{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

racer klipning, kan hesten gå uden tøj {{forumTopicSubject}}

Kunne ikke lige finde ud af hvad jeg skulle kalde overskriften....

men jeg har tænkt på hvordan jeg bedst mulligt kunne forberede April's Nar til vinteren, allerede nu har hun en dejlig blød lang pels, men den bliver jo ikke ved med at forblive dejlig...
Jeg har tænkt på at klippe hende igen i år, hvis hun sveder for meget i træningen (hun har utrolig nem ved at blive snottet hvis hun er våd i kold luft, ville helst være fri for at klippe, men vil hende kun det bedste).

HVIS jeg nu klippede hende på undersiden af halsen, og i gjordlejet (for ikke at klemme hårene når jeg spænder gjorden, tror i så at jeg kunne nøjes med et 200g. dækken når hun er på fold, og en alm, stalddækken uden fyld når hun stod i boks. ???

Og HVIS jeg nu klippede hende på undersiden af halsen, i gjordlejet og en stripe hen ved bagdelen (ikke på krydset) tror i så stadig at et 200g. dækken er nok udendørs, og et alm. stalddækken uden fyld er nok på fold (der er samme temperaturer udendørd og indendørs hos os, men der er ingen vind inde.) eller vil i mene det bliver nødvendigt med et stalddækken med 100-150g fyld??
og vil i mene udedækkenet er varmt nok? vil helst undgå at klippe hende direkte på krydset, og på oversiden af halsen, for at holde hende mest mulig varm i sin egen pels, men sørge for at hun kan dampe af efter træning, og ikke mindst under træning...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  racer klipning, kan hesten gå uden tøj
  • #1   25. sep 2008 (link fjernet)

    det er en klipning som dette jeg har i tankerne... hvis det er nok så kun den forreste del, med undersiden af halsen og på bringen, men hvis hun stadig er for svedig vil jeg lige "ræse" turen ned til bagenden med trimmeren...
    tror i 200 g, evt. 280g. er varmt nok på fold og indendørs???


  • #3   25. sep 2008 det ille sagtens kunne gå til det sidste du skrev(:

  • #4   26. sep 2008 Malou, nu er jeg egentlig ret ligeglad med hvordan din skal klippes, og hvilket dækken du vil bruge, mit spørgsmål er om et 280-200g. dækken er nok til min hest...

    LF. bliver de klippet i sadellejet..?

    nu havde jeg tænkt på at "ræse" ned til bagenden, fordi når de damper af, er det på bagdelen, og halsen varmet skal ud, og jeg vil helst holde krydset varmt, men stadig give hesten mulighed for at dampe af.


  • #6   26. sep 2008 Malou, har før haft klippet hende, og hals til dækkenet er kun nødvendigt når det blæser meget koldt, og om pelsen vokser hurtigt uden dækken over, hva så, man kan klippe igen... og det var det første du skrev der var ligegyldigt for mig, jeg kan ikke bruge det til noget hvilket dækken du bruger, hvis du klipper hele hesten...

    mia, okay, nu tænker jeg mere over i 280-200g, fordi min hest har en ekstrem tendens til at blive snottet... er ikke bange for at hun kommer til at fryse, ved bare at hvis hun bliver kølet rigelig ned har jeg en snottet hest...

    men tak for svarene...


Kommentér på:
racer klipning, kan hesten gå uden tøj

Annonce