{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At køre med hestetrailer..
  • #1   16. nov 2008 Det kommer helt an på bilens og trailerens totalvægt.. overskrider den grænsen.. så skal man have trailer kort.. jeg kan bare ikke huske hvad den totale vægt må være uden trailer kort..

  • #2   16. nov 2008 mener helt bestemt bare man skal have alm trailer kørerkort. har aldrig hørt om det andet.

  • #3   16. nov 2008 s: ?

  • #4   16. nov 2008 Okay, godt.

  • #5   16. nov 2008 Hvad er et specielt trailer kørekort???

    Altså hos politiet i danmark, findes der kun et slags trailer kørekort, som man kan tage i forlængelse med den alm. kørekort...

    Og har du sådan et så må da da selvfølgelig køre med trailer...


  • #6   16. nov 2008 mine forældre kører da i hvert fald på ganske almindelig BE (trailer) kort , hvis det er lastbil, hvor der er plads til mere end to heste skal man sikkert have kørekort til lastbil, men ellers ikke.

  • #7   16. nov 2008 Okay. Jamen, min veninde sagde bare det var sådan et specielt et, fordi det var levende dyr. Kender ikke selv til det.

  • #8   16. nov 2008 Det der som du forstår som et specielt trailerkørekort, et det ikke bare det halløj de talte om engang, som alle der tjente penge på heste skulle have, så de fik æren af at betale lidt ekstre på at de evt. tjente penge på stævne deltagelse...

  • #9   16. nov 2008 Nej du skal ikke have et specielt kørekort for at køre med levende dyr....

    DU må i teorien køre med heste i trailer uden trailer kørekort hvis bil og trailer ikke vejer for meget....


  • #10   16. nov 2008 3500 kg med bilens vægt og trailerens vægt..

  • #11   16. nov 2008 Man skal ikke have special kørekort for at køre med dyr.. men overskrider man de 3500 kg.. så skal man have trailer kørekort..

  • #12   16. nov 2008 Team damsgård

    Det kommer jo an på bilens total vægt og traileren vægt, og det den må laste.... der findes jo ingen præcis og max vægt......
    Hvad ville du så gøre med en kæmpe 4hjulstrækker som vejer et ton??? den må jo både laste og trække rigtig meget - hvis du skriver max 3500kg - dvs så må man ikke køre med biler der vejer meget???


  • #13   16. nov 2008 Det er fordi at hvis man ofte kører med dyr, skal man have taget nogle specielle kurser for at have noget dokument på at man må køre med levene dyr. Der kan man så vælge hvilke dyr man vil køre med, fx.heste eller køer eller grise.

    Så vidt jeg ved, så gælder det ''kun'' hvis man kører med heste (som firma) og tjener penge på det. Men jeg er ikke sikker.

    Du kan sagtens køre med heste på dit normale kørekort, her gælder det så om hvor meget du i følge dit kørekort på ''trække'' i alt, bil+ trailer+ hest= samlet vægt, hvis den overstiger vægten du må køre ''trække'' med på dit kørekort, skal du have taget et trailer kørekort, hvor så tallet med hvor mange kilo du må trække bliver sat op.

    Mine forældre må gerne trække trailer+vores bil+ en hest på ca. 500-600 kg. på deres alm. kørekort. skal vi have to heste med i traileren, kræver det at de tager et trailer kørekort.

    ^ sådan er reglerne omkring det, så vidt jeg ved. Det din veninde snakker om, er nok det første som jeg har nævnt.


  • #14   16. nov 2008 Du skal kun have et specielt kursus/kørekort hvis du transporterer andre heste end dine egne!

    Og jo.. Der skal i de fleste tilfælde trailerkørekort til at køre med hestetrailer. Heldigvis kommer der snart nogle nye regler om at ALLE skal have trailerkørekort for at køre med trailer, uanset vægt osv.


  • #15   16. nov 2008 Vi køre med Artesia på et helt alm kørekort. Men hvis Trailer, bil og hest overskrider 3500 kg skal du have BE kørekort, som er alm anhængerkort.

    Hvis man køre i forretningsøjemed så skal du have et certifikat til at ligge i bilen, men det har ikke noget med kørekortet at gøre.


