{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Ridegjorde - Godt/Dårligt? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den dumme situationat min pony er kort, markeret og både bred og smal på engang så i kan næsten regne ud at han er svær at finde sadel til.

Siden nov 07 - idag har jeg haft 2 faste sadler og en masse på prøve, nu står jeg uden sadel men får en hjem på onsdag - ved dog ikke om den passer

Jeg skifter sadel rimelig ofte fordi han ændrer sig fra tid til anden og indimellem sadelbyttene står jeg uden sadel - plejer at ride med et underlag/pad for at skåne hans ryg mest muligt når jeg rider uden sadel men savner stigbøjlerne hvis jeg rider tur.

Så fik jeg anbefalet at købe en ridegjord - men ville lige høre om i har gode eller dårlige erfaringer med disse? skal jeg købe en til at bruge når jeg ingen sadel har eller er de bare trælse og uduelige=


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridegjorde - Godt/Dårligt?
  • #1   11. maj 2008 kun gode erfaringer
    er selv ved at anskaffe mig en igen smiley netop også fordi min fjolle er utrolig umarkeret i manke/skulder området. og så er det også fedt at sadlen ikke bliver ødelagt hvis man skal til stranden


  • #2   11. maj 2008 Jeg tror jeg køber en så smiley tak for svarene!

  • #3   11. maj 2008 Umiddelbart synes jeg det er lidt et problem at en sådan gjord ikke fordeler vægten fra stigebøjlerne ret meget.. Det betyder selvfølgelig mest hvis man rider meget letridning eller hvis man står i let sæde.
    En anden ulempe ved nogle ridegjorde er at man nemt kommer til at sidde i stolesæde da man ikke så nemt kan komme til at sidde over stigebøjlerne.
    Men som en lille ekstra støtte når man ridder tur synes jeg sagtens det kan bruges.


  • #5   12. maj 2008 Jeg har fuldstædnig det samme problem. Jeg har næsten opgivet at finde en sadel til min islænder da hun er helt vildt kort. Jeg har haft både lammeskind, bomløse, islænder sadel og dressur sadel på hende men de er for lange alle sammen. Jeg har også overvejet at anskaffe en ridegjord men har hørt at de ikk er stærke nok til at ride med og at det er bedre at anskaffe en volteringsgjord med håndtag. Det har jeg så overvejet men så høre jeg at det er usundt at sidde på hestens rygsøjle.

  • #6   12. maj 2008 Men er det din fjordhest pingo du mener er kort? Han er da lang? Er det fordi han er bred og smal at du har problemer?

Kommentér på:
Ridegjorde - Godt/Dårligt?

Annonce