{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

10 gode fif når du skal finde en part! {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg set hvor mange der egentligt har problemer med at finde den rigtige part herinde på siden. Da jeg selv har god erfaring med at søge efter part, tænkte jeg på at liste mine tips, så de kunne være til gavn for jer.

1. Tag ud i nærområdet og kig på, hvilke gårde, der ligger nær dig. På denne måde kan du også afgøre, om stedet har de faciliteter, du har brug for. Læg en seddel i deres postkasse, hvor du præsenterer dig selv.

2. Hvis du ikke har så mange penge til at betale for en part, kan du passende opsøge et stutteri. På stutterier har de tit nogle heste stående, de ikke bruger til noget. For det meste vil ejeren ikke forlange noget, da 500 kr om måneden fra dig vil være ham eller hende ligegyldigt.

3. Sæt sedler op i supermarkeder, og i hesteudstyrsbutikker i dit nærområde. På denne måde vil du sandsynligvis blive kontaktet af folk, der bor tæt ved dig.

4. Opret annoncer på hestegalleri.dk samt heste-nettet.dk .

5. Sørg for, at du ved præsentation i diverse annoncer stiller så få krav som muligt – har du først overbevist en hesteejer om, at du er værd at ringe til, vil han eller hun let acceptere dine mere specifikke krav, og I kan ved samtale nå til enighed.

6. Undgå så vidt mulig tilbud, hvor du skal betale meget, og ejeren fokuserer meget på penge og begrænsninger. Det er ikke rart at føle sig som en, der kun kommer for at hjælpe ejeren økonomisk.

7. Når du første gang kommer ud og prøver en hest eller pony, skal du være smilende og positiv så ejeren får et godt indtryk af dig. Virk interesseret og stil gerne spørgsmål. Det er altid et plus hvis du tilbyder din hjælp med fx lidt staldarbejde, og selv tager initiativ til at feje efter dig m.m.

8. Der er ingen der tvinger dig til at takke ja med det samme. Du kan altid sige, at du lige vil tænke over det, og derefter melde tilbage.

9. Hvis du aldrig får undervisning løber du hurtigt sur i det, fordi du ikke rigtigt kommer videre. Vær derfor opmærksom på, at det kan være smart at iberegne en udgift til lidt undervisning, og vær sikker på, at det kan lade sig gøre.

10. Husk på, at selvom et parttilbud ikke virker som det mest perfekte, kan man godt give det en chance. Med meget arbejde kan det altid blive bedre.

God jagt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  10 gode fif når du skal finde en part!
  • #1   31. aug 2008 God liste..

    Personligt synes jeg ejeren er næsten ligeså vigtig som hesten.
    Man skal have et godt forhold! Maj tabte en sko fredag da jeg red, skulle til kåring lørdag. Ringede til hende med det samme, så fik vi fat på smeden. Hun var ikke sur, vi grinte bare bagefter xD Kunne ikke leve med en, jeg ikke turde ringe til.


  • #2   31. aug 2008 Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber du vil svare på :);

    1. Hvis nu jeg gerne vil have en billig part, men stadig kunne gøre lidt extra ting med & på den, men samtidig også vil beholde mine to pladser på rideskolen, kan jeg så gøre begge?
    2. Jeg har længe ville have haft part, men mine forældre tror ikke på at jeg kan tage nok ansvar osv. Hvordan kan jeg bevise det hurtigst?
    3. Hvad er prisen for en stor pony, som man muligvis kunne springe på og deltage i enkelte stævner og gå ture med osv ? Bare sådan ca.
    4. Afhænger prisen på en part af hvor gode faciliteterne er på gården hvor den er opstaldet eller hvad glæder prisen på?

    Jeg håber du vil hjælpe mig . :')
    Dine tips er rigtig gode . Har skrevet dem ned xD .

    Vrinsk Stephanie smiley


  • #3   31. aug 2008 Præcis - ejeren betyder også ekstremt meget!
    Har været udsat for en ejer der var komplet vanvittig, og vil gerne advare andre i at komme ud i det samme.

    Det startede alt sammen meget fint, hun var rigtig sød, dog synes jeg hun gik lige lovlig meget op i betalingen, men lod det passere. Med tiden begyndte hun at blive mere og mere tvær hver gang jeg sendte hende en besked, og svarede bare surt tilbage. En dag vovede jeg at påpege det overfor hende i en e-mail... Hold da op!
    Hun gik helt grassat og skrev tilbage, at jeg skulle holde mig væk, at jeg ikke måtte nærme mig hendes hest mere, at jeg ikke kunne forstå, det var hendes hest og ikke min. Hun skrev, at hun ikke ville finde sig i mine og min mors (øh?) flabede beskeder, og at jeg skulle komme og hente mine ting hurtigst muligt. Sikke en oplevelse smiley



  • #4   31. aug 2008 Stephanie: Jeg skal gøre mit bedste smiley

    1. Hvis nu jeg gerne vil have en billig part, men stadig kunne gøre lidt extra ting med & på den, men samtidig også vil beholde mine to pladser på rideskolen, kan jeg så gøre begge?

    - Forstår ikke helt spørgsmålet - går du til ridning to gange om ugen? Du kan sagtens ride flere heste jo, så længe du bare har tiden til det. Ellers kan du med tiden finde ud af, hvor du har lyst til at fortsætte henne, på rideskolen eller parten.

    2. Jeg har længe ville have haft part, men mine forældre tror ikke på at jeg kan tage nok ansvar osv. Hvordan kan jeg bevise det hurtigst?

