{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

for sent at påbegynde træning til kåri {{forumTopicSubject}}

ja, nu har jeg jo så lige fået at vide at min tinker hoppe kan registreres og kåres som Irish Cob, her d,. 29 marts i Vejen (et stenkast væk) og hun går da pænt i snor ved min side når vi trækker, men hun kan ikke finde ud af at trave ved min side (mønstring) og min mor siger det er alt for sent at påbegynde træningen, og at hun aldrig lærer at trave ordenligt inden kåringen, HVIS vi tager afsted... hun har en rigtig god gang, skridter godt´ind under sig, og traver meget løftet og let, galoppen er flyvende, og fuld af balance, men når man rider hende, og når man tvinger hende i trav for hånd, tripper hun sådan afsted, som en slags ''alternativ trav'' og jeg kan bare ikke få hende fremad... og så er der lige mit knæproblem, med at jeg max kan løbe 8-10 meter, så knækker knæet sammen... men hvordan får jeg min far overtalt til at mønstre hende i skridt og trav til kåringen, og selv mønstre ved målingen, og oprangeringen (vil jo også selv være med) jeg hjælper jo meget med Bjørn som skal kåres på lørdag... men hvordan overtaler man ham, eller kammeraten der hjælper HAM med Bjørn, han går jo og siger at det er let at fremstille en hoppe, men svært med en hingst...

hvordan overtaler man nogen til at hjælpe... (og hvordan lærer man hesten ikke at trippe-trave, men trave igennem)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for sent at påbegynde træning til kåri
  • #1   5. mar 2008 tag en dressur pisk i venstre hånd, og giv den et hjælpende "klap" bagi når den skal frem i trav.. og så skal man løbe stærkt så hesten strækker ud.. så det kan du ikke selv

  • #2   5. mar 2008 pisken hjælper ikke, den får hende til at bukke... )-; og når jeg starter med at løbe stærkt (inden knæet siger fra) går hun i galop... men hun kan galoppere for hånd ikke at det er et plus, men det forklarer lidt om den gode balance hun har, at hun kan korte hendes galop så meget op...



  • #3   5. mar 2008 skidt med at hun bukker... bare hun reagere frem på pisken...

    der er ikke andet end at øve, øve , øve..

    ellers må du i longe med hende, og træne mund kommando.. og så træne den for hånd bagefter..

    jeg tror nu godt i kan blive klar... måske kunne i få bedre karakter for mønstringen hvis du havde været bedre forberedt.. men tror godt i kan bliv klar


  • #4   5. mar 2008 bind noget hun er bange for på en snor, og vift den baghende, når hun skal løbe, for at hidse hende op

Kommentér på:
for sent at påbegynde træning til kåri

Annonce