{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

stil hvad synes i {{forumTopicSubject}}

Fantasy

The Castle.
It made of stone there is a long knight hall. It is here they hold the cerebrations. In winter it is often cold in the castle. There are Candle lights.

Elf Land.
There are big frees light trees. Elf’s liver in trees. There is a river. That goes through Elf land.

The Gray Mountains.
It is cold in The Gray Mountains. There are not trees. No people lives there.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




I am a girl. I am 13 years old. I go in 7. Class.
A day my teacher said that my class. Was going on a outing to a Middle Ages Town, on next Friday “yes” I said because I lover the Middle Ages. When I come home, I told my mother and my fatter.
The next Friday we drove to The Middle Ages Town.
Then we came to The Middle Ages Town. There was a woman, who said that we could walk in The Middle Ages Town and in the castle. But first I put on middle ages clothes, and then could we walk.
I will go to the castle. In the castle, there is some hammering which have Middle Ages clothes on. They are working on a middle ages cerebration for the evening. I help them to make middle Ages cerebration ready. When we had finished, I sat down in big chair.
But it was a sit I came to a new time…………………………………….

…………….whit one was I in the together knight hall which before, but there is something. Which not was there before? But I know what. There I hear someone ids coming. Then I go out a little door. I come out on a once. It goes downward. I belief its go to a kitchen or some else. I go down of the once. I come to a door. I go in of the door. There I come in to kitchen, I hear someone talking. There is 2 boys or (unge) men’s, 2 men’s and a woman. (Imens) I sat and look on them. But so come a (person) and take me, in my (arm). And so take me (hen) to a (bord), whey they talking. The woman said “who is you” and look (surt) on me. It is not funny. I file me which little mouse. “Amarylis” I said (lavt) “what (siger) you?” new (surer end før) the (person) there hold in me (tager hårder fat) in me and it (gør ondt) I shout “Amarylis” then person there hold in me. (slipper) me then I (fald) down. “Are yours name Amarylis?” said the (ene) of the 2 boys and look on me. “yes. My name is Amarylis, whey?” I said and look on them. “(det) is (kun) the king and knights daughters there (må) have the name “Amarylis” then you mast (være) in family whit a king or knight.” He look no me. I (tænker) “I is not in a family whit king or knight. What I (ved af)!” the (ene) boy told (vider) “and knight (får) not time kids, (da) they (tit dør) in fight or so we will not (står ved det) and (det) is (næsten udlukket) then you (må være) in family whit a king, then can (være) the king (ved) who you is in family whit, but he come first home to (aften) and to (aften) must there (være) fest. Then we can first out of (det) to (morgen)” he look no me. “What must we
, of she to (morgen)?” said (den anden) man and look on they (andre). “she can help to here in the kitchen!” said woman and (nikker over mod) me. I (tænker): “(ååh) no. I (hader) at help to in a kitchen!” then (rejser den anden) boy op. and he said “no, I have (brug for) help in the (stald). And you have 6 girls to at help you here in yours kitchen. And I can good (brug lidt) help in the (stald), new whey my (hælper) is (syg)!” and look (bestammet) on (kogkonen). “Yes then goes” (kogkone) said they look on me. “come here, Amarylis” he said. I go (hen) to hem “My name is Aragorn. And I am is knights.” Aragorn said “I (stå) for the (stald) and for the horses have is good.” And he look in me eyes “me name is Amarylis, but said Ama, it said they I (kender)” I said. And me to they (andre). “good (nok)! It is Marie” Aragorn said and (penger) on the woman “she is (kogkone)” (forsætter) he “it is me friend, Mads, he is to knights” Aragorn said and (penger) on a(n) (fyr) on he’s (alder) (forsætter) he “and they 2 (der) is Malle and Per” and (penger) on they 2 men. “they help (os) here on the castle whit all!.” I said “hallo” to they all (sammen). “(Når) not more (snak) now. Come here, Ama. Now must I (visse) you the (stald)! Have you (haft) whit horses (at gør før)?”Aragorn said. Than we go out of the door. “yes I have a little pony. It name is Mulle. I kan to ride” I said to Aragorn.

Resten af historien er på dansk.

