¤ .
    Jeg tager billeder til jagter, billederne er gratis, men jeg vil gerne kunne se hvem herinde, der har mine billeder, så jeg har sat et lille mærke i det ene hjørne.
    Jeg er bare utrolig fantasiløs, så det blev hjemmesiden, hvor man kan finde billederne.
    Jeg har ingen fortjeneste på siden, den koster mig faktis kun.
    Men skal jeg så til at ændre det, og hvad med alle dem der allerede har billeder, som jo har fuld tilladelse til at bruge dem.

    billede med mærke på, kan ses her
    (link fjernet)


  • #9   9. feb 2008 Må man så heller ikke hvis man nu har købt billede af en og personens logo er på må man så ikke sætte det ind?

  • #10   9. feb 2008 forresten så spurgte jeg en HA'er omkring jeg satte den hjemmeside på dengang jeg gjorde det, og fik afvide det ikke var det der blev ment med, der ikke måtte være hjemmesider på.
    Men der blev ment når wiegården, photo2u ect står hen over billedet.


  • #11   9. feb 2008 Det lyder godt.

  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #12   9. feb 2008 Professionelle fotograf billeder med copyright på er ikke tilladt, ligemeget om i har fået lov eller ej. Så længe der er copyright skrevet henover billedet, så er de billeder ikke velkommen på siden


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #13   9. feb 2008 Vi tollerer ingen form for reklame på billeder, uanset hvilken hjemmeside det reklamerer for

  • #14   9. feb 2008 Der er forskel på reklame og på et logo, så man kan kende egne billeder.

    Et logo er , ja et logo, hvor man ikke leder andre hen til en hjemmeside. Det er ikke godt nok at fjerne www og .dk. Et logo kan være ens initialer, diskret i et hjørne.
    Det skal ikke kunne opfattes som reklame. Uanset om man tjener noget eller ej.
    Et logo er ok.

    reklame er, hvor man på billedet, men uden copyright skrevet på tværs, skriver sin hjemmeside eller andet der på nogen måde kan reklamere for ens arbejde som fotograf.
    reklame er ikke ok


  • #15   9. feb 2008 Nane §
    Hvad med det billede jeg linker til??
    Jeg vil gerne vide om det stadig er lovligt


  • #16   9. feb 2008 Marie-Louise ¤ Kom NU, Lillesøster! ¤ .
    Hvad så med den på mine billeder, det er ikke reklame for at jeg tager billeder, det er en hjemmeside hvor ´man kan læse om jagt


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #17   9. feb 2008 Det er stadig reklame for en hjemmeside, og dermed ikke lovligt her på siden

  • #18   9. feb 2008 camilla: det er jo det samme smiley Det er desværre ikke tilladt.

  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #20   9. feb 2008 OB
    Du må gerne sætte et billede ind der er taget af prof fotograf, sålænge du har betalt for det, og fotografen dermed har fjernet sit copyright fra billedet (med mindre der er reklame til en hjemmeside på billedet)


  • #22   9. feb 2008 Nane §
    Jeg skal nok lave det om der står på mine billeder fremover.
    Men hvad med dem der allerede har billederne herinde, de har dem jo i den tro, at det må de gerne, bliver de så bare frosset for noget de ikke ved er imod reglerne?


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #23   9. feb 2008 OB
    nej, det er iorden sålænge det ikke er bevidst reklame, men det bare er tilfældigt at det er kommet med på billedet


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #24   9. feb 2008 Det står jo tydligt når man opretter en hest, at der ikke må være reklamer på billederne, dette er jo intet nyt

  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #25   9. feb 2008 Camilla

    ja, så vidt jeg kan se er det fint nu smiley


  • #26   9. feb 2008 Ok.. nu er jeg med ;D

  • #27   9. feb 2008 MJ : dejligt smiley

  • #28   9. feb 2008 smiley

  • #29   9. feb 2008 Hvorfor er det egentlig at der ikke må være det?

  • #30   9. feb 2008 Nu kom jeg til at tænke på om man så heller ikke må lave et copyrightmærke over sine tegninger?

  • #32   9. feb 2008
    Janie Sparrow *Scissorhoof*

    det er ulovligt, og imod den danske lovgivning

    Hvis dit logo tydeligt kan henvise til at det er dig der er ophavsrethaveren, må du gerne, bare det ikke er reklame. Nej intet (C) mærke smiley


  • #33   9. feb 2008 Camilla Rosenlund .

    Hvis din hjemmeside er cr-foto, må du IKKE

    så CR, måske? det er ok smiley


  • #34   9. feb 2008 så hvis min hjemmeside hedder Jano-foto.dk og jeg før har brugt "Jano-Foto.dk" til mine billeder, så skal jeg fx i stedet for bruge et "kendetegnslogo" som kunne være JF?

