{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

rigtig eller ikk rigtigt!!! {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen, nu ville jeg bare li blive klog på om man skal lave let- ridening når man springer, eller skal man lave ned- sidning. nu vil jeg bare vide om man skal eller ikke skal!
jeg har fået af vide at man skal lave ned-sidning, men ved ikk om det er rigtig for nu er jeg heller ikk li frem springrytter! hehe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rigtig eller ikk rigtigt!!!
  • #2   12. mar 2008 Øh springryttere rider altid letridning når de traver ..
    Men når du galopere hen til et spring sidder du selvfølgelig ned.
    Men mange springryttere kan slet ikke ride nedsidning fordi de altså traver i letridning


  • #3   12. mar 2008 Jeg er springrytter smiley Jeg rider letridning hen til springene, hvis vi kommer i trav.. Når så vi sætter af, stiller jeg mig i let sæde, og rækker hånden frem mod hestens hovede så den har frihed over springet.. smiley Hvis jeg kommer i galop til springet sidder jeg oftest ned hen til springet, medmindre jeg har en hest der løber meget hen mod springet.. smiley

  • #4   12. mar 2008 Team soj

    jaa ved godt man løfter sig og alt det, men det var bare om man skulle lave ned-sidning eller let-ridning. hehe men takk<3


  • #5   12. mar 2008 det kommer and på hvorfor en hest du rider - nogle heste bliver man nødt til at sætte sig tungt ned på i galop hen mod springene for at kunne samle den andre er meget følsomme og man bliver ofte nødt til næsten at stå i let sæde forikke at genere dem...

    Men i trav - altid letridning....



  • #6   12. mar 2008 mange gange takk for alles svar! hehe smiley

  • #8   12. mar 2008 jeg rider en tinker, islænder og fjordhest, men kun meget lidt! hehe

  • #9   12. mar 2008 jeg rider ofte letridning, og så lidt før springet sætter jeg mig ned.
    Grunden til jeg laver letridning er fordi min pony, ofte bliver meget hissig, og det beroligere ham når jeg laver letridning


  • #11   12. mar 2008 jamen der har jeg svaret på hvorfor jeg ikke kan nedsidning smiley er springrytter og er simpelthen så dårlig til at ride nedsidning, ellers er det bare mavemusklerne som er for utrænede smiley hehe

  • #12   12. mar 2008 simone d
    jaah det har du nok rart i! hehe, men nu er jeg dressur rytter! hehe


  • #13   12. mar 2008 Josefine- det ville jeg også ønske jeg var nogen gange, men der sker bare ikke så meget action der smiley men en Lc2'er kan det godt blive til smiley

  • #14   12. mar 2008 hehe jaa det har duh selvf rart i, men der hjemme springer jeg meget lidt og til rideninge ride jeg dressur! hehe, men spring er ihvert fald ikk min stærke side! hehe

  • #15   12. mar 2008 men ej nu har jeg så også kun redet heste som ikke kunne dressur, og så da man endelig fik lært de lidt i ferien hvor det kun var mig der havde dem, så var det ødelagt igen når rideskolen red dem smiley

  • #16   12. mar 2008
    Alle ryttere skulle helst kunne sidde nedsidning på deres hest!
    Især alle dem der rider stævner i såvel dressur og spring.

    Hvis du trvaer hen til springet, sidder du nedsidning, og letter dig over springet.

    Hvis du traver over bomme rider du alm letridning.



  • #17   12. mar 2008 pau
    ved snart ikk hvad jeg skal tror på, for det er joh så mange meninger og det, men vil da holde på dit!


  • #18   12. mar 2008 simone

    ej hvor dumt! nogle gange er ride-skoler ikk lige det bedste vel??? hehe


  • #19   12. mar 2008 Man rider altså letridning hen til springene hvis man traver.. Galoperer man rider man nedsidning..

  • #20   12. mar 2008 josefine- ja derfor jeg ikke rider rideskole mere smiley var ikke særlig fedt. så det eneste jeg lavede var skov og spring smiley


  • #22   12. mar 2008 prøv og høre, gider ikk at vi alle skal komme op at skændes bare for det! jeg holder miiq til pau og team soj og sådan er det, men gider ikk noget skænderig for så sletter jeg det! okay(:

    simone
    det har du fuldstændig rart i! hehe


  • #23   12. mar 2008 Det må man da fuldstændigt selv om. Jeg tilpasser det hver enkelt hest.

    på grå rider jeg nedsidning hvis jeg traver og der er travbom, ellers får jeg ikke det ud af travbommen jeg vil have, nemlig at den traver hen over bommen. rider jeg letridning sætter den i galop hen over bommen.
    pletti rider jeg letridning på hen til travspring, det gjorde vi dog ikke da vi sprang ham ind der red jeg nedsidning.
    hesten er da ligeglad, sålænge du kommer med og ikke bumper den i ryggen.

    nogle mennesker er bedre til at holde hesten på tøjlen når de sidder ned og så er det selvfølgelig det de skal. det handler jo om at nå derhen med en hest der er på tøjlen, er let for hjælpen, er i rammen og på en afstand der passer. så må man jo ride derhen baglæns hvis det er det man er bedst til.

    med hensyn til at springryttere rider dårlig dressur og ikke kan sidde ned. så er det klart min holdning at det kun er useriøse springryttere. seriøse springryttere ved udemærket godt hvad det daglige arbejde i dressuren betyder for deres heste. at en så skriver 'har kun redet heste der ikke kunne gå dressur' det er da helt forfærdeligt. hvis ikke en hest kan gå rundt i rammen og være på tøjlen i alle tre gangarter så kan man ikke regulere afstande og ride en fornuftig bane i en god rytme. så bliver det alt for svært. dette er jo også grunden til at rigtigt mange har så svært ved at stoppe og dreje. det er jo fordi de hellere rider i skoven end på banen når ikke den står på spring.

    man kan da sagtens vinde en masse i Lc og Lb på sådan en løbsk musse, man har øjenkontakt med hele vejen rundt. men hvis man vil ud og ride lidt landsstævner så skal der dressur til.

    en god springhest går mindst La dressur. den er stabil på tøjlen, laver temposkift for hjælpen, den bytter for hjælpen ikke af sig selv og flytter sig for schenklen. mere forlanger de jo ikke i la dressur. For min skyld behøver man jo ikke at starte dressur. men det er da en god idé at gøre hvis det alligevel er på hjemmebane.
    Og så forstår jeg slet ikke hvordan man kan tro at man er i stand til at ride rundt til springning hvis ikke man kan ride nedsidning i trav. det er jo et spørgsmål om balance, og hvis der er noget der er vigtigt i springningen, så er det balancen.


  • #24   12. mar 2008 du kan både ride letridning og nedsidnin, mod et spring

    eks, hvis hesten har brug for bere støtte mod springet kan det være en iden at ride nedsidning
    men hvis dem istedet mangler fremaddrift kan det være en fordel at ride letridning

    så det er forskeligt fra hest til hest hvad man gør


  • #25   12. mar 2008
    Jeg rider somregel letningen i trav ogsaa omkring 5m foer springet saetter jeg mig ned. Det er det der virker best med min hest.


Kommentér på:
rigtig eller ikk rigtigt!!!

Annonce