{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.378 visninger | Oprettet:

Ligner hun en hest med smerter??? {{forumTopicSubject}}

Hvis i kigger på min video her, ligner isabella så en hest med voldsomme smerter???

http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=113694

Grunden til at jeg spørger, er jo fordi isabella for 2 dage siden fik konstateret Kissing Spines (to af hendes ryg virvler er for tætte)...

og videoen er optaget en uge inden det blev opdaget....

Kan bare ikke lade være med at have dårlig samvittighed over at jeg har redet på hende hvis hun har haft voldsomme smerter :´-(

Massøren kunne søndag konstatere at mine sadler er for smalle til isabella (til trods for sadelmager besøg for 3 måneder siden)... og sadlerne har en stor del af skylden til hendes ømme ryg muskler...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ligner hun en hest med smerter???
  • #1   4. feb 2009 Åhh stakkels lille Isabella ! smiley

  • #2   4. feb 2009 ja det er mega belastende... forstår det ikke :´-(

  • #3   4. feb 2009 var det massøren som kunne fortæll dig a hun havde det der eller fik du dyrlæge eller ?

  • #4   4. feb 2009 Hun ligner ikke en i smerter nej..
    Men kissing spines heste kan jo også sagtens rides uden at have smerter - de skal bare rides meget med syn på at de skal gå afslappet, ikke spænde, bruge ryggen rigtigt osv. Da de jo netop har det anderledes end andre 'normale' heste.


  • #5   4. feb 2009 kissing spine behøver ikke give voldsomme smerter, nogle top- konkurrence heste har det, og kan forsætte med konkurrence...

  • #6   4. feb 2009 det var massøren der søndag aften fik en mistanke om at hun havde det..

    så jeg bestilte tid til røngten, som hun kom i allerede mandag... og de bekræftede massørens mistanke


  • #7   4. feb 2009 Håber virkelig også at med omlægning af ridningen, ny sadel, kiopraktor og massage at isabella ikke kommer til at mærke noget til det...

    hvem ved - måske hun aldrig har mærket det, men at det kun er sadlernes skyld at hun er øm i musklerne...


  • #8   4. feb 2009 Jeg kan godt forstå din samvittighed, men hun ligner bestemt ikke en hest med smerter. Hun ligner en hest der er glad for at spring og nogen gange lidt for glad(Bomfejl). Måske skulle du få en anden dyrlæges mening. Jeg ved ikke hvor hurtigt kissing spine kan opstå men jeg tvivler på en uge. Håber at du finder ud af det hurtigt, så I begge kan komme viderer derfra.
    Mie


  • #9   4. feb 2009 Nej, hun ligner ikke en af dem der har voldsomme smerter (:

  • #10   4. feb 2009 jeg har netop lige modtaget en CD med billederne, og har tænkt mig at få en anden dyrlæges mening for at se hvad han/hun siger..

    dog tvivler jeg på diagnosen bliver anderledes smiley


  • #11   4. feb 2009 nej hun ligner ikke en med smerter.

    Hvad har dyrlægen/massør sagt?
    Lyder da til at gøre nas.


  • #12   4. feb 2009 De typiske tegn på kraftige smerter har hun i hvert fald ikke. Jeg synes faktisk, hun ser glad og oplagt ud.

    Op med humøret - ved godt du har været rigtig uheldig og 08 var et dårligt år for jer begge, men med en hest med en sådan gejst burde alt håb ikke være ude - lyt til d andre!

    Ønsker jer det bedste!


  • #13   4. feb 2009 hun ligner en meget glad hest, ikke en med smerter (:
    Tror der er håb endnu, min part havde det, og hun prøvede næsten hele tiden at bukke en af, hun kunne ikke reddes. Men din ser stadig frisk og glad ud. det virker ikke som om hun går rundt med smerter når jeg ser vdeoen (:


  • #14   4. feb 2009 typisk tegn på ondt i ryggen, er at den singer med halen, og det gør hun slet ikke, ikke engang tæt på.

    hvilken dyrlæge har du brugt?? husk at få en hestedyrlæge til at tjekke billederne, kan evt anbefale akhestepraksis i viborg, han er også kiropraktor.

    er det den sadelmager du plejer at bruge, der har ordnet sadler for 3 mdr siden?


  • #15   4. feb 2009 yeo sadelmageren der tilså hest og sadler for 3 måneder siden har fulgt hende igennem hele den tid jeg har ejet hende...

    AK hestepraksis (kiopraktor) var ude og udføre kiopraktik på hende for 4 måneder siden, og der nævnte han INTET om noget med ryggen... hun havde låst nakke virvel, låst lændevirvel og låst korsled...