    - Nu ved jeg ikke hvor erfaren du er som rytter, for hvis du ikke har prøvet at have ansvaret for en hest alene når du skal ride den før, kan jeg godt forstå de er betænkelige. Sig evt. til dem, at du vil sørge for at finde et sted, hvor der er andre folk til at hjælpe dig, hvis der skulle ske noget, og sig, at det jo ikke er meget anderledes end at gå på rideskole. Du kan jo også sige, at du føler, du ville komme meget længere hvis du fik en part, fordi den ikke går med en masse forskellige elever hele ugen. At du har brug for at slappe af, og slapper godt af når du rider, og derfor gerne vil gøre det til en større del af dit liv.

    3. Hvad er prisen for en stor pony, som man muligvis kunne springe på og deltage i enkelte stævner og gå ture med osv ? Bare sådan ca.

    - Jeg tror jeg har haft syv forskellige parter og har prøvet nogle ud over det. De allerfleste har været gratis. Nogle siger, det kommer an på hvor du bor, men det mener jeg ikke har den store indflydelse. Jeg bor selv i nordsjælland, hvor det har ry for at være dyrest. I København tror jeg dog, det er svært at finde noget billigt, men alle andre steder vil jeg ikke mene, du skal betale mere end 500 kr, og det er kun hvis det er rigtig godt.

    4. Afhænger prisen på en part af hvor gode faciliteterne er på gården hvor den er opstaldet eller hvad glæder prisen på?

    - Den afhænger for det meste af, hvor dygtig hesten er, hvor meget man må (stævner osv) og faciliteter på stedet. Og nok også af ejerens egen pengepung - fx. på et stutteri plejer de ikke at forlange noget.

    Håber det kunne hjælpe.


  • #5   31. aug 2008 Tak for dine svar;

    1. ja jeg rider to gange om ugen på rideskolen LRK i lundtofte . Jeg vil bare gerne til de hyggelige stævner der er smiley
    2. Jeg vil prøve at komme oop med lektierne først ikke? og så fortælle dem at jeg altså har passet en hest før eller pont i: (; På ridelejre passer man jo selv . Så det er ikke nyt .
    3. Jeg kender ikke rigtig de store stutterier her omkring Virum hvor jeg bor s; Jeg aner faktisk ikke hvor der er nogle stutterier her omkring XD Men kunne jeg søge på nettet omkring nogle stutterier i nærheden, eller er det for "krævende"?
    4. Jeg arbejder på den rideskole jeg går på, og tjener ca mellem 300-500,- om måneden . Der omkring . Tænker på om jeg burde få extra jobs, for hurtigere at få råd til en part . Mine foræældre gider nemlig ikke at betale smiley

    Håber du kan svare igen smiley Jeg skriver alle svar ned(:


  • #6   31. aug 2008 Du kan finde en part du må ride stævner på, og så stadig være medlen af klubben

  • #7   31. aug 2008 ¤ Svindel&Humbuk ¤

    Det kunne jeg faktisk godt .
    Men spørgsmålet er jo så bare om jeg så ikke burde stoppe på dressurholdet og blive ved på springholdet eller omvendt ?


  • #8   31. aug 2008 Jeg ville nok blive ved med dressur, da det er det jeg går mest op i. Hvis du vil ud og starte stævner, må du gøre op om det skal være spring eller dressur. Men det er ikke alle parter du må springe på, men så kan man vel blive enige, eller finde en anden xD

  • #9   31. aug 2008 ¤ Svindel&Humbuk ¤

    Jamen problemet er så bare, at jeg elsker begge dele X)?


  • #10   31. aug 2008 1. ja jeg rider to gange om ugen på rideskolen LRK i lundtofte . Jeg vil bare gerne til de hyggelige stævner der er smiley

    - Det kan du som sagt sagtens gøre på din part, eftersom du er medlem af rideskolen.

    2. Jeg vil prøve at komme oop med lektierne først ikke? og så fortælle dem at jeg altså har passet en hest før eller pont i: (; På ridelejre passer man jo selv . Så det er ikke nyt .

    - Det lyder som en god idé. Nu ved jeg heller ikke, om du klarer dig godt i skolen. For det er jo også væsentligt, det er jo nogle vigtige år smiley

    3. Jeg kender ikke rigtig de store stutterier her omkring Virum hvor jeg bor s; Jeg aner faktisk ikke hvor der er nogle stutterier her omkring XD Men kunne jeg søge på nettet omkring nogle stutterier i nærheden, eller er det for "krævende"?

    Det kan du sagtens - har jeg selv gjort. Dog er jeg ikke sikker på, at der ligger så mange inde mod København. Jeg er nok lidt heldigere stillet ved at bo "på landet", og lavede mine råd ud fra det...

    4. Jeg arbejder på den rideskole jeg går på, og tjener ca mellem 300-500,- om måneden . Der omkring . Tænker på om jeg burde få extra jobs, for hurtigere at få råd til en part . Mine foræældre gider nemlig ikke at betale smiley

    - Husk at gøre op med dig selv, om du virkelig har tid til det. Ellers kunne du evt. droppe den ene undervisningsgang på rideskolen, for så kunne dine forældre betale det til parten i stedet smiley


  • #11   31. aug 2008 ja det er da et problem.. Men hvad er du bedst til? hvis du kan springe, og parten også kan. Er det jo ikke så nødvendigt men træner. Ellers kan det være at ejeren er dygtig dressur eller springrytter, som vil give nogle fif xD

  • #12   31. aug 2008 -en hver afslutning er en ny begyndelse- .

    1000 tak for dine svar og din hjælp smiley
    Har det på papir, så jeg kan huske det smiley


  • #13   31. aug 2008 Selv tak da smiley Håber det hele falder på plads for dig.

  • #14   31. aug 2008 ¤ Svindel&Humbuk ¤


    Jeg holder mig nok til spring men dressur kommer monster tæt smiley


Kommentér på:
10 gode fif når du skal finde en part!

Annonce