{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Av min ryg.... :( {{forumTopicSubject}}

Ja nu har jeg fået ondt i min ryg igen-igen-igen.....

Det skete i mandags da jeg var ved at barbere Golden. Vupti Karina laver lige en forkert bevægelse og så gav det et smæld og av nu ligger jeg på sofaen med meget ondt i ryggen...

Nå men jeg tog så til lægen. Og tænkte jaja de kigger nok bare og så får jeg nogle smertestillende piller og besked på at holde mig i ro nogle dage. Akkurat ligesom alle de andre 50 gange jeg har døjet...

MEN sån sku det ikke være denne gang. Jeg kom ind til min læge. Han spurgte hva der var sket og jeg forklarede ham det hele. Og begyndte så med at sige at nu var jeg (og mit arbejde) ret så træt af at de ikke ville undersøge det nærmere.

Jeg brød fuldstændig sammen. Jeg ved ikke hvorfor men begyndte bare at græde. Tror måske det er fordi det går mig sån på. Og er så bange for at det i sidste ende vil gå udover min ridning...

Han bad mig så om at stille sig foran med ryggen til ham og saml benene og så hørte jeg bare "hold op du er skæv!!!" Hmm ja det ku jeg godt ha fortalt ham.

Jeg har rygmarvsbrok så min rygsøjle er ikk vokset rigtigt sammen. Jeg har døjet med min hofte mange gange. Og har også været lam i højre ben(det er højre side den er gal med)

Så nu gav han mig en henvisning til røngten og så videre til MR-scanning. Og idag fik jeg så med posten brevet til røngten. Det skal foregå torsdag d. 30 oktober kl 7.40. Så kryds lige fingre og alt for mig.
Jeg må indrømme jeg er lidt bange men også spændt på hva de finder ud af. Jeg håber de kan finde ud af det. Men som skrevet er tidligere er jeg også bange for det. Tænk hvis de forbød mig at ride mere...
Min ridning er alt hva jeg har. Og mine heste betyder mere for mig end alt andet.

Så kryds fingre og I må meget gerne komme med trøstende ord.

Hvis ikke det var for mine dejlige heste ville mit humør godt nok ikke være særlig højt lige nu. De er grunden til at jeg kæmper!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Av min ryg.... :(
  • #1   22. okt 2008 Øv Øv, jeg er selv rytter med dårlig ryg, og er i udvalg med en der har dårligere ryg end mig. Hun MÅ ikke ride og har stærke smerter hver gang, hun kan ikke selv komme op og af hesten uden at have noget højt at stå på. Men har har selv hest og rider ofte, hun VIL og GØR, hun rider f.eks. altid i let sæde.

    Jeg selv forsøger at ride så centreret som muligt, hvilket jeg får knap så ondt af. Jeg rider sjældent nedsidning, for det er noget der kan mærkes.

    En ponyrytter jeg kender ride med forskellig længde bøjler da hun også er skæv i ryggen.

    Jeg siger, at ridning kan næsten altid lade sig gøre, man skal bare lære sine begrænsinger og ikke presse sig selv mere end højest nødvendigt.

    Jeg krydser fingre for de kan rette dig op :0l

    Heidi


  • #2   22. okt 2008 Krydser fingre for at du må blive ved med at ride. Nogle mennesker bliver jo også henvist til handicap heste og ride uden sadel fordi det kan styrke ryggen meget. Hvis det gøres rigtigt.

  • #3   22. okt 2008 hmmm... håber på det bedste resultat for dig, selvom din beskrivelse ikke lyder særlig godt. Selv er jeg opereret i ryggen 3 gange nu, og kommer højst sansynlig ikke på hesteryg igen. Jeg fik desværre kun 4 måneder med hesten, inden jeg røj af (7. september i år) og brækkede ryggen smiley

Kommentér på:
Av min ryg.... :(

Annonce