  • #36   9. feb 2008 Jeg vil nu vove en påstand at sætter man sit logo på eller sætter man sin hjemmeside på så er det fordi man gerne vil beskytte sine billeder mod at blive brugt uden tilladelse. Altså er begge dele copy-right og må IKKE bruges. Billederne skal være uden både det ene eller andet - med mindre der blot står ting som " min elskede prutte " eller hvad man nu ønsker at knytte af kommentarer på sit billede. Reglerne skal være entydige - det nytter ikke at skrive at nogle må og andre må ikke !
    Der kan så være nogle som skal være smarte og inkludere lidt reklame i "min elskede *bipbip" prutte " - og det er dem som HA skal være over...


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #37   9. feb 2008 camilla

    du må feks gerne skrive hele dit navn på billedet

    Sisse, ja det er ok at skrive TK på dine billeder


  • #38   9. feb 2008
    Camilla Rosenlund :
    du må gerne lave dit eget logo smiley

    Janie Sparrow *Scissorhoof*
    ja det må du gerne smiley


    Sisse 'Westernrytter' : nej, det må ikke reklamere for din hp eller andet smiley Du må gerne lave et logo, der ikke reklamerer, men som IKKE indeholder C-mærket smiley


    $$ Cowgirls have more fun $$ $
    Nemlig smiley



  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #40   9. feb 2008 Camilla, kan du vise os et eksempel?

  • #41   9. feb 2008 Se nu - 2 ha' er ikke enige om reglerne - det er ikke smart.. og det er fordi reglerne kan tolkes forskelligt på den måde de er skrevet. Og det kan skrives meget meget enkelt - så alle forstår det og så er disse trillioner af spørgsmål helt overflødige... :o)

    Sig til HA'ere hvis I skal bruge en sprogspasser som er god til at forklare sig..


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #42   9. feb 2008 Sisse

    nej, det er ikke 2 forskellige svar

    Jeg skriver du gerne må skrive TK på billederne
    og ML siger du ikke må sætte foto bagved smiley


  • #43   9. feb 2008
    Sisse 'Westernrytter'

    Nej smiley

    vi siger ja til at du gerne må skrive TK på dine billeder, og nej til at skrive TK foto, samt lave et C


  • #45   9. feb 2008 Altså I to HA'ere - hvis Sisse skriver TK på sine fotos for at forhindre at andre snupper dem - så er det copy-right !!! Og så må der IKKE stå TK på....

  • #46   9. feb 2008 Må der gerne stå sådan her, fx?
    http://i26.tinypic.com/9gy1ko.jpg
    ( Hehe ja, køn er den jo ikke ;P )


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #47   9. feb 2008 Det er jo ikke et copyright hun sætter på billederne, men initialer

    Der er også mange prof. fotografer der sætter deres navn på billedet i et hjørne efter de har solgt billedet. Dette er ikke copyright, men bare deres logo/navn


  • #48   9. feb 2008
    Sisse 'Westernrytter'

    jeg kan ikke lige finde et eksempel?




    $$ Cowgirls have more fun $$ $

    Nej, det er et logo, hvor ophavsretten er købt fri smiley


  • #49   9. feb 2008 Sisse 'Westernrytter'

    ja det er helt fint smiley


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #51   9. feb 2008 Janie
    Du må gerne skrive både Jane, JF eller Jane "efternavn"

    Du må dog ikke skrive Jane Foto


  • #52   9. feb 2008 Marie-louise HA'er Sisse skriver:


    "Altså må jeg gerne skrive TK Foto på mine billeder? Det er sat på så folk ikke bare hapser mine billeder "

    Så er ophavsretten da ikke købt fri - så er det copy-right... I må sørme blive enige om at tolke reglerne ens....


  • #55   9. feb 2008
    $$ Cowgirls have more fun $$ $

    hun mener, at andre der ikke har fået lov, ikke må hugge hendes billeder... evt til netheste sider mm...

    så er hende der skal komme til os, og fortælle hvis en anden har taget et billede uden at have fået lov smiley


  • #57   9. feb 2008 Vi kan blive enige om at det er uhøfligt at "låne" andres billeder uden tilladelse. Og vi kan også blive enige om at mange sætter deres initialer på for at man kan se HVEM der har taget billederne - det har jeg heller ikke noget imod. Men hvis det skal være tilladt - så kan man ikke blive "straffet" for at låne disse billeder for hvis det er tilladt herinde så kan det IKKE betegnes som copyright! Copy-right billeder vil der også ofte stå CR på hvilket betyder Copy Right - og der er dermed en straf til den der lånder sådanne billeder. Altså skal der initialer på - må man nødvendigvis kunne dokumentere at det er ens egne initialer - og at billederne er taget af en selv. Den kontrolmulighed er der ikke nu, men det kunne gøres ved at man i det øjeblik man opretter en profil, fortæller HA'erne at alle ens egne billeder vil være behæftet med et logo. Så ved HA'erne at det er ens egne billeder. Og så nytter det ikke at sætte billeder på som pludselig har et andet logo.. Alternativt skal man tillade små logoer i et hjørne, men ikke logo i selve motivet - da sådanne logoer ofte også har at gøre med copy - right .....

    Så kære Ha'er I må finde en fællesnævner for hvad der er tilladt og hvad der ikke er tilladt... Skriv reglerne så I alle tolker dem ens, ellers bliver der en masse forskelsbehandling...


