{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.380 visninger | Oprettet:

Opfedning af gammel hest {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har gode erfaringer med noget foder til heste der er gamle og svære at holde huld på ?

Min haflinger får wrap og foderpiller og noget energitilskud og står med vinterdækken på for ikke at fryse og alligevel bliver hun ved at tabe sig og jeg har i forvejen enormt svært ved at få hende til at sætte muskler.

Jeg vil gerne give hende noget foder som bare virker godt men er der nogen der har nogle gode erfaringer så jeg ikke selv skal til at gå på opdagelse i junglen.

Det skal helst være et enkelt foder for den står på rideskole og jeg kan ikke selv komme derud hver dag så det kan ikke være noget med en hel masse der skal blandes med mindre det kan gøres for en uge af gangen ;o(

Håber der er nogen der vil give sig tid til at hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opfedning af gammel hest
  • #1   4. jan 2009 er den tjekket for orm og fået ordnet tænder???

    men linamix er godt til heste der skal tage på... fyldt med en masse gode olier... og det er i pilleform


  • #2   4. jan 2009 Søg på nettet, ellers har spilers til mange forskellige typer heste, og ja som sandie siger, masser af forskellige olier, og hvis du vil prøve "body builder fra spillers hjælper det til muskler og opbygning af dem... to spande er en kur og det virker 1000%

  • #3   4. jan 2009 Min venninde fik fat i en gammel hest der var underærnåret og vi bruget følgende til dens foderplan:

    Hestekraft ekstra fra Videbæk
    (link fjernet)

    Og biomajs, samt Videbøk horsespeed
    (link fjernet)

    Og hesten to på og blev flot igen.
    Vi fik ellers fortalt af gammel ejer at den ikke kunne tage på =)

    Det også gulerødder =)


  • #4   4. jan 2009 Fik anbefalet noget andet af min dyrlæge som ikke helt viste hvad elles vi skulle bruge, men det han anbefalede var sindsygt dyr, men vi prøvede med det virkede langt fra optimalt, så jeg lagde selv foderplan.

    Mener han fik ca 3 - 4 kg i alt pr dag, og det var nok til han to meget på.
    Det skal dog lige siges han jo ogsp gik på fold med vores andre heste på en 4 hektar stor mark, med riligt gras til 10 heste mere =)


  • #5   4. jan 2009 min den gamle fik Hors Lux, lucerne, opblødte roepiller, olie og vitamintilskud. Og masser af hø. Det hjalp meget, men det er jo nok ikke noget rideskoler gider give.
    Ellers er Sixteen plus fra Brogården også udemærket. Det er et müsli-fuldfoder udviklet til ældre heste.


  • #6   4. jan 2009 Er den dækket ind med proteiner.. Vores hoppe ville ikke tage på og det hjalp helt enormt da hun fik majsflager..

  • #7   4. jan 2009 Videbæk er godt, men der går rygter om at de ikke helt har styr på de kontroller der skal foretages og at de sjusker med egenkontrollen.. Men det er rygter, så ved ikke om det har hold i virkeligheden.

  • #8   4. jan 2009 Tusind tak for svar allesammen det er bestemt noget jeg vil arbejde videre med...
    Ja den har fået ormekur og raspet tænder ;o))

    Kom endelig med mere hvis i kommer i tanke om noget


  • #9   5. jan 2009 Jeg har selv haft svært ved at holde huld på min hest, på trods af at han var tjekket for tænder og orm, og gik med dækken.

    Jeg har prøvet mange mirakelkure, og intet har givet ordentligt resultat.

    Nu er det dog lykkedes mig, at få et godt huld på ham. Jeg bruger sixteen plus fra brogaarden, roepiller, olie, og gærkultur, samt wrap af god kvalitet.

    Det er ikke vildt billigt, men dog billigere i længden, da det faktisk er relativt små mængder der skal til for at holde huldet.


  • #10   5. jan 2009 hvor meget wrap får den?

    hvis du har mulighed for at sørge for, at den altid har wrap at tygge i, er du allerede der et godt stykke henne ad vejen. smiley

    derudover skal du bare sørge for at den får sine nødvendige vitaminer og mineraler.
    Her får min ca 1 kg rød fibermix (og fri adgang til wrap)

    Men om det er nok for at din holder huldet, tør jeg ikke sige.


Kommentér på:
Opfedning af gammel hest

Annonce