{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.855 visninger | Oprettet:

Brækket griffelben (nu ved jeg det) {{forumTopicSubject}}

Det er langt ja, men læs det!!

Min hest har fået brækket sit griffelben ved et spark.. Det er et meget kompliseret brud som ikke er normalt for heste med brækkede griffelben:'( Vi ringede til den dyrlæge idag som havde været ude og tage røntgenbilleder her igår mener jeg... Vi fandt så ud af at enten skal han sendes til Helsingborg i Sverige og blive opereret for 20.000 kr. hvilket vi IKKE vælger da han er en hest til 16.000 kr. så det kan ikke betale sig at betale så meget for en operation;D desværre, eller han skal have en stram bandage på sit ben som måske får skubbet knoglerne sammen igen så de vokser sammen.. eller han skal aflives! jeg har kun haft ham i 2 måneder og 2 uger.. der er ikke særlig stor chance for at han kan bruges optimalt igen:(:( jeg prøver det med bandagen, men så skal han stå stille i sin boks i 3 måneder og han må ikk støtte på benet overhoved!! og han har et problem med at være alene så jeg tror sagtens at han kunne finde på at sparke box døren op hvis han bliver for ked af at være alene:S Hvis nu at han ikke kan bruges optimalt igen bagefter sælger vi ham højst sandsynligt til et sted hvor han ikke skal bruges alt for meget eller som selvskabshest;D for han skalsgu slet ikke aflives med mindre at han lider..Lige nu håber jeg bare at han kommer sig.. han skal nok have bandage på i næste uge..:( hva' sys i om det??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brækket griffelben (nu ved jeg det)
  • #1   2. jul 2008 Desværre har vi ikke så mange penge:(:(

  • #2   2. jul 2008 hej

    det er altid hårdt at stå i en situation som denne smiley
    har i ikke dyrlægeforsikret ham?

    Det er dig der kender hesten bedst, og ved hvad han vil kunne affinde sig.

    de heste jeg kender ville ikke kunne trives ved kun at kunne være selskabsheste. De bliver simpelthen de mest sure og deprimerede græsslåmaskiner på jorden.
    De vil kun trives ved at kunne bruges som almindelige rideheste.

    Derfor ville jeg, hvis det var en af de heste jeg kender, som stod i denne situation vælge at få hesten aflivet. Hvis den ikke kan blive ridehest igen. Det er ikke et liv for en hest at være græsslåmaskine hele livet.
    Så i ånden om at man altid skal gøre hvad der er bedst for hesten, på trods af ens egne følelser, så er det mest humant at aflive den.

    Men kan din hest finde ud af at stå alene inde i så lang tid, og er der en reel chance for at den bliver normal ridehest igen, så er det bestemt et forsøg værd (ærgeligt at den ikke er dyrlægeforsikret).


  • #3   2. jul 2008 cæcilie: dejligt at i kunne finde pengene.
    jeg ville ikke have kunnet fundet pengene. Derfor ofrer jeg også gladeligt 2000 årligt til en dyrlægeforsikring smiley


  • #4   2. jul 2008 Det er jeg ked af at høre du har jo næsten lige fået ham : / Held og lykke med det hele.

  • #5   3. jul 2008 Nu får han en bandage på som han skal have på i omkring 3 måneder.. ;D<3 han skal godt nok stå i boksen i hele den tid:(, men håber da at han bliver sig selv..;d<3<3

  • #6   5. jan 2009 hejsa
    min hest lavede to revner i griffelbenet.(bagben på indersiden) dyrlægen mener ikke det kan være en anden hest som har sparket når det er på indersiden, men muligvis den selv. han har stået stille fra juli til okt og så måtte jeg gå med ham en mdr. den 6 nov begyndte han langsom genoptræning. dyrlægen kommer og ser til ham fradag og så ma vi se om det går fremad. jeg har dyrlægeforsikring og har fået regninger for over 20000 kr på alt også pga mange røngen billeder. jeg ved hvor træls det er at have sådan en syg hest.


Kommentér på:
Brækket griffelben (nu ved jeg det)

Annonce