{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Vil ikke af med min hest.. sygdom {{forumTopicSubject}}

Ihh hvor er jeg fustreret for tiden (trods nygift og skøn bryllupsrejse).. Frygter jeg må sælge min hest smiley
Jeg har altid lidt af dårlig ryg og migræne.. i mit sidste job fik jeg pludseligt ondt i knæene.. jeg har skader på brusken, betændelse og sår.. har været sygemeldt siden jul og modtog på min bryllupsdag min fyreseddel..
Jeg er ikke klar til at starte nyt job.. helt ærligt har jeg meget svært ved at oversku hvad jeg kan klare.. men på (syge)dagpenge bliver det svært at få økonomien til at løbe rundt.. især når man ikke ved hvor lange udsigterne er..
Føler mig gammel og slidt op, på trods af at jeg ikke er fyldt 30 endnu..
Mine knæ gør ondt, kan ikke cykle, gå på trapper, løbe, gå ret langt,kan ikkeengang samle noget op på gulvet uden smerter..
Mine nakke hvirvler sidder forkert, hvilket gør jeg skal tilkiropraktor mindst 1 gang om ugen for at fungere bare nogenlunde.. den låser med store smerter og voldsom hovedpine til følge.
Pga knæene fik jeg en masse gigt piller.. men de har smadret min mave, så nu har jeg tit problemer med halsbrænd..
Og så er jeg oven i begyndt at få blåmærker uden grund.. og vågne skrigen af smerte om natten (nogle gang 3-4 gange på en nat) pga voldsomme kramper i lægmusklen..
Er ved at være træt af det hele.. og er bange for at jeg skal sælge hesten, både pga helbred og pga penge.. men kan ikke undvære den.. den hjælper både psykisk og på min ryg..
Øv altså.. måtte bare læsse lidt af..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke af med min hest.. sygdom
  • #1   20. maj 2008 Lyder godt nok ikke rart smiley
    Håber du finder en løsning som du bliver glad for - selvom det ikke altid er den rigtige løsning der gør en glad "/


  • #2   20. maj 2008 træls smiley håber du finder en løsning der er god i længden....

  • #3   20. maj 2008 har du prøvet akupunktur eller healing, jeg kender kun til gode resultater med det, og hva med en sød halvpart til din hest, som kunne stå for det hårde arbejde, for ridning er jo sund for kroppen, hvis det kunne hjælpe på smerterne.


  • #4   20. maj 2008 Allimac go Ynor + Molly: Skal til læge om en uge og begefter snakke med kommunen om hvad der skal ske.. så håber vikanfinde en løsning..

    cecilie M: Jeg får heldigvis ikke voldsomt ondt af at ride (så længe jeg tænker lidt på hvad jeg laver) og nu er hun på døgn fold, så de næste 3-4 måneder skal jeg ikke tænke på mugning.. så det er ikke det så meget der er problemet.. men det at skulle arbejde..


  • #5   20. maj 2008 Øv -kender godt den fornemmelse. Men jeg har i det mindste været heldig at have haft en fantastisk arbejdsplads der flyttede mig over på nattevagt da jeg ikke kunne klare de fysiske opgaver om dagen.
    Det gav god tid til at finde ud af hvad jeg så skulle gøre

    Jeg har leddegigt, og fæler mig jævnligt slidt op og gammel som du skriver (bliver ikke bedre af folks reaktion når man fortæller det er gigt man har i en alder af 23).

    Mine hænder har svært ved at holde til ridningen (en gang hesten lige rykker e gang i tøjlen, føles som et slag over fingrene med en hammer -DET kan da lære en at være lød i hånden ikke *S*)
    Så her er det så lidt andre årsager der gør at ridningen ikke blver til så meget mere.
    Men Heldigvis har jeg en sød far som bruger ham til kørsel, og så kan jeg tage en ridetur når det er muligt:o)

    Jeg kan nok ikke lige skrive noget der hjælper dig -men undersøg dine muligheder for smertebehandling (og hjælp til at løse hvad løses kan). Desværre bliver tingene jo ikke tilbudt uden at man banker lidt i bordet.
    Du burde kunne få støtte til behandling -osse kiropraktor.
    Derudover lyder det til at du er så "handicappet" at du ka få hjælp til f.eks. regøring og den slags og hjælpemidler stillet til rådighed til dine daglige gøremål (for mit vedkommende er det f.eks. dimser der gør det emmere at åbne forskellig emballage og sådan noget)
    -det kunne måske lette din hverdag og give dig lidt mere overskud.

    Og så håber jeg da du finder en løsning så du kan beholde din hest




  • #6   20. maj 2008 cecilie M: Nej har ikke prøvet akupunktur eller healing.. må indrømme jeg ikke har den store fidus til healing.. går regelmæssigt til kiropraktor.. men det holder begrænset.. og har fået ultralyd og binyrebarkhormon indsprøjtninger i mine knæ..

  • #7   20. maj 2008 Akupunktur kan godt anbefales vil jeg så sige. Og en god fysioterapeut, der ka løsne dine muskler.
    Når man har ondt vil ma uundgåeligt komme til at gå og spænde, og bare det at få løsnet op for det kan hjælpe meget


  • #8   21. maj 2008 Michelle W: Lyder ikke rart smiley
    Ja problemet er tit at få folk til at "tro" på en og anerkende det når man stadig er ung.. har haft store problemer med at få folk til at forstå jeg faktisk havde temmeligt mange smerter i ryggen.. det kan jo ikke ses..mange tror man bare ikke gider..
    Ja rengøring.. ha selv om vi bor i en ikke voldsom stor lejlighedså er jeg færdig resten af dagen hvis jeg støvsuger..