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #58   9. feb 2008 Cowgirls, tror vi snakker forbi hinanden

    Hverken mig eller ML har sagt at intitialer ikke er ok på billederne. Og det er fotografer der direkte skriver på deres hjemmeside, at de fjerner copyright fra billederne når det er købt, og så sætter de deres initialer i hjørnet istedet


  • #59   9. feb 2008 Sisse 'Westernrytter'

    ja


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #60   9. feb 2008 Cowgirls
    forstår altså ikke lige hvorfor du tror vi HAer ikke handler ens og er af samme opfattelse??


  • #61   9. feb 2008
    $$ Cowgirls have more fun $$ $

    jeg kan ikke se at Nane og jeg modsiger hinanden?


  • #63   9. feb 2008 Camilla Rosenlund .

    undskyld! Kom helt væk fra det igen ...

    vi har begge kigget på det, og er enige om, at det ikke er et godt logo.
    Jo, udformningen er fin, og vi vil ikke midforstå det med et C.
    men placeringen er helt forkert. Det indikerer tydeligt, at det ikke er tilladt at bruge det pågældende billede, da det "ødelægger" motivet.
    Hvis logoet sad i det ene hjøerne, lidt diskret, ville det være super! smiley


  • #64   9. feb 2008 Godt så Ha'ere... Der findes hjemmesider hvor man ikke kan kopiere billeder fra - de er beskyttet via selve hjemmesiden. Det er sikkert noget jeres webmaster kender til - at uanset hvilket billede man prøver at kopiere - så nægter siden i form af en popup som siger at det ikke kan lade sig gøre.. så slipper folk for at skrive andet end deres initialer på for så ved de, at ingen kan snuppe billederne herfra.. Var det ikke en løsning ?? Jeg vil endda tro at webmaster kan indbygge at det er umuligt at INDSÆTTE billeder med copy-right på f.eks. wiegaarden som jeg har set rigtig mange billeder fra...

  • #65   9. feb 2008
    Camilla Rosenlund .


    Jamen så er det selvfølgelig ikke tilladt her på HG, og ser vi dem benyttet, vil hestens profil nu blive slettet uden yderligere varsel smiley

    Var det (endelig) svar på dit spørgsmål? smiley


  • #66   9. feb 2008 $$ Cowgirls have more fun $$ $

    ja det ved vi godt, og har også selv foreslået det... men det kan ikke lade sig gøre, siger big A.

    desværer.


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #67   9. feb 2008 Camilla
    Ja, vi ville nok slette dem fra din profil, hvis du oprettede dem... selvom det er dit eget copyright.

    Men da du jo har original billederne, ville jeg foreslå at du satte noget diskret i hjørnet, hvis du indsætter dem på din egen profil


  • #68   9. feb 2008 hmm... så bliver du nok nødt til at finde på et nyt logo :S

    for som du siger, så betyder CR netop copyright smiley

    Det er dælme lige så kedeligt at hedde Pia Møller Svendsen, og så skulle bruge sine initialer smiley


  • #69   9. feb 2008 ML
    Gad jeg godt at have som intitialer smiley
    Sgu da alt for fedt at hedde PMS smiley


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #70   9. feb 2008 Kan du så ikke bare skrive CaR?

  • #71   9. feb 2008 I er altså uenige - den ene siger at Camilla R skal finde et nyt logo fordi hendes tilfældigvis er CR og den anden siger ok.... !!!! Hvad med Claus Rasmussen - Christina Rohde - Claes Riis..... og alle de andre stakler som tilfældigvis har initialer CR... Bliv nu enige !!!!

  • #72   9. feb 2008 I kan sq da ikke bestemme hvad andre skal bruge af initialer fordi I har sat jer et eller andet i hovedet... Nu bliver jeg gal - på Camilla's vegne.....

  • #74   9. feb 2008 Camilla: Da dine initialer netop er CR, som betyder COPYRIGHT, kan du ikke bruge dem. Det samme gælder for Clavs Rasmussen mv,...

    Cowgirls.
    Der er ingen der siger OK til initialerne CR smiley


  • #75   9. feb 2008 Prøv lige at se her:
    Du skal have tilknytning til hesten. (DEFINER TILKNYTNING)
    Alle billeder af hesten skal være tydelige og af selve hesten ( Det er rimeligt klart )
    Hesten må ikke oprettes som salgsannonce ( klokkeklart )
    Hesten må ikke være solgt ved oprettelsen ( klokkeklart også )
    Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart” ( det er også helt klart )
    Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne ( her skal det rettes til PÅ OG/ELLER UNDER/OVER/VED SIDEN AF eller i tilknytning TIL )
    Egne initialer - og kun initialer er tilladt i nederste venstre eller højre hjørne.

    For at disse regler kan implementeres SKAL alle oprette deres profiler med deres eget rigtige navn ( sjovt profilnavn er naturligvis ok ) adresse og tlf. nr. som selvfølgelig kun er tilgængelig for ADM og en selv.





