{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

"Forladt" hingst. . . {{forumTopicSubject}}

Der hvor mine to guldklumper er opstaldet står en 3 års hingst; han kunne blive super flot!

Ejeren af godset kom forbi og hygge snakkede mens min mor og jeg var derude og imens kom noget af stald personalet for at tage hingsten, Figaro, ind.

Figaro var slet slet ikke, overhovedet ikke, til at styre og manden som trækker ham flyver rundt og ender med at slippe tovet. - Heldigvis løber Figaro selv ind i stalden.

Ejeren af godset fortæller så at Figaro's ejer KUN er dukket op 2 gange siden hingsten blev sat derud som plag! - WHAT?!

HVORFOR anskaffe sig en hest hvis man ikke gider have noget med den at gøre??!!

Han er aldrig blevet striglet, er fuldstændig usorineret, træder sig selv i halen så lang er den og sidst men ikke mindst; Han er livsfarlig! Han stormer rundt på marken hver dag, selvfølgelig fordi han går alene, han er TOTAL ustyrlig i boksen, - man kan ikke gå ind til ham, han kan ikke strigles, ikke trækkes med osv. .

Figaro lever fuldstændig som en vild hest.

Forstår simpelthen ikke hvorfor man anskaffer sig en hest hvis ikke man gider den; Det mindste man kunne gøre var at finde en person som vil passe hesten så den bliver opdraget og bliver plejet.

Er det bare mig der er underlig? - Er fuldstændig rasende over at man kan være så total ligeglad!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Forladt" hingst. . .
  • #2   19. apr 2008 Det er da næsten dyremishandling ! Det er da helt vildt syndt at han skal gå og træde i sin egen hale og at han er så vild. x(

  • #4   19. apr 2008 har oplevet det samme det var et pinto plag (for et par år siden) som stod i boksen den stod i lort op til halsen rent ud sagt..
    ejeren var ikke kommet i 2 måneder og da jeg ikke kunne holde ud at se på det mere bete jeg ham der hvade opstalningsstedet om han han skulle smide hende ''ud'' hvilket han så gjorde..


  • #5   19. apr 2008 helt enig, sådan var der også en ude hos hun havde så bare 2 heste.....

  • #6   19. apr 2008 Hvis jeg bare mødte ejeren så ville jeg tage fat i personen og tale om det. - Problemet er bare at jeg aldrig har set ejeren!

    Ville gerne tage mig af Figaro selv, men ved faktisk ikke om jeg tør; han er overhoved ikke til at komme i nærheden af og han ænser overhovedet ikke mennesker. .

    Men måske jeg skulle give det et forsøg. .


  • #7   19. apr 2008 Vi har problemet i nærheden hvor vi bor.. Et pinto "stutteri" hestene går på en mark, får ikke mad hele vinteren andet end en balle wrap et par gange om ugen (til ca. 30 heste) og om sommeren får de så græs.. Han har ikke staldplads til dem, men derimod en togvogn de ikke kan gå ind i fordi døren er for lav til de voksne heste. Hingste og hopper er ikke skilt ad så de avler jo fuldstændig uhæmmet og hingstene slås og slår hinanden ihjel fordi de ikke kan flygte.. Og han prøver at sælge dem.. Har flere gange overvejet at købe hele bundet, men han forlanger mellem 10 og 30000 pr. stk.

  • #8   19. apr 2008 Hvor bor du?? Hvor er han opstaldet??

  • #9   19. apr 2008 stakkels hest, hvorfor gør de ikke noget der hvor den står.

  • #10   19. apr 2008 Til Camilla . : Det var dog grusomt! - Var det ikke en mulighed at få hestens Værn til at kigge på det der? Det lyder jo helt helt galt. .

    Han er opstaldet mellem Rønde og Ebeltoft i Jylland, på et gods.

    Jeg bor i Ebeltoft. .


  • #11   19. apr 2008 Til sara R; sagen er den at ejerne af godset ikke selv har med heste at gøre. De lejer bare stalden ud.

    Vi spurgte så ejeren om ikke de kunne tage fat på ejeren og det lød ikke som noget de ville gøre. . - Han sagde at de selv synes det er synd for Figaro, men at de ikke ville smide hesten og ejeren ud. - De får jo en månedlig opstaldning, som sikkert varmer godt i lommen, og så synes han det var bedst at Figaro blev på godset hvor der var nogle folk som holder lidt øje med ham. .

    *Rend mig i r*ven altså*


  • #12   19. apr 2008 Politiet vil ikke gøre noget og dyrenes beskyttelse kan ikke gøre mere uden politiets hjælp.. Ved ikke hvem jeg ellers skal kontakte..

    Theis: Nemlig også det jeg tænkte.. Om man kunne kontakte ejeren og spørge om han var interesseret i at sælge hesten.. Den er jo åbenbart til besvær for ham..


  • #13   19. apr 2008 Theis: JA, det ville helt sikkert være bedst for ham. - Ville nu nok forære ham væk hvis jeg havde mulighed for det. . Bare han ville få nogen som ville tage sig af ham.

    Men jeg ender nok i spjældet hvis jeg gør det. *lol*


  • #14   19. apr 2008 I kan i hvert fald godt sige til hvis det kommer så vidt...

  • #17   20. apr 2008 det kan man sgu ikke gøre
    jeg synes du skal kontakte ejeren og sige det bare ikke er ok. :I)


Kommentér på:
"Forladt" hingst. . .

Annonce