{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
465 visninger | Oprettet:

Man bliver jo stolt :D {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Sidst jeg skrev om tilridningen af den rødhårede, var da jeg forgæves forsøgte at komme op på ham. Den gang endte det jo i et rodeoshow.
Han fik lov til at holde fri indtil det igen blev muligt at longere på ridebanen, og imellemtiden har vi så lavet en masse arbejde fra jorden, og det er næsten muligt at gøre alt med ham. I sidste uge var ridebanen så tøet op igen, og så begyndte vi med at longere. Ikke så meget de første par gange, for banen var tung. Men i sødags var banen næsten helt tør, så vi kunne skrue lidt op for arbejdet, både i længde og i tempo.

Igår havde jeg ham så ude og arbejde en smule længere end hvad han plejede. Efter at have longeret længe nok, beslutter jeg mig for at klappe ham lidt på sadlen, samt hoppe lidt rundt om ham. Han står bare og kigger lidt mistænksom på mig. Jeg begynder så at lægge lidt vægt i stige bøjler og ruske lidt i sadlen. Og stadig står han bare og kigger. bagefter gik vi og så på de tøser som fik undervisning...

Idag havde jeg faktisk planlagt at vi skulle holde fri pga. vejret, men nej jeg blev jaget ud og hente ham og så kunne vi godt komme igang med at træne. Jeg har nemlig lovet mig selv at jeg vil op og side på ham for første gang inden min fødselsdag, og det er på tirsdag. Jeg fik lov til at låne en australsk stocksaddle, som jo er noget tungere end den kunstlædersadel han normalt gå med. Først blev han lige longeret, da vi stadig havde hans rodeoshow i baghovedet. Han gik super i longen, han lystre fuldstændig og jeg kan kontrollere hans tempo ved kun tre forskellige lyde, og longepisken er ikke længere nødvendig. Han fik også prøvet at galopere idag, og han klarede det virkelig flot. En enkelt gang var han lidt uda af balance.

Så kom tiden hvor han skulle have sadlen på, og for første gang prøvede han at det var en anden end mig der gav ham sadel på. Han var nervøs et øjeblik, men da jeg begyndte at tale til ham, var det overstået. Vi fik spændt gjorde og jeg trak ham så ud på ridebanen igen, for at lade ham gå et par runder i longen. Han gik bare supert og det frygtede rodeoshow udeblev.

Så jeg håber det går frem af forsat, så jeg kan nå at komme op på ham inden min fødselsdag, det ville være den perfekte gave

Blot til dem der gerne ville vide hvordan det går med tilridningen af den røde. Jeg skal selvfølgelig nok komme med en spændende beretning om den første tur på ryggen af ham når den tid kommer


Camilse m. Looksen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Man bliver jo stolt :D
Kommentér på:
Man bliver jo stolt :D

Annonce