{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Særlig hest afsløre følelser {{forumTopicSubject}}

Nu ved jeg ikke med jer men ridning har altid været meget følesesladet for mig. Jeg bliver nemt vred, frusteret, glad, ked af det og bange. Men nogle bestemte typer heste vækker bestemte føleser i mig. Jeg er mest til den type hest som skal bestemmes over, rettes på og som man skal være dominerede over for. Det handler for mig om at jeg får lov til at sætte mine grænser og viser jeg ikke ønsker at blive trådt over tæerne men fortælle hesten det på en leder agtig måde og ikke bare råber og slår den. Mildt sagt jeg elsker selvstændige heste med stærke personligheder. Dem som man kan ride alene ud på og dem som ikke er bange for noget, dem som kommer når man kalder og dem som ville stå forrest i køen.

Derimod HADER jeg vireklig heste som er nervøse, og altid skal hoppe 10 meter til siden fordi den ser en gul blomst mellem de grønne, og den hest som altid skal gå i røven af de andre og ikke er selvstændig nok til at gå forrest og den hest som altid tøver. Den type heste gør mig rasende. JEg synes de er kyllinger og en flok skabe heste. Jeg ved udmærket godt at hesten slet ikke tænker sådan og reagere som den gør fordi den er hest. Men min tålmodighed og temprement passer bare slet ikke til den type hest. Det er i øvrigt altid den slags hest jeg flyver ad h... til på.

Min egen hoppe er en blandning af de to slags hestetyper som jeg har beskrevet. I starten da hun ikke ville fanges og var nervøs var jeg ved at flippe fuldstændig uden rigtig at kunne forklare hvorfor. Det er mærkeligt som heste kan få en til at komme hele følelsesregisteret igennem.

Hvad med dig? Har du en type hest som du reagere ekstra kraftig på? Nu tænker jeg ikke racer men personligheder. Er du til den lette, nervøse eller den robuste hest som altid maser en op ad væggen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Særlig hest afsløre følelser
  • #1   19. mar 2008 Det er sjovt som man fortrækker en frem for en anden. Ved du hvorfor de er mere til de nervøse typer? Har du selv nerver af stål og elsker du at vidergive din rolige enerig til din hest?

  • #2   19. mar 2008 jeg har haft to vidt forskellige. Den ene kunne man alt med. Blev ikke bange for det mindste. Den jeg har nu er MEGET nervøs. Men synes jeg har haft det fint med begge. Jeg kan godt lide at studere dem. deres egenskaber, underlige ting de gør osv. Se hvordan de egentlig minder om os, og hvor forskellige mange heste egentlig er.

  • #3   19. mar 2008 min hest er stædiq oq en hest hvor man skal have viljen med sig,men det er heller intet problem for mig.hun har været et kæmpe arbejde,men synes vi er nået lanqt.hun bliver sjældent banqe for noqet.

  • #5   19. mar 2008 Hmmm ved ik.. Det meget forskelligt.. På karlsbjerggård elsker jeg at træne med de heste hvor der virkelig er power i dem .. Hvor man virkelig skal være på og gøre sig til den store, samt være vågen mm .. Det fedt ..

    Men fx med Wariant - det helt vildt.. Synes tingene er begyndt at gå SÅ meget begge veje.. i starten var det lidt som om at det kun gik fra mig til Wariant, men nu kan jeg tydeligt mærrke at det går begge veje - VIRKELIG.. og det bare SÅ fedt .. vi ligner hinanden så meget og hendes personlighed er lige netop den jeg kan lide. (eksempel: den anden dag, da hun fik spiserørsforstoppelse, jeg var slet ikke bange eller ked af det, fordi wariant selv var så rolig. Hendes adfærd gik direkte i mig. Hvor jeg engang blev super ked af det og bange for det værste fordi hun var sløj og havde en dårlig dag)

    Hun er den rolige nysgerrige hest, der tager alt i stiv arm.. hun er meget nede på jorden - men nogen gange kan det godt slå klik for hende og hun bliver stor, smuk og så lækker når hun rigtig viser sig..


  • #6   20. mar 2008 Ja, må indrømme jeg også er mere til "ballademager"-hestene, hvis man kan kalde dem sådan, end til kyllinge hestene. Stoler ikke på dem der bliver bange, da det for mig er meget mere farligt med en bange, panikslagen hest end en der bare liiiiige skal se om hun nu ikke kan tage den der græstot, eller liiige tror man kan galopere selvom det var trav der blev bedt om, hehe

Kommentér på:
Særlig hest afsløre følelser

Annonce