”Her er det så” siger Aragorn. Og åbner en stor dør. Han viser mig. Alle heste i stalden. Så siger han ”jeg er ked af det, hvis jeg var lidt hård ved dig i starten, men sådan er man nød til at være i de her tider, for alle dem man ikke kender, du kunne jo være fra ”the black land” eller sådan noget!” han kigger på mig. Som om han ved at jeg vil spørg om ”hvad er ”the black land”?” ”det er et land hvor alt er mørkt og koldt, der er ingen kærlighed. Ingen smil, ingen at gælde, kun en mørke og hård verden. Det er lige før solens lys ikke kan komme ind i det land eller så går det under om.” Siger han så og holder en kort pause. Og bygger igen ”og der er en masse onde væsner. Og hvis vi ikke passe på kan de komme ind i vores land og tag det. så det er derfor vores kong har været i Elfland. For at finde ud af at hvornår vi skal går i krig med ”the black land”. Og han kommer jo hjem i aften, så han sider det nok der.” Jeg tænker meget over det kan lige har sagt. Og jeg vil tro, at jeg også ligner en der tænker. For Aragorn siger ”det skal du ikke tænke på i aften. For i aften er der fest. Og så skal man hygge sig.” Siger han for at gør mig glad men det er ikke nemt. ”men er det ikke kun fine mennesker, ridder og kongelig der må komme med til sådan noget ikke?” siger jeg og blive hele ked af det. ”jo, det er kun de ”fine” mennesker der må komme med men du der sammen med mig, så du må godt komme med ind til de ”fine”” siger han ”Men du kan ikke havde det der tøj på” oh peger på mit tøj. ”Men jeg har ikke andet og jeg har ikke nogen penge til når nyt.” Siger jeg. ”kom her så skal vi finde noget tøj til dig.”

vi går ind i en butik, for damer, og prøver at finde noget tøj. Jeg prøver en kjole men det er ikke lige mig at går i kjole, men hvad gør man ikke for at gør folk glade? Men den er okay. Den er end da meget pæn, ”kan du lide den?” spørg Aragorn. Og kigger på mig, ”ja den er meget pæn” siger jeg ”men har du set hvad prisen er for den? Det har jeg ikke råd til.” ”nej men de har jeg!” siger Aragorn. ”og du skal ser fin ud, når du skal til fest med kongen” nikke bestemt som om han vil ikke flere mener ”jamen, det er for dyrt, og du kender mig jo næsten ikke, og man giver ikke så meget penge til en man ikke kender.” Siger jeg og kigge små sur på ham. ”det gør ikke noget, vi ridder for en god løn,” siger Aragorn. ”vi tager den her.” Siger han og kigger på hende der stå i butikken og peger på den kjole jeg har på. ”tak men det skulle du ikke havde gjort, den var alt for dyr. Det er skudt i hovedet at bruge så mange penge på tøj” siger jeg. På vej ud af butikken. ”Hvad skal vi så?” siger jeg. ”du skal til at være klar til festen. For vi skal være der kl. 18.30” siger Aragorn. Og kigger på mig. ”og hvad er kl. nu?” siger jeg. ”den er 17, så du skal til at være færdig. Håber du ikke du er en af dem der er 2 timer om at går i bad.” siger Aragorn. ”det er jeg ikke. Kun en halv time. Så jeg kan hurtig bliv færdig.” Siger jeg.

Til festen. Jeg kunne godt komme med. Jeg er glad for at jeg har mødt Aragorn. Det er total fedt at skulle være med til en rigtig middelalder fest. Aragorn ligner en rigtig ridder, altså dem er bøger og så noget, og dem fra film, men det er han er en rigtig ridder er bare det bedste. Nu kommerkongen ind, alle hilser pænt på ham, men Aragorn får lov til at kramme ham. Så ser ud til at være rigtig gode venner. Han ser ikke ælder ud end Aragorn. Så går vi til bords jeg er så bange for at jeg gør noget jeg ikke skal. Men det går okay end til nu. Vi sider helt oppe ved kongen. Aragorn sider ved siden af ham og jeg sider ved siden af Aragorn. De sider og snakker om mig kan jeg hører men ikke hvad de siger. Pikker til Aragorn. Så han vender sig om mod mig. ”hvorfor er den der stol ikke med til bords?” siger jeg og peger over mod en stol der stå ude ved vægen. Og den hvad også den jeg havde side i da jeg kom her til denne verden. ”det er fordi hvis du sidder dig i den kommer du til en ny verden, og vi ikke om man kan komme tilbage, men det finder du snart ud af.” Siger han og kigger på mig. ”okay, men hvordan finder vi ud det?” siger jeg. ”det får du snart at vide spise nu!” siger han og vender sig mod kongen.