    Hun var på nørlund hestehospital og få taget røngten, da de var dem der kunne tage hende hurtigst..

    jeg har lige modtaget en CD med billederne... og er helt overbevist om at jeg vil have en anden dyrlæges mening... men spørgsmålet er bare hvilken smiley


  • #16   4. feb 2009 Hun ligner overhovedet ikke en hest med smerter smiley det kan du trøste dig med smiley

  • #17   4. feb 2009 det er ikke altid en kiropraktor kan mærke den slags, det er jo ikke fordi hun er låst der, kissing spine, betyder jo at 2 ryghvivler sidder for tæt, så+ når rygsøjlen bevæger sig, er der sandsynlighed for de rammer hinanden, og det klemmer nogle nerver, som så giver smerter, ikke alle heste der er mærket af det.
    men en kiropraktor vil kunne rådgive dig med ridning og sadel på en hest med kissing spine


  • #18   4. feb 2009 du ved jo hvad jeg syntes om sadelmageren, han har jo også rådgivet os om en ssadel til nightmare, som ikke passede til hans ryg, og taget penge for en omstopning, som han ikke lavede, han sendte sadlen tilbage som den var blevet afleveret

  • #19   4. feb 2009 Jeg skal bare have fundet en anden sadel mager der kan hjælpe mig med at finde en ny... har overvejet Kit Hollerup Hansen

    Her kan i se det led hun har kissing spine i.... det er heldigvis ikke groet sammen

    (link fjernet)



  • #20   4. feb 2009 Hun virker ikke som en der har ondt.
    Jeg tror ikke at hun ville springe så fint og glad hvis hun havde smerter...


  • #21   4. feb 2009 hvor henne i ryggen sidder det ca?

  • #22   4. feb 2009 det er under sadlen

  • #23   4. feb 2009 Fik ingen konstateringer... fik bare taget billedet - besked om at hun har KS, og så hjem igen

    (billederne er taget for at kiopraktoren kan se dem i weekenden)..

    Men dyrlægen sagde at hvis massage, ny sadel og ny ridemåde ikke hjælper hende, så er hun en god kandidat til operation...

    men jeg giver lige ny ridemåde og sadel og massage og kiopraktor en chance først


  • #24   4. feb 2009 Hun ligner ikke en med smerter. Heste er dog gode til at skjule, de har ondt, så godt, at du prøver med ny sadel, ridestil og massage også. Har hørt om heste, der fungerer godt, selvom de har kissing spine, mens andre har så mange smerter, at de ikke kan rides. Held og lykke med hende. Jeg tror og håber, du slipper med skrækken.

  • #25   4. feb 2009 det HÅBER jeg så inderligt også at jeg gør...

    nu skal der bare smides nogle muskler i den ryg, og JEG skal smide nogle kilo (det kan absolut kun være bedre for hendes ryg at jeg vejer mindre)...


  • #26   4. feb 2009 Symptomerne på KS:

    Nedsat præstationsevne.
    Vrangvillig indstilling til træning.
    Hesten ligger helst ikke ned.
    Der er nedsat brug af bagbenene (nedsat bagbensaktion).
    Dårligere resultater på springbanen.
    Ved tryk med fingerspidserne hen ad ryggen forsøger hesten at holde ryggen lige, den normale hest svajer gerne igennem i ryggen.


  • #27   4. feb 2009 Nedsat præstationsevne. - har hun ikke haft, især ikke i springningen.. har dog gået op og ned i dressuren (min skyld troede jeg)

    Vrangvillig indstilling til træning. - hun kan godt lide at lave noget

    Hesten ligger helst ikke ned. - hun ligger ned hver nat.. og slipper jeg hende fri i ridehallen ruller hun sig med det samme

    Der er nedsat brug af bagbenene (nedsat bagbensaktion). - det har hun.. men det skyldes et låst korsled (går jeg stærkt ud fra, da hun har haft det før).. kiopraktoren retter hende i weekenden..

    Dårligere resultater på springbanen. - absolut ikke i isabellas tilfælde

    Ved tryk med fingerspidserne hen ad ryggen forsøger hesten at holde ryggen lige, den normale hest svajer gerne igennem i ryggen. - isabella svajer meget, men det er pga muskel smerter fra sadlen....


    hun må være et meget atypisk tilfælde smiley


  • #28   4. feb 2009 Uha det lyder ikke rart.
    Jeg vil lige give dig kredit for at du så hurtigt sætter alt igang med både dyrlæge, kiropraktor og sadel.
    Flot du sætter din hest først og gør en indsats!
    jeg er for nyligt skiftet til kit som sadelmager efter nogle ret uheldige nogen af slagsen.
    Hun fandt ting ingen andre har fundet og min lille hest som tidligere sadelmager havde givet en smal bom viste sig at skulle have en ekstra bred!
    Jeg er meget begrjstret for kit og kan varmt anbefale hende.
    Hvad angår en anden dyrlæge så har jeg tidligere haft min hos niels Tellerup og han er en meget dygtig hestedyrlæge.
    Hvis du vil have en anden vurdering af dine billeder.
    held og lykke med det hele.
    håber på det bedste for din skønne hest!


  • #29   4. feb 2009 jeg skal også have kontaktet kit... min massør anbefalede 3 forskellige, og efter at have studeret deres hjemmesider er valget landet på kit..

    så planen er at ringe og spørge hende om vi må smide hesten i traileren, og dukke op hos hende...

    sælges hun også brugte sadler osv??


  • #30   4. feb 2009 Hun er også virkelig dygtig og meget grundig.
    Altså jeg købte en ny hos hende men jeg tror nu også hun har nogle brugte.


Kommentér på:
Ligner hun en hest med smerter???

Annonce