  • #76   9. feb 2008 Camilla: du har helt ret! Det er simpelthen en fejl! Jeg havde da rent glemt at CR også stod for Copyright


    beklager meget, men den går ikke. Du må ikke bruge CR smiley


  • #77   9. feb 2008 Altså Marie-Louise - det har du selv gjort kl. 29:12:33


    Marie-Louise ¤ Kom NU, Lillesøster! ¤ .
    Hjælpe-Administrator
    Skrevet: 09-02-2008 19:12:33
    Camilla Rosenlund .
    Hvis din hjemmeside er cr-foto, må du IKKE

    så CR, måske? det er ok smiley ( står der ikke "det er ok her???? )



  • #78   9. feb 2008
    $$ Cowgirls have more fun $$ $

    hold nu op... hvorfor blir du ved med at finde huller i reglerne, som reelt ikke er der? Det er klart, at hvad der ikke må stå på billederne, heller ikke må stå i billedteksten... eller andre steder i profilen. Der må ikke reklameres. slut færdig, den er ikke længere.

    mht ændringerne til hvordan du opretter dig mm må du henvende dig med til Big A smiley


  • #79   9. feb 2008 cowgirls: ja det er en fejl, og jeg beklager meget... man må ikke bruge sine initialer, hvis det er CR.

    Camilla: du må godt bruge CRF.. bare det ikke kan forkortes eller misforståes som Copyright smiley Eller reklame for en hjemmeside eller lignende.


    NU tror jeg jeg har været hele vejen rundt...


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #80   9. feb 2008 Du må feks skrive Camilla Rosenlund, eller CaR, eller Camilla, eller Camilla R, sæt frit løb på dine fantasier (indenfor reglerne)

  • #81   9. feb 2008 camilla: du har altid lov til at bede os om at fjerne billeder der er blevet stjålet fra dig. smiley

    Bare du kan bevise ophavsretten.


  • #82   9. feb 2008 nej, det har vi heller aldrig sagt at vi kunne...

    men da skal du rette henvendelse til administratoren af den pågældende side. ved personligt, at webbyen er lynhurtige til at lukke hele sider ned, hvis billederne er huggede smiley


  • #83   9. feb 2008 Alle de forslag der kommer ind her - kommer de overhovedet videre til ADM ?? For jeg mener - HA*ere kan/eller må ikke noget som helst ud over at smide folk ud, fryse dem, og prøve at håndhæve regler de ikke er enige om.... I er altså nødt til også at kunne tolerere lidt konstruktiv kritik - ellers kan man ikke være HA'er.. Det skal være sådan at spørger man om noget - og I IKKE ved svaret - så skal i søge svaret og komme tilbage med en fornuftig forklaring. Et svar som " det er ikke os der bestemmer så det kan jeg ikkes svare på " er bare ikke godt nok! Så må I søge svaret hos Big A og så komme med en forklaring. For skal regler håndhæves så skal der sq også være en fornuftig forklaring.. Og reglerne skal laves så simple at selv de 10 årige herinde forstår hvad det drejer sig om.
    Jeg er helt på Camillas side - og mener at det er dybt uprofessionelt at HUN ikke må bruge sine initialer, bare fordi I ikke kan skelne om det betyder copyright som i sin korrekte form skrives (c) og ikke CR hvis vi endelig skal gå den retmæssige vej. Så må I indføre at (c) er det ENESTE lovlige copy right ... Som jeg sagde før - så skal reglerne være entydige og ikke bare et fortolkningsspørgsmål....


  • #84   9. feb 2008 Marie-Louise ¤ Kom NU, Lillesøster! ¤ .
    Hjælpe-Administrator

    FORDI hullerne er at REGLERNE KAN FORTOLKES PÅ FLERE MÅDER... skriv dem så de IKKE kan misforstås...

    Derfor.!


  • #85   9. feb 2008 nu HAR jeg jo solgt billeder både med www.vp-foto.dk som logo, og efter at have forhørt HA'erne om dette, blev jeg enig om en davarende HA'er at jeg skulle ''nøjes'' med VP-Foto, og det er så mit logo nu, Må jeg så ikke bruge det som logo mere???

    Der er flere brugere herinde, der har det første, hvor HA'erne tidligere har lovet at de må beholde deres billeder, på trods af at reglerne nu er lavet om (det var tilladt dengang, da det var mit logo) og mange har mit logo VP-Foto, har i så tænkt jer at slette deres billeder/profiler, på trods af at de har købt og betalt billederne, med mit logo på, Og jeg har så sandelig ikke tænkt mig at skifte logo, fortsætter med at være VP-Foto, for sådan er ''jeg kendt'' ligesom Trine C er kendt som TC-photo...

    syntes ihvertfald ikke i kan tillade jer at slette med tilbagevirkende kraft... !


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #86   9. feb 2008 Vi kan da ikke indføre på hele nettet at CR ikke må betyde copyright og at fotografer ikke må benytte sig af den slags beskyttelse??

    Og hvorfor tror du lige at vi HAer tolker reglerne ang copyright forskellige, det forstår jeg ikke...