Da vi er færdige med st spise. Bliver jeg ført ind en et rum af Aragorn og kongen. Og så bygger kongen at går rundt om mig. ”hun kunne godt være i familie med min fars bror.” Siger kongen. ”hvorfor du det, min ven?” Siger Aragorn. ”fordi hun kan hans bygning. Og øjerne er de sammen hans kone og hendes hår.” Siger kongen. Så kunne jeg ikke klar at tilde stille mere. Så det ryger ud af munden på mig ”hvorfor går du rundt om mig? Og kan det ikke være lige meget om jeg er i familie med dig?” siger jeg ”jeg går rundt om dig fordi så kan jeg ser dig bedre an. Og nej det kan ikke være lige meget.” siger kongen bestemt til mig. Men jeg holder mig ikke tilbage. ”hvorfor?” siger jeg. Jeg vil ved hvorfor! ”Det er noget om en kong datter, som bliv sendt ind i den anden verden, og hun skulle kommer tilbage 13 år efter. Og hun skal vinde en stor kamp over der onde. Og det er i dag, at det 13 år efter i dag. Så det kan kun være dig. For du komme til denne her verden, ved at side i en stol ikke?” siger han. ”jo men hvis jeg er kong datter, hvordan kan du så være kong?” siger jeg og kigger tilbage på ham. ”jeg blev krone da din far døde.” siger han ”hvornår døde min far?” siger jeg. ”kort efter, du komme til den anden verden. Han døde i en kamp.” siger Aragorn og går hen til mig. Jeg bygger at græde og falder sammen. Aragorn tager mig over og holder om mig. Og tager mig ud af rummet, da han kommer ud af døren venmder han sig mod kongen og siger. ”Jeg tro det, er nok for i dag. Der er vist sket lidt for meget for hende. Men i morgen når hun står op. Kan vi snakke vinder alle 3. men nu skal hun først sov, og får det hele på plads i hendes lille hovedet, du skal tænke hun ved ikke hvem vi er, og det er først gang hun er her efter 13 år.”


”Godmorgen min prinsesse.” siger Aragorn. ”har du sovet godt?” jeg læger i en stor seng i et stort rum. Og over i vinduet sider Aragorn og kigger på mig. ”kom vi skal ned til kongen” siger Aragorn. ”men du skal lige have noget tøj på for du kan ikke går det ned i ingen ting. Dit tøj lægger der over. Jeg går ud på gang imens du får tøj på! Så kan du bare komme ud.” ”okay” siger jeg og hopper ud af sengen da han er gået ud af døren. Jeg går over mod det tøj der er lagt frem. Det er ikke en kjole som jeg havde troet. Men tøj som en kongelig dreng gik i, i middelalderen. Jeg tager det på og går ud til Aragorn, Som venter ud på gangen.


Aragorn viser mig vejen til rummet, hvor vi var i går. ”goddag” siger Aragorn til kongen som er i rummet. Da vi kommer helt ind siger kongen ”goddag med jer. Som du sikkert ved: kom jeg hjem fra ”Elfland” i går. For at finde ud af om vi skulle går i krig sammen. Og det skal vi. Så vi rider til ”Elfland” i dag og der finder vi ud af hvornår vi går i krig men ”The Black Land”og over tager det.” Siger han og ser på mig. ”kan du slås med sævne. Og skud med bur og pil?” spørg han mig. ”ja eller ikke rigtig jeg vil gerne lærer det” siger jeg ”okay så lærer Aragorn dig det”

ikke hel færdig

men kommer

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
stil hvad synes i

Annonce