{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
350 visninger | Oprettet:

vores nabo rider af H-til.. {{forumTopicSubject}}

Hvordan får jeg det sagt til hende???? Hun har lige fået ny hest i julegave. Det er en dejlig New Forest- hoppe på 4 år. Den har det sødeste sind og er meget kærlig.
Lige indtil hun sætter sig op på den! Den er så gal, ulykkelig og bange. Jeg ved hvorfor! Hendes NYE Hubertussadel ligger ikke ordentligt på den. Jeg har sagt til hende hun skal bytte den til en anden, men det vil hun slet ikke høre på. En Hubertussadel er SÅ moderne på den rideskole hun rider på.
Det er ikke detværste. Når hun rider, sidder hun og hiver og slider i den stakkels hests ømme mund. Den slår med hovedet, og det er bare et spørgsmål om hvornår den rejser sig på bagbenene.
Jeg har somme tider redet på den, uden sadel, med løse tøjler, og den er bare så sød! Hun siger hun ikke fatter den kan være så sød når jeg rider på den.

Jeg har virkelig ondt af den pony, men jeg ved ikke hvordan jeg skal fortælle hende at hun skal behandle den ordentligt. Jeg har sådan, prøvet at sige til hende, det der med sadlen, men så bliver hun sur, og påstår den sidder perfekt.
Jeg har også tænkt på, at invitere en af mine veninder, som er berrider, ud og så kan jeg få hende til at fortælle hende, for hende har alle respekt for.
det er en mulighed, men jeg vil gerne selv sige noget til hende når hun rykker tøjlerne op i sin egen hovedhøjde og saver den hårdt i munden.
Hvordan skal jeg gøre det???'

Hilsen Ann.

P.S. jeg ved ikke hvem det er mest synd for. Hesten eller mig. Jeg har det dårligt med at se på det, men dens smerter må være ulidelige...??!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vores nabo rider af H-til..
  • #3   17. apr 2005 det er ikke fordi hun har stramme tøjler. den er megetløse, men når den skal drejes eller stoppes er hun MEGET hård ved dens mund.

    men okay, jeg får fat på Anita. Hun ved hvordan hun skal sige det.


  • #4   17. apr 2005 Ja.. tør ikke give gode råd mere.. Jeg gav engang en pige (hun er ca. 19 nu) et godt råd om at runde i håndleddende og slappe lidt mere af.. nænæ.. det ville hun ikke høre på! og i dag prøver hun på jorde at mig og Scheik ned med vilje(100% seriøst) Og han går i panik det gjorde hun til sidte stævne hvor der kun var en udvej og det var ove et kæmpe spring og jeg var en mm fra falde af!
    jeg ved ikke hvad du skal gøre... men det er synd for alle pater!


  • #5   17. apr 2005 hun er 11. jeg ved godt at man ikke lige kan forlange af en 11-årig at hun skal ride perfekt, men jeg har ALDRIG selv været så hård ved en hestemund selv. jeg har altid haft meget rolige hænder, og det er der mange hestefolk der har rost mig for.
    men 11 eller 20, hun skal ikke plage livet af sin pony på den måde. det er for synd. den stikker også af med hende i tide og utide, og så flår hun næsten alle tænderne ud af munden på den...


  • #6   17. apr 2005 Hvor gammel er hun??

  • #7   17. apr 2005 hun tror hun ved bedst. Bare fordi hun går til ridning. det gør jeg ikke. men har gjort.


Kommentér på:
vores nabo rider af H-til..

Annonce