    Og konstruktiv kritik er ok, men det skal rettes mod big admin via kontakt, og ikke til os HAer, da vi som du nævner ikke kan ændre reglerne. Det er altid bedst hvis forslag kommer direkte fra brugerne og ikke fra os. Så kan admin da se, at der virklig er interesse for noget, og at det ikke bare er noget vi få HAer der ønsker noget. Det er ret sjældent at vi HAer kan påvirke en ændring på siden hos admin.


  • #87   9. feb 2008 Nane - det er ikke kun copyright reglerne I tolker anderledes.... det er ALLE regler... Tag f.eks. dette om korrekt postering af indlæg.. Her er et fundet under generel diskussion ( heste )


    Marie-Louise ¤ Kom NU, Lillesøster! ¤ .
    Hjælpe-Administrator



    Skrevet: 09-02-2008 19:47:28

    Kender I nogen steder hvor jeg kan købe et pænt næsebånd til en trense?

    Det skal være et engelsk næsebånd UDEN tilbagetræk...

    nogen link til sider?


    MON IKKE DET HØRER TIL I MARKEDET ?????????????????????????????


  • #88   9. feb 2008 prøv lige at tænke på alle dem der har betalt os ''fotografer'' og fået et billed med fx. Vp-Foto som logo, og så vil i slette dem... de har købt billederne i god tro... Jeg har da selv planer om at købe billeder af Trine C, hendes logo er TC ''mærke'' og Photo skrevet i forbindelse med det mærke, og hvis jeg køber de billedr risikerer jeg at I smider mig ud... hold da kæft... ikke rart at være fotograf ELLER KUNDE...

  • #89   9. feb 2008 cowgirls:

    mange af de forslag du her kommer med HAR været oppe og vende hos Big A. Jeg har selv personligt forespurgt på et par stykker. Men entydigt er svaret, at det kan der ikke laves om på, eller det er ikke muligt.

    Vi kan godt tollerere konstruktiv kritik, men når vi HAR forklaret at det ikke kan lade sig gøre, ja så kan vi jo ikke blive ved med at sige det samme smiley

    Jeg ved ikke hvad det er du ikke får svar på?

    Det er ikke muligt at skelne imellem CR og C, når begge dele betyder copyright. Hun risikerer derfor at profiler slettes uden varsel. Men alt muligt andet er ok. CaR, CRF CRosenlund.

    Reglerne ER entydige. Du må ikke bruge billeder hvor der STÅR copyright på. Ved at der STÅR initialerne CR, eller C for den sags skyld, risikerer du at billederne slettes.
    Du må ikke benytte billeder med reklame...

    Det kan da ikke være mere klart?

    Det er surt for Camilla at hendes initialer er CR, men omvendt, Pia Ingrid Kjøller ville også få slettet sin profil, hvis hun bruger sine initialer... det er stødende smiley

    Håber vi forstår hinanden nu...


  • #90   9. feb 2008 Helt enig med Vita!!

  • #91   9. feb 2008
    *La Dolce Vita* ****smileys er ik min stærke side.

    nej vi er enige.. men reglerne er til for at blive overholdt. Og skal de det, ja så vil profiler med reklame eller copyright billeder blive slettet.

    desværre...


  • #92   9. feb 2008 Marie Louise: du har lige skrevet dette: Du må ikke bruge billeder hvor der STÅR copyright på.

    VP-Foto er jo ikke et copyright mærke, så skulle der jo stå © eller copyright... det gør der ikke men VP-Foto er et Logo.


  • #93   9. feb 2008 cowgirls:
    jeg forstår ikke hva du mener? Det er en forespørgsel?

    Jeg kender ikke ret mange hjemmesider med hesteudstyr.

    Ville jeg købe et næsebånd skrev jeg det således "hvem vil sælge mig et næsebånd?"
    Og det gør jeg jo ikke, for jeg er ikke interesseret i at købe andres næsebånd.
    Indlægget er godt nok. Beklager.


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #94   9. feb 2008 Cowgirls
    hun spørger jo ikke om der er nogen der vil sælge hende det (dermed værende en annonce), men hun spørger om hvor man kan købe det (spørger efter et link til en butik). Den slags indlæg har altid været ok i forum


  • #95   9. feb 2008 I kan da slet ikke tillade jer at slette med tilbagevirkende kraft...!!!! VEL???

  • #96   9. feb 2008 hvis VP-foto samtidig er en hjemmeside, vil det blive slettet da det er reklame..
    vi er stadig enige.


  • #97   9. feb 2008 Hvad med om man i det mindste gav folk en chance for at ændre det, inden man helt sletter hesten?!

  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #98   9. feb 2008 *La Dolce Vita*

    Hvis du læste hele indlæget nøje, så ville du se at det falder ind under reklame og ikke copyright at skrive VP-Foto


  • #99   9. feb 2008 I kan da slet ikke tillade jer at slette med tilbagevirkende kraft...!!!! VEL???

    for så er der 10000vis af utilfreds kunder der vil have penge retur, eller nye billeder... og så vil jeg sende HG regningen!!!


