{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.127 visninger | Oprettet:

Hævet kønsorgan? Beskelersyge? {{forumTopicSubject}}

Hey derude...

Er kommet i den rigtige uheldige situation at min lidt ældre herre af en fjordhest er blevet syg...
først med en gang muk, som heldigvis er ved at tynde ind igen, men så opdagede jeg i dag at han havde en hævet tissemand.... eller rettere sagt, huden omkring den, det der hænger ned... kan ikke lige forklarer det... han vil ikke lade mig røre særlig meget og han er ellers en hest, der ikke tager sig af at man røre ham... altså det kan kilde lidt normalt, men her hvor den er hævet, er han bare mega øm...

Vi havde distriktstævne på stedet i weekenden og der lagde jeg godt mærke til at han have fået nogle klistrede pletter på benene, men i dag har jeg fundet ud af at der var en slags mørk udflåd eller snask, der havde siddet på huden omkring åbningen ind til hans kønsorgan og så var faldet ned på hans ben.. resten kunne jeg kun lige få lov til at pille af i dag...

min mester, der er avler og har haft med heste hele sit liv, håber og mener at det "bare" er beskelersyge og at det går væk af sig selv igen, men ellers måtte fange dyrlægen, så vi kunne vaske hele området og bedøve ham, så han kunne blive vasket på tisseren... for han ruller den ikke selv ud...

men ville lige hører jeres bud på hvad det kunne være?! han er bare hævet, har lidt snavs omkring området og er øm.. han er ikke sur, trist eller noget.. han er stadig glad og livlig både fordi han har stået inde længe og kun kommet ud og løbe, men også fordi han er lidt drillesyg...
håber sku ikke det er noget hvor vi skal have dyrlæge, men hvor det går væk af sig selv og han bliver tiptop igen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet kønsorgan? Beskelersyge?
Kommentér på:
Hævet kønsorgan? Beskelersyge?

Annonce