  • #16   16. nov 2008 Man skal lige huske på at ens hest vejer altså også noget at trække med.. vejer en bil 1800 kg og traileren 1000.. så må hesten ikke veje ret meget.. smiley

  • #17   16. nov 2008 *Anne og Coco * Det er sådan reglerne er.. Min kæreste sagde lige det med vægten.. Man må max trække 3500 kg..


  • #18   16. nov 2008 *Anne og Coco * Ja det er det jo så faktisk.. Har man en bil der vejer rigtig meget.. jamen så må man ud og finde en trailer der ikke vejer meget.. men det bliver svært.. for så er det begrændset hvor meget hest man må læsse i traileren..


  • #19   16. nov 2008 Jeg har godt nok ikke hørt noget om man skal have special kørekort for at køre med dyr.. ?? Har hvertfald ikke hørt andet end man skal have alm trailerkort.. for at køre med hest..

  • #20   16. nov 2008 Som Mette * Elbækgaard * siger: så er det kun hvis du skal transportere andre heste end dine egne og det er vidst også kun hvis det er erhvervsmæssigt at du skal have det kursus! Og ja det bliver super med de nye regler om at man SKAL have BE for at kører med trailer...


  • #21   16. nov 2008 Det er bare et almindeligt trailerkørekort man skal have - altså sådan et der hedder et BE-kørekort.

  • #22   16. nov 2008 Pia. Så må der være mange der køre uden det bevis hehe.. smiley Kender mange der køre med andres heste.. har godt nok aldrig hørt dem snak om et specielt bevis.. En af mine veninder har næsten lige fået trailerkort..

  • #24   16. nov 2008 Jeg har også selv trailerkort, men må stadig ikke køre med andres heste hvis det er noget jeg tjener penge på smiley

    Man må i princippet heller ikke køre sin egen hest til kåring, da det er noget som kan forøge værdien på hesten - og dermed er noget man tjener penge på.


  • #25   16. nov 2008 Hvis vægten på bil og trailer overstiger 3500 kg skal man have trailerkort og det er uanset om traileren er tom. Bil og trailer total må ikke overstige 3500 kg, så SKAL der trailerkort til.

    Det med hestetrailerkort er så vidt jeg husker for dem der har fragt af levende dyr som levevej.


  • #26   16. nov 2008 Du kan læse meget mere om det her:

    (link fjernet)



  • #27   16. nov 2008 okay, har ikke læst alt andet..
    men hvis man kører med andres dyr; (altså heste.) skal man tage et specialt kursus..
    og hvis man bare kører med sin egen hest kan man køre på et helt normalt trailer kørekort, hvis bilen godt må trække trailer + hest, uden den overstiger grænsen få vægt. behøver man så ikke ha trailer kørekort.


  • #28   16. nov 2008 Du skal have et ganske almindelig trailerkort...

    det eneste der kræves specielt, er hvis du fragter heste, hvor der kan være økonomisk vinding ved transporten, fx. hvis du får penge for at fragte heste, eller hvis du har mere end 3 følhopper (så betegnes det som stutteri) eller hvis du fragter hingst til hingstekåring, hvor du forventer at hingstens værdi stiger, kræves der særlig transportkursus i fragt af heste... men fragter du kun din egen hest til og fra stævner og lignende, er det ikke nødvendigt med hestetransportkurset...



  • #29   16. nov 2008 Okay, tusind tak til alle. så kan min far sagtens køre mig og Thor til stævne smiley

  • #30   16. nov 2008 Hejsa

    Jeg har ikke læst alle svarene, så det kan godt være jeg nu skriver noget som står i forvejen.

    Jeg er ved at tage trailer kort lige nu.

    Jeg tager BE kortet, hvilket vil sige at jeg må køre med 2 heste. Men ja man skal faktisk på et kursus for at køre med levende dyr. Det er ikke lov pligtigt endnu, men kommer meget snart i følge min kørerlærer.

    Jeg tror jeg tager det - når jeg engang forhåbentligt har bestået mit trailerkort..


  • #31   23. apr 2009 Ved i så hvordan loven er med kørsle af andres hest men uden ejeren med i bilen. For har hørt at man ikke må køres med andres heste.

Kommentér på:
At køre med hestetrailer..

Annonce