{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
387 visninger | Oprettet:

hest i trailer {{forumTopicSubject}}

Hejsa... jeg er ved at være desperat, da jeg har solgt min traver og hun skal være væk senest i morgen...
vi har prøvet lige fra kl 9 i morges og til kl 14 i dag.. Men hun vil bare ikke, kun til rampen og så ikke længere... er der nogen af jer der har en super løsning eller et godt råd?? jeg er blevet uvenner med hende jeg havde hest stående ved, så derfor skal hun væk, men hva faen gør man så??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest i trailer
  • #1   24. jul 2008 Kigger med..

  • #2   24. jul 2008 prøv at tage en anden trailer vant hest op i den først, så hun kan se at den ikke er bange

  • #3   24. jul 2008 nogle bruger halsrem så hesten ikke trækker sig tilbage, andre en sæk over hovedet... personligt bryder jeg mig bestemt ikke om løsningen med sækken og halsremmen kan aksepteres HVIS det bliver gjort rigtigt..
    hvad har i prøvet?


  • #7   24. jul 2008 hejsa... tak for den hurtige respons.... vi har prøvet alle disse ting, men intet virkede...
    Pernica: jeg bor i svendborg og hesten står nær gudbjerg?


  • #10   24. jul 2008 hvis du havde bedre tid ville det være en god ting at fodre hende i traileren dagligt uden at køre med den... en af mine har prøblemer og det hjælper hver gang vi bare har haft hende der opppe og blive fodret uden at binde eller lukke.. hvis den kaster sig tilbage kan det være en løsning med hals remmen, men husk nu det skal gøres rigtig så den ikke bliver bange i stedet

  • #11   24. jul 2008 Jeg havde samme problem med min gamle hest Zander her d.13 da han skulle flyttes... Det kostede tålmodighed, en forstuvet hånd og mange menneskers hjælp... ALT blev prøvet.. Alle skulle gå eller hjem... Til sidst var han så træt at han gav op.. Sandsynligvis har han også givet sig fordi at der var ro og fred til sidst og min kæreste som ellers ikke er synderligt glad for heste ville prøve en sidste gang.. og så gik han altså op og spiste sin aftensmad i traileren mens jeg lukkede... Det tog altså fra kl 10 til kl ca 15-16 stykker...

    Mit råd udfra det du fortæller er at flytte traileren væk fra det sted den står nu.. bare rundt om hjørnet f.eks. og så ellers fred og ro og stille og roligt lokke med mad... - og lad være at give hende for meget af det, så hun når at blive mæt...

    Hvis det ikke virker i løbet af et par timer ville jeg lukke hende i boks natten over og så kun give halvt foder.. Så er hun sikkert så sulten i morgen at hun måske kan lokkes med mad... OG tålmodighed.


  • #12   24. jul 2008 Min søsters hest har også haft total trailer skræk. Hun lejede en, hvor den skal gå ind i siden, det virkede på ham.

    Mener du kan leje dem ved arbejdshesten.dk


  • #13   24. jul 2008 Som Helle P siger
    Fik jeg Trine fra EquiTranz til at komme og kører med Prins, som var rigtig bange for trailer. Hun har en transporter, hvor han stod med hovedet den vej, de rigtig har røven i hehe. Og så går de ind fra siden. Det hjalp helt klart, det tog ca 30 min for Trine at læsse ham helt selv første gang. og han slappede af efter vi havde kørt 10 min, så det var virkelig en succes at bruge en transporter som den smiley

    Hvis du ikke skulle have den flyttet lige nu og her, skal du tage og gøre lige som AS . siger, sådan har jeg selv trænet med Prins i en uge nu, og du kan prøve at gå ind og se min video hvor fint Prins går ind smiley


Kommentér på:
hest i trailer

Annonce