{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

kan snart ikke mere :'( {{forumTopicSubject}}

Kan simpelthen snart ikke mere :'/
intet skal lykkes for mig..

shake kom til skade for 1½ måned siden, og jeg havde så dyrlæge for 14 dage siden... (har hele tiden haft kontakt med dyrlæge, bare over tielefon for vejledning af skaden, lige fra starten af).

der fik han metacam i 5 dage, og jeg skulle så samtidig skridte ham i 14 dage..

I dag er der så gået 14 dage med skridt, og jeg skulle så se om han var ren på venstre volte igen.. Han takter kun urent på venstre volte, og det er så lidt, så ikke en gang dyrlægen kalder det for halt!

Men men men, selvfølgelig skulle jeg ikke slippe så let smiley
krikken takter stadig urent..

jeg har bare ikke haft andet end problemer og det er bare så pisse surt, og jeg bliver så ked og depri hver gang..

Dyrlægen er bestilt til onsdag, men er snart mest tilbøjelig til at aflive ham, for jeg kommer jo aldrig videre, og hans hesteliv er ikke ret fedt, når han 24/7 er spærret inde i boks eller på fold på str. med en boks smiley

Tror jeg ringer til en anden dyrlæge i morgen og snakker med hende også.. hun kender trods alt shake som sin egen bokselomme efterhånden, og det gør hende jeg har bestilt ikke..

Hader det her, er så ked af det smiley

Han får denne sidste chance for at blive ridehest.. Hvis han laver flere skader på sig selv, der kræver mere end 1 uges ro, så bliver det sku nok sprøjten næste gang :'/



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan snart ikke mere :'(
  • #1   16. jun 2008 det blev lidt langt... sorry :'/

  • #2   16. jun 2008 Ej hvor trist og uheldigt alt sammen

    Krydser fingre for at det går iorden og sender lige et trøstekram med luftekspressen :')


  • #3   16. jun 2008 Ej hvor er det bare surt. : ( Kan sagtens forstå du er ked af det, og ja, det er også synd for Shake.

    Held og lykke med det hele. : (


  • #4   16. jun 2008 ej sådan må du ik sige

  • #5   16. jun 2008 hvorfor har han boksro? er der noget der er sprunget eller kan springe op?
    ellers kan jeg ikke se nogen grund til hvorfor han ikke kan gå på sommergræs... det kan de jo gost på trods af at de halter og fordelen er at de bygger styrke op ved at gå 24/7
    kan forstå at han er en krudtugle men hvis han går ude hele tiden så vil han jo også falde til ro.


  • #8   16. jun 2008 han kan ikke administrere en fold!
    det er derfor han er skadet nu!

    og jeg har haft ham i 2 år og måske redet ham 5 måneder sammenlagt pga skader han har pådraget sig selv på folden!


    Og hvis dette her kræver en længere og dyre behandling, så skal jeg finde ud af noget med forsikringen, og hvis ikke jeg kan få mine forsikringspenge ved aflivning, så bliver han nok slagtet..

    smiley


  • #9   16. jun 2008 janni jeg ved godt at han kommer til skade på folden, så det er ikke for at nedværdige dig eller spille klog at jeg foreslog det.
    men han bliver jo nødt til at lære at gå på fold og det ville en sommergræsning jo være fint til. det jeg siger er at går han ude hele døgnet så vil han falde til ro og lære at bruge sine ben ordentligt og undgå klumpede kraftspring.
    er der ikke et stutteri eller lignende du evt. kunne bytte hest med for en tid, så han bare kan gå på fold og du kan evt tilride en hest for dem (hvis du ikke har hesten hjemme altså)


  • #10   16. jun 2008 Synes det er ved at være alt for meget for dig..
    Og det er som du selv siger, pisse synd for ham, nå han nu er så glad for at være ude, at han så ikke kan komme ud...

    Hvad med at sælge ham som hygge hest et sted?
    Men på den anden side, hvis han bare går og har ondt hele tiden..

    Puha, har virkelig ondt af dig...

    Håber han kommer sig..


  • #11   16. jun 2008 MP

    det er prøvet.. og nej han kan åbenbart ikke lære det. Alt er prøvet! bortset fra at bure ham inde 24/7..

    Og efter 2 års ulykke, gør jeg ikke noget så dumt at smide ham på stor fold en gang til, for at stå og se ham smadre sig selv..


  • #12   16. jun 2008 merete:
    ja har jeg også tænkt.. men jeg kan jo ikke sælge ham som hyggehest, for han kan jo ikke administrere at gå på fold, hvilket en hyggehest gør :'/


  • #13   16. jun 2008 ved du hvordan hans opvækst har været?
    er han anderledes på andre punkter end andre heste?


  • #14   16. jun 2008 MP
    ved faktisk ikke hvordan den har været, men han gik på stor fold da jeg fik ham..

    hmm.. han er noget spøjs i forhold til andre heste.. mindre retaderet ind i mellem.. Men hans indlæringsevne fejler jo intet.. han lærer ufattelig hurtigt, og er utrolig nem at have med at gøre..

    han laver bare nogle sjove ting ind i mellem..


  • #15   16. jun 2008 Janni, ja det kom jeg også til at tænke på, derfor jeg skrev det, med at hvis han bare gik og havde ondt hele tiden...

    Har fulgt med i andre diskussoner om ham, og synes bare det er så synd for ham, når han hele tiden bliver skadet..
    Og dig, som kan se din hest har smerter, og du har bare gjort ALT!!

    Det er fandme så synd for jer begge :,(


  • #16   16. jun 2008 merete:
    ja :'/

    synes bare det så uretfærdigt.. han er sådan en glad hest, og så skal han bare holdes bag lås og slå hele tiden.. Og jeg får jo stort set ikke redet pga. det..


  • #17   16. jun 2008 Janni..
    Ja.. Det ville ødelægge mig fuldstændig, hvis Chivas havde det sådan, han er også en rigitg foldhest...

    Det må bare være så svært...


  • #18   16. jun 2008 det er forfærdeligt :'/

  • #19   17. jun 2008 camilla T
    hvad delen skal det gøre godt for?
    fortælle ham at han ikke må spadse ud på folden, og sige til ham at han skal blive rask?

    tror desværre ikke på hestehviskere.. synes det er svindel


Kommentér på:
kan snart ikke mere :'(

Annonce