  • #100   9. feb 2008 Camilla Rosenlund .
    du må godt linke, bare ikke udnytte HG til at reklamere


  • #101   9. feb 2008 suk... det hele står STADIG i brugerbetingelserne, samt når i opretter hesten smiley

  • #102   9. feb 2008 det falder da ikke en skid ind under reklame... det er et LOGO... så få da fjernet det SKIDE hestegalleri vandmærke, for DET ER REKLAME... hvis jeg ikke har et logo der siger VP-Foto, aner ingen da hvad fanden ''VP'' er...

  • #103   9. feb 2008 har stadig ikke fået mit svar:

    I kan da slet ikke tillade jer at slette med tilbagevirkende kraft...!!!! VEL???


  • #104   9. feb 2008 Camilla, ja, det er langt ude...

  • #106   9. feb 2008 Nane..

    Som hjælpe administratorer er I vel til for at hjælpe BIg A ?? Så gælder det vel også at når I hører at brugerne er utilfredse, så er I vores kontakt til Big A - Big A skriver jo ikke selv i tråden ?? Men jo jeg kan da godt kopiere hele balladen og sende den til Big A...

    Marie-Louise

    Hvis ikke "Du skal have tilknytning " til hesten er flertydigt - hvad kalder du det så. ? Jeg har f.eks. ofte redet CR's Navarone - og har kendt ham i mange år - er det tilknytning ??
    Og nej for nogen er det ikke "klart" at når der står PÅ billederne - så betyder det også neden under - ved siden af - oven over... Skriv hvad i mener og ikke hvad i regner med at folk tror I mener.!

    Og så slap du let og elegang over at regler fortolkes forskelligt - her henviser jeg til det forkert postede indlæg om et engelsk næsebånd ?????????????? UPS....


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #107   9. feb 2008 Det lader til vi ikke kan forklare det til jer fyldest gørende, og dermed foreslår vi at i kontakter admin hvis i ikke er tilfredse

  • #108   9. feb 2008
    Camilla Rosenlund .
    ingen må linke for at udnytte HG til reklame.


    *La Dolce Vita* ****smileys er ik min stærke side.

    du accepterer at HG lægger deres eget logo på når du opretter en hest, eller oploader et nyt billede.
    Reglerne med at du ikke må have copyright eller reklame har altid været der? Så forstår ikke dit spørgsmål?
    Om det er OK, bare vi ikke har opdaget det i en periode?



  • #110   9. feb 2008 cowgirls? Jeg annoncerer ikke i forum... længere er den ikke.



  • #111   9. feb 2008 Camilla

    du må gerne linke, bare du ikke udnytter HG til at reklamere... det uanset om det er til egen eller andres hjemmeside.
    Det er at udnytte HG til reklame, hvis man skriver det på billederne, under, i sit profilnavn, i forum konstant etc...

    men linke generelt må du gerne smiley


  • #112   9. feb 2008 Marie-Louise ¤ Kom NU, Lillesøster! ¤ .
    Hjælpe-Administrator

    Skrevet: 09-02-2008 20:50:32
    cowgirls? Jeg annoncerer ikke i forum... længere er den ikke.

    Det gjorde du da - du annoncerede efter engelsk næsebånd... Andre indlæg af nøjagtig samme type er ofte blevet slettet af HA'ere.. fordi de hører til i markedet.... og det må da være fordi det er annonce ????????? Eller er det fordi du er HA'er at det er anderledes for dig ?





  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #114   9. feb 2008 Admin siger

    Ris / ros er velkommen og bedes rettes til Kontakt. Hjælpeadministratorerne har ikke lavet reglerne, men hjælper udelukkende med at de bliver overholdt og deres anvisninger skal derfor per definition følges. Der er en årsag til alle reglerne og som bruger må man acceptere disse og efterleve dem efter bedste evne.

    Hjælpeadministratorer skal ikke konstant diskutere alle reglerne med dig - har du input til reglerne eller andet så bedes du herefter rette dem til kontakt.


  • #115   9. feb 2008 Marie-Louise ¤ Kom NU, Lillesøster! ¤ .
    Hjælpe-Administrator


    Hvis ikke "Du skal have tilknytning " til hesten er flertydigt - hvad kalder du det så. ? Jeg har f.eks. ofte redet CR's Navarone - og har kendt ham i mange år - er det tilknytning ??


    Marie-Louise - dette fik jeg ikke svar på ... har jeg tilknytning ifølge reglerne eller har jeg ikke ?


  • #116   9. feb 2008 cowgirls: (fortsat)
    ja, vi har da nemmere ved at sige til Big A hvad der kunne være bedre, og hvad brugerne gerne vil have. Men IGEN... når svaret er "det kan ikke lade sig gøre"... ?? hvad havde du så tænkt dig vi skulle gøre?
    Jeg kan kun anbefale dig at skrive til Big A smiley

    MHT tilknytning, ... reglern er lavet for at også dem der ikke har deres egen hest også kan oprette en hest. Men ja, det kan deffineres forskelligt. Men fælles er, at vi gir løse tøjler inden for rimelighedens grænser. Du må selvfølgelig ikke oprette alle rideskolens ponyer.
    Hvis du gerne vil oprette Navarone, og har tilknytning, og det er OK med ejer, jamen så er der da intet til hinder for at du gør det.


