{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
338 visninger | Oprettet:

Forskellige spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jah nu har jeg lige væreet på ferie,og i mellemtiden, har jeg gået og spekuleret lidt på nogle forskellige ting, som jeg håber I kan hjælpe mig med smiley

Først vil jeg lige høre, om jeg kan give Masca et bad i dag? Eller er det for koldt?

- Hvad er en godt opdraget hest? Altså hvad forventer man af den, at den kan/gør?
- Hvordan får jeg Mascas pels blød og blank? Med olie? Evt hvilken slags?
- Hvornår lægger fluerne æg? Altså dem der sætter sig i pelsen Masca har fået et par stykker nu, men der er ikke mange. Så tænkte at det enten er fordi sæsonen lige er startet for æglægning, eller er han bare ikke ramt?
- Kan man bruge hvidløg i foderet som middel mod fluer? Eller er det ikke godt for hesten?

Håber I vil hjælpe mig. smiley

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskellige spørgsmål
  • #1   5. aug 2008 - Hvad er en godt opdraget hest? Altså hvad forventer man af den, at den kan/gør?
    * Ville sige at den skal kunne stå stille på staldgangen uden at skrabe i gulvet og sådan.. Og ikke overfalde dem, der kommer med foder og sådan.. Og komme hen til en på fold, når man skal hente ind.. Men det har jo også noget med hestens tillid til passeren at gøre..

    - Hvordan får jeg Mascas pels blød og blank? Med olie? Evt hvilken slags?
    * At hælde en sjat almindelig madolie i foderet plejer at hjælpe..

    - Hvornår lægger fluerne æg? Altså dem der sætter sig i pelsen Masca har fået et par stykker nu, men der er ikke mange. Så tænkte at det enten er fordi sæsonen lige er startet for æglægning, eller er han bare ikke ramt?
    * Pas..

    - Kan man bruge hvidløg i foderet som middel mod fluer? Eller er det ikke godt for hesten?
    * Prøv evt med B-vitamin.. Det brugte vi hele tiden i Afrika.. Det får huden til at lugte anderledes, men mennesker kan ikke lugte det.. Ved ikke om det virker på heste..


  • #2   5. aug 2008 Først vil jeg lige høre, om jeg kan give Masca et bad i dag? Eller er det for koldt?
    Det tror jeg sagtens du kan, bare giv hende et ulddækken på til hun er tør inden hun kommer ud.. smiley

    - Hvad er en godt opdraget hest? Altså hvad forventer man af den, at den kan/gør?
    At den står stille når man strigler og sadler op. Løfter hovene og ikke vil klø sig op ad en. Den går frem når man ber den om det, og stopper op når den skal.. Åbne munden når man skal have bid i og holde hovedet nede.. Og så skal den ellers komme hen til en, eller stå hvor den står når man henter den på fold.. Og ikke trække afsted med en.. smiley

    - Hvordan får jeg Mascas pels blød og blank? Med olie? Evt hvilken slags?
    Jeps.. Madolie i foderet.. Majs eller rapsolie er godt.. smiley

    - Hvornår lægger fluerne æg? Altså dem der sætter sig i pelsen Masca har fået et par stykker nu, men der er ikke mange. Så tænkte at det enten er fordi sæsonen lige er startet for æglægning, eller er han bare ikke ramt?
    Han er bare ikke ramt.. Fredes ben er gule på indersiden.. smiley

    - Kan man bruge hvidløg i foderet som middel mod fluer? Eller er det ikke godt for hesten? Hvidløg er rigtig godt for hesten.. Det hjælper på alt muligt.. men tror desværre ikke det kan bruges til at holde fluer væk med..


  • #3   5. aug 2008 Hvad er en godt opdraget hest? Altså hvad forventer man af den, at den kan/gør?
    - At den ikke laver nogle unoder, og i det hele taget opfører sig ordenligt. Ikke tikker på staldgangen, står pænt, ikke lige pludselig løber.

    - Hvordan får jeg Mascas pels blød og blank? Med olie? Evt hvilken slags?
    - Det ved jeg ikke. Jeg skal bare strigle mine, så gfår de en dejlig pels, og nogle gange sådan noget pels shine.

    - Hvornår lægger fluerne æg? Altså dem der sætter sig i pelsen Masca har fået et par stykker nu, men der er ikke mange. Så tænkte at det enten er fordi sæsonen lige er startet for æglægning, eller er han bare ikke ramt?
    - Det ved jeg ikke... Ved ikke så meget om fluer. Hehe

    - Kan man bruge hvidløg i foderet som middel mod fluer? Eller er det ikke godt for hesten?
    - Jeg kender flere som gør det, om det virker, er bare spørgsmålet.. Det virker nogen gange, og andre ikke.


  • #4   5. aug 2008 Først vil jeg lige høre, om jeg kan give Masca et bad i dag? Eller er det for koldt?
    - Jeg vil sige det er for koldt.


  • #5   5. aug 2008 Hvad er en godt opdraget hest? Altså hvad forventer man af den, at den kan/gør? <b>Hesten gør hvad man ber' den om?</b>

    - Hvordan får jeg Mascas pels blød og blank? Med olie? Evt hvilken slags? <b>Alm pleje, og så kan du suplere med ganske normal madolie</b>

    - Hvornår lægger fluerne æg? Altså dem der sætter sig i pelsen Masca har fået et par stykker nu, men der er ikke mange. Så tænkte at det enten er fordi sæsonen lige er startet for æglægning, eller er han bare ikke ramt? <b>Aner det ikke, men Rony har ikke haft et eneste</b>

    - Kan man bruge hvidløg i foderet som middel mod fluer? Eller er det ikke godt for hesten? <b>Det er godt .. </b>



  • #6   5. aug 2008 For koldt til bade dag

  • #7   5. aug 2008 Okay. Tusind tak smiley

  • #8   5. aug 2008 Ja du har jo fået meget at vide om de andre ting men hvidløg kan du godt bruge men det hjælper ikke særlig godt, kender en der prøvede det smiley
    Til gengæld er hvidløg rigtig sundt for hesten ..
    Mod fluer og sådan er det bedre hvis du køber noget i en ridebutik som du smør hesten ind i eller spray efter om hesten kan lide det ene at blive spray og hvad du synes er lettest..
    MEn kan købe noget som er blandet om eller du kan købe noget du selv skal blande med vand eller du kan få noget der er sådan lidt crem agtigt smiley


  • #9   5. aug 2008 Det er ikke for koldt at bade ham hvis i har solarium.

Kommentér på:
Forskellige spørgsmål

Annonce