  • #9   21. maj 2008 Michelle W: Fys er prøvet.. fungerede ikke for mig.. men det gør min kiropraktor.. hun løsner nemlig både knogler og muskler.. hun kan vist forresten også akupunktur, så måske jeg skulle snakke med hende om det..


  • #10   21. maj 2008 Akupunktur har i hvert fald hjulpet mig, men det er self igen garanti for dig (men vel forsøget værd) :o)

    Og gu er det da røvhamrende surt og træls nogengange (udskyld sproget), men der er faktisk kun en ting at gøre -lær at leve med det og få det bedste ud af det.
    -men glem ikke at udersøge dine muligheder.

    Jeg har meldt mg ind i gigtforeningen -der kan jeg få gratis rådgivning. ndersøg mulighederne for lignende foreninger for dig (hvis de findes).

    Ellers må du selv igang med et større arbejde. Nogen gange er ma nødt til at være lidt fræk hvis man skal forvente nogen hjælp fra kommunen.

    Jeg ved ikke hvad din læge siger, men sørg for at blive undersøgt til bunds og evt blive sendt til speciallæge hvis det er relevant. Og så er det ellers med at undersøge hvad rettigheder dit "handicap" giver dig.

    Det er ikke fordi jeg mener ma skal udnytte systemet, men har du krav på nogen ting du mener kue hjælpe dig, så benyt dig af det.

    Prøv at se om din læge vil henvise dig til en ergoterapeut. En sådan kan hjælpe dig med hvordan du bedst muligt undgår at belaste dig unødigt (man prøver jo generelt at skåe et sted der gør ondt, med det resultat at man får ondt et andet sted).
    Og en sådan kan osse hjælpe med at finde de rette hjælpemidler hvis det er relevant for dig


  • #11   21. maj 2008 jeg har 2 heste i stalden som har været meget syge de er begge raske og i ridning og de er blevet behandlet af en healer, min store søster som fik tildelt sin pestion er nu på arbejdsmarkedet igen efter at ha fået healing. så har det kan kun anbefales, man mister jo ikke noget ved at gi det en chance smiley bare en ide

  • #12   21. maj 2008 Hej Signe

    Den historie kender jeg, det tog mig, 5 år at blive udredt, som det hedder.
    Jeg fhar altid haft problemer med led m.m, efter meget lang tid, og en skade på mit arbejde, blev diagnosen, fibromyalgi, samt ledgigt (troede de nok)?? men de var ikke helt sikre, men der var ikke meget hjælp at få, og det var meget svære år.
    Har du lyst til at skrive er du velkommen, også selvom vi ikke altid er enige :-))

    efter 7 år, fik jeg en fin erstatning, men den kan jo desværre ikke betale min løn i mange år, håber det bedste for dig, pas godt på din psyke, og alt det du har kært, og skriv gerne til mig, har jo selv været der.

    Anita W


  • #13   21. maj 2008 Michelle W: Ja desværre er man nød til at slå i bordet og kræve selv de mest simple ting..

    cecilie M: Jeg tror godt nogle få mennesker kan noget.. men det er få og der er mange snydere i den "branche".. så jo man kan let miste noget.. en masse penge smiley hvilket jeg ikke har mange af lige nu..

    Anita w:Mange tak smiley lyder bestemt ikke godt med dig..


  • #14   21. maj 2008 Min mand har haft det samme ovenpå et trafikuheld... Han har prøvet alt : kiropraktor, fys, zoneterapi, Kraniesecral, arkupuntur, naturlæger m.m.m. brugt over 50.000 af egen lomme på at blive rask, og har NØJAGTIG dine symptomer... Det eneste der hjalp, og gør han i dag storset ALTID er smertefri, så længe han får behandling en gang om måneden, er dette

    www.aktivform.dk!!!!

    Prøv det, for din egen skyld... de kan hjælpe dig! De laver kropsterapi, ved at arbejde med både muskler, led, sener og knogler, uden at " knække" som en kiroprakor. Min Mand prøvede kiropraktik, men da de " knækker" tog hans led og sener skade.... Prøv det andet, er sikker på de ka hjælpe dig!


  • #15   21. maj 2008 hej signe..
    jeg kender din sit. alt for godt.. går med et smaddert knæ, diskuspolabs og begyndende gigt.. jeg har de sidste 20 år været fast inventar hos i kiro, men for et par mdr siden blev jeg rådet til at prøver en "soprts skade jesus" og ja havde jeg vist hvad han gjorde så var jeg ALDRIG kørt der op, men må sige han gør store mirakler. han helbreder kendte sports folk og alm folk fra nært og fjern hen har også helbredt nogle heste som andre bestemt ikke kunne hjælpe.. hvis du vil vide mere er du meget velkommen til at skrive pb


  • #17   21. maj 2008 Vi har hvalpe??? har du hørt det før, jeg har ikke, og uanset hvad, så kan du ikke være bekendt at være kritist, hun er syg, fejler noget,, som det måske tager lang tid at udrede, jeg har selv været der, det tog 7 år, at finde ud af hvad der var galt, så pas på ikke at dømme andre.

    en lidt arrig Anita W


Kommentér på:
Vil ikke af med min hest.. sygdom

Annonce