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #117   9. feb 2008 Cowgirls

    Det er ikke en annonce hun oprettede i forum, men et enkelt spørgsmål om hvor man kan finde en hvis ting. Disse indlæg slettes ikke af os.

    Vi sletter indlæg hvor der desideret bliver skrevet: hvem sælger et xx jeg vil gerne købe det af dig


  • #119   9. feb 2008 Cowgirls:
    Nej, jeg måtte helelr ikke annoncere i forum, uanset om jeg er HAer eller ej.
    Men det er ikke det jeg gør. Jeg laver en foreså´pørgsel. Og jeg kan foirsikre dig om, at indlæg der er annonce, slettes, og forespørgsler får bestemt lov at blive. Reglerne er ens for alle.


  • #121   9. feb 2008 Marie-Louise ¤ Kom NU, Lillesøster! ¤ .
    Hjælpe-Administrator
    Jamen så er den regel også umulig for os andre ( der skal stemme nye brugere ind ) at håndtere. Så skriv dog " har du ikke egen hest, må du oprette EN rideskolehest pr. bruger hvis du er tilknyttet sådan en) ( en part - en låne hest - osv osv.. ) Det er det jeg mener med at klarificere reglerne - så slap I også for så mange spørgsmål. Det kan da kun være i BIg A's interesse at reglerne er så simple som muligt. Hvordan vil du have en 10 årig skal forstå ""tilknytning" ? Eller for den sags skyld ældre brugere, - når det ikke er udspecificeret ?


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #122   9. feb 2008 Cowgirls
    Igen, det er ikke op til os at ændre formuleringen af reglerne (vi har prøvet), skriv til admin og foreslå det, så er du en skat smiley


  • #123   9. feb 2008 Nane §
    Hjælpe-Administrator

    Hvis man i en tråd søger oplysninger der hjælper en til at få oplysninger om noget man ønsker at købe eller sælge - så vil jeg da helt klart definere det som noget der hører under markedet.

    Og I tolker altså ikke reglerne ens, for jeg tror vi alle har oplevet at indlæg som har ovennævnte egenskab, bliver slettet hurtigere end du kan nå at blinke. Så NEJ I tolker ikke reglern ens, og det er derfor jeg siger - LAV REGLERNE ENTYDIGE...... Hvilket jeg i øvrigt også har skrevet til Big Adm.. blandt mange andre ting...

    Regler må ikke være et fortolkningsspørgsmål !!!!!!!!!!!!!! Slet ikke hvis de er lavet for brugernes skyld...


  • #124   9. feb 2008
    Marie-Louise ¤ Kom NU, Lillesøster! ¤ .
    Hjælpe-Administrator



    Skrevet: 09-02-2008 20:49:00


    Camilla Rosenlund .
    ingen må linke for at udnytte HG til reklame.


    *La Dolce Vita* ****smileys er ik min stærke side.

    du accepterer at HG lægger deres eget logo på når du opretter en hest, eller oploader et nyt billede.
    Reglerne med at du ikke må have copyright eller reklame har altid været der? Så forstår ikke dit spørgsmål?
    Om det er OK, bare vi ikke har opdaget det i en periode?



    Når man opretter sin hest, står der intet om at HG sætter deres cr-mærke på ?? Det da noget pis at skrive..


  • #125   9. feb 2008 Ja HG har været ***** i et stykke tid. men den diskution har jeg haft med dem der står for siden ( ikke HA'erne ).

    og jeg fik af vide ord ret:

    "Fotograferne er ikke velkommen på HG"

    Tja det føre de ud i livet nu.

    Kære HA'er vil i være søde at sende en besked hver gang i sletter mine billeder af min profil eller mine kunders profil.

    Mvh Trine


  • #126   9. feb 2008 Tsk! Latterligt, undskyld mig!
    (Godt vi har HN i sådanne situationer)


  • #127   9. feb 2008 TRine C og Anne D

    Som der blev skrevet i trådens første indlæg fra Ha'erne så bliver i IKKE advaret først - billederne bliver slettet og så kan I ellers sejle jeres egen sø....

    Jeg synes eller jeg har givet indtil flere konstruktive ideer til ændringer som kunne lette reglerne lidt og dermed også gøre siden interssant for ALLE - fotografer eller ej... men not... Ha'erne kan jo heller ikke gøre noget som helst, - siger de, men lur mig om ikke hvis de rottede sig sammen og var ENIGE for en gangs skyld og gik til BigA.. at de kunne trumfe nogle ting og sager igennem... Snart må der heller ikke være avlere herinde, for det kan jo være forretning .......! så avlere forbered jer på kamp til stregen !!!!


