{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

;( kan ikke komme når min hest {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo købt denne her haflinger og har i dag haft hende en uge. Det var sindsygt svært at finde opstladning til hende og endelig fandt jeg en løsdrift med nogle shetter og nogle små welc ponyer. Det er 3. gang i dag jeg har måtte køre hjem uden at komme i nærhden af min hest. Hun opføre sig som en hysterisk hoppe i brunst og tonser rundt og lægger øre ned ad mig og hviner og så er der de to små satans welch ponyer som leger hingste og hopper op på hende og render i røven af hende hele tiden. De har ingen respekt for mennesker og sparker til højre og venstre. Jeg lagde så lidt hø ind til dem for at aflede dem så jeg kunne få min hoppe og det har fungeret fint i to dage men i dag måtte jeg igen stå og glo en hel time på folden uden at være så tæt som 1 meter på min hest. Hver gang jeg gik over til hende lagde hun øre og de to ponyer gik på hver siden af hende og sparkede bagud. Når freja endelig stod alene så satte hun i fuld galop når jeg kom tæt på og lavede bukkespring. Efter en time tog jeg tudbrølede derfra.

Jeg hader det og man kan jo ikke bare gå ind at blande sig i sådan en "kamp". Hvad fanden skal jeg gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ;( kan ikke komme når min hest
  • #1   4. dec 2008 Find et andet sted til din hest ! Det er slet ikke det rette sted at have sin hest, hvis du slet ikke kan have glæde ved den. Og det har du jo overhovedet ikke, når du ikke kan komme i kontakt med den..

  • #2   4. dec 2008 har du haft din hest et andet sted hvor den ikke var sårn ? (=

  • #3   4. dec 2008 Find en andet sted.
    Det dur slet ikke.


  • #4   4. dec 2008 Jeg har kun haft hende en uge, ergo hun har kun stået på stedet en uge. Der hvor jeg købte hende gik hun også i løsdrift og var nem at fange og var ikke sådan. Nu opføre hun sig om hun er i brunst hvilket hun ikke er og hviner og sparker og lægger øre og tonser rundt og man kan slet ikke komme til hende. Har snakket med manden på stedet som siger at de bare skal falde til og han ikke synes det er så slemt. Men han ser det jo hellere ikke når jeg skal fange min hest.

    Kan ikke finde andre steder . Har seriøst ledt siden agust og hvis jeg ikke havde fundet det her sted så havde jeg slet ikke kunne købe freja fordi der ikke har været opstadning.

    Det er simpelthen bare noget lort det hele.


  • #5   4. dec 2008 Ja right adstrid. Det er muligt det er en fejl fra min side men prøv du at gå ind mellem 3 heste som hviner, bedækker hinanden, løber direkte mod en, sparker ud efter en og kommer farende med ørene nede. Ellers tak. Ville gerne beholde mig liv lidt endnu. Så bliver man sku bange.

  • #6   4. dec 2008 Og forresten er der en måned opsigelse på opstladningstedet og desuden har jeg jo kun stået der en uge så manden ville da synes jeg er en nar hvis jeg opsiger min hest nu. Har jo også lige betalt for denne her måned og ville ikke ane hvor jeg skulle flytte hende hen.

  • #7   4. dec 2008 hvis din hest gør som du siger må du tage pisken med ud og gå imellem dem.. det kan lyde hårdt men det kan være en løsning.. :

  • #8   4. dec 2008 Jeg tror også du skal lade hestene lærer hinanden bedre at kende. Måske du skulle prøve at lære de andre heste lidt at kende. Lade din hoppe være og bruge en time på folden med at snakke med de andre. De lyder nemlig jaluox.

    Og så skal du simpelthen have sat dig i respekt, om det så kræver en pisk, alt andet er for farligt.


  • #9   4. dec 2008 Ja en uge er ikke længe at falde til.
    Men de lyder nu møj uopdragne ude på den fold er det hingste!
    Hvor bor du henne af? her på sjælland er der virkelig mange steder man kan få opstaldet. Hvor godt kendte du hoppen? er hun købt hos privat eller hestehandler, nogle heste kan bare ikke gå sammen, men naturligvis skal de jo have styr på rangordenen.
    Men 2 ting find ud af om hesten virkelig er den du vil have, og hold udkik efter et nyt sted så du kan opsige din plads i slutningen af måneden hvis du finder noget andet.
    Stedet du har hesten er en kæmpe del af det og have hest.
    Du skal stole på din hest har det godt når du ikke er der, får besked hvis der sker noget og hygge med dem der ellers også er der.
    Det super godt hvis du kan finde et sted med andre opstaldet, så i kan hjælpe hinanden.
    Håber i finder en god løsning, Og du betaler for opstalding hjælper dig ikke at have dårlig samvittighed, forklar ham det ikke går hvis det, så den ikke længere.
    Held og lykke.


  • #10   4. dec 2008 du må under ingen omstændigheder gå imellem kæmpende heste! det er så utrolig farligt!

    jeg tror den letteste løsning er at gøre din hoppe jealoux ved at nusse med de andre og ignorere hende fuldkomment.

    Kan du fange ponyerne? så kan du måske tage dem ud når du skal hente din hoppe.

    Held og lykke


Kommentér på:
;( kan ikke komme når min hest

Annonce