  • #128   9. feb 2008 Nu ved jeg ikke om de har rottet sig sammen. for da jeg fik dette afvide var sidste sommer. at BigA ville gøre dette, indskærpe reglerne for fotograferne og sætte deres egen logo på vores billeder ( hvilket ikke er lovligt i den virklige verden ). Men nu er vi jo i en fantasi verden....



  • #129   9. feb 2008 Det er da en morale der vil noget!!!!!!
    Man må ik reklamere, medmindre HG bestemmer hva man ska reklamere for, i dette tilfælde dem selv.
    Endda i utrolig grim og ukreativ form.
    Det er der jo oss fantastisk meget logik i, eller noget.

    Det ka godt være, man ka få sine stjålne billeder slettet herinde.
    Men hva med de billeder der blir lagt ind på fx "minpony.dk"
    Ka i oss slette dem?


  • #130   10. feb 2008 JEG HAR NETOP I DAG, MISTET ALT RESPEKT FOR HESTEGALLERI....

    indtil videre har jeg anbefalet Hg, for andre hesteinteresserede forlk, som et godt sted at vise sine heste frem, men de dage er slut... der er INGEN fotografer der er interesserede i IKKE at putte deres logo på deres billeder, for på den måde får de ikke nye kunder, og kunderne er stadig interesserede i at få taget billeder af deres elskede dyr, og kontakter derfor alligevel fotograferne, men lige pludselig har de ikke nogen steder at fremvise deres dyr, fordi ''fotografer ikke er velkomne'' på dette sted, og man får slettet profilerne hvis man har ét af disse billeder som man HAR købt og betalt...
    har da hele tiden kunnet forstå at man ønskede at udrydde dem som stjal billeder, hvor copyrightmærkerne, ligger på tværs over hele billedet, men det er er dirkekte grotesk.... Jeg flytter til Heste-nettet, som er HG's mest seriøse konkurrent. og det vil jeg opfordre alle andre til også at gøre... for det her er en direkte heksejagt, på de forkerte....


  • #131   10. feb 2008 Vita:
    DYBT ENIG!!!


  • #132   10. feb 2008 $$ Cowgirls have more fun $$ $
    Vi er ikke velkomne herinde.
    Vi må ikke have bedæknings annoncer i marked mere, og vi har fået slettet 2 heste vi satte til salg efter de havde været herinde 1½ år


  • #133   10. feb 2008 Vita: Kunne ikke være mere enig

  • #134   10. feb 2008 i Øvrigt er jo bl.a. takket være fotograferne at denne side har været så populær, fordi flere og fler eønsker at fremvise deres heste, fordi de får bedre og bedre billeder, og nar man som kunde betaler i dyre domme for at få en anden ud at tage de billeder, er det da klart at de vil have et sted og fremvise billederne...!!!

  • #135   10. feb 2008 Jeg tror også at jeg flytter til HN... for det her er da som du siger Vita - en hekesjagt der kan blive til noget. Men ikke for alle... Der bliver jo gjort undtagelser, og jeg har lidt på fornemmelsen at det afhænger af den vagthavende HA's humør... eller status for den sags skyld. F.eks i går - jeg mener jo at en fremlysning af steder ( anbefaling af forretninger eller hjemmesider ) hvor man kan købe en bestemt vare - Det må da være en tråd der hører hjemme i Markedet ?? Eller tager jeg helt fejl her ? Men sådan er det ikke for HA'ere ... hvis I læser længere oppe i denne tråd, - for når det er en HA'er så er det IKKE at annoncere, - så er det bare et spørgsmål ???!!!%%????

  • #136   10. feb 2008 Pelle - der må stå dine egne initialer diskret i et hjørne. Men du må ikke reklamere med hvem der har taget billederne... Jeg forstår godt du er forvirret - det er HA'erne såmænd også selv.. XD

  • #137   10. feb 2008 du må gerne skrive ''taget af mor'' da det ikke henviser til en hjemmeside, og det samme med Vanessa, hvis det ikke henviser til en hjemmeside (det må du ihvertfald ENDNU, men hvor længe!!)

  • #138   10. feb 2008 må jeg så stadig gode bede dem so jeg giver/sælger mine billeder til at skrive hvem som har taget dem i beskrivensen at billedet
    og må jeg heller ikke sætte mit logo på


  • #139   11. feb 2008 Er en signatur OK på billeder? Dvs. en reference til fotografen og ikke en hjemmeside.

  • #140   13. feb 2008 Cowgirls: du skriver: "Ha'erne kan jo heller ikke gøre noget som helst, - siger de, men lur mig om ikke hvis de rottede sig sammen og var ENIGE for en gangs skyld og gik til BigA.. at de kunne trumfe nogle ting og sager igennem... Snart må der heller ikke være avlere herinde, for det kan jo være forretning .......! så avlere forbered jer på kamp til stregen !!!!" <- tro mig, vi har i flere situationer skrevet samlede mails, og nej, vi får langt de fleste gange ikke noget ud af det.



  • #141   14. feb 2008 Eva... dejligt med én fornuftig slags af HA'erne...

Kommentér på:
HAinfo: Vedr copyright og reklame

Annonce