{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Islænder trense? {{forumTopicSubject}}

Hm.. jeg havde længe ledt efter et hannoveransk rundsyet hovedtøj til safir, han er halv araber og halv new forrest. jeg købte så bare et normalt flat, billigt et i Borjes Tingsryd. men nu har jeg set en del rundsyet islænder trenser, og så blev jeg lidt nysgerrig. Hvad er egentlig forskellen på et normalt hannoveransk og et islænder? ud over at der ikk er kæberem på islænder, og kan man godt ride med et islænder på en "normal" hest?
jeg er bare nysgerrig (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænder trense?
  • #1   26. feb 2009 kan man godt ride med et islænder på en "normal" hest?
    Selvfølgelig kan man det smiley Jeg tror hesten er ligeglad...... smiley

    Har selv engang brugt et hovedtøjl der ikke var til islændere, på en islænder smiley

    Intet problem - vil jeg sige smiley


  • #2   26. feb 2009 Okay (: kunne heller ikke rigtig se "problemet" i det.. så er det vel bare mode det med kæberem? så skulle jeg have købt sådan et i stedet, hehe.

  • #3   26. feb 2009 ville bare gerne have haft et rundsyet (: men det bliver nok ikke lige forløbig, har 1000 hovedtøjer i forvejen.
    man ville jo kunne prøve det på sin hest, og så kunne det jo være at det lige passede, ellers måtte man bytte det.. det var også mere den der kæberem der forvirrede mig, om der overhoved var nogen ide i at man ikke rider med den på islænder, men man rider med den på en "normal" hest.


  • #4   27. feb 2009 Altså. Jeg sys ikke det er noget problem.

    Jeg har islænder hovedtøjer, OG islændere, men jeg bruger dem ikke. (:

    - Jeg bruger "normale" hovedtøjer, såå..


  • #5   27. feb 2009 er ikke sikker, men mener man skal være opmærksom på hvis man købet et islænder hovedtøj uden kæberem ( de findes vist også med) at man ikke kan starte dressur/spring stævne med hovedtøjet da reglerne siger der skal være kæberem, pandebånd, næsebånd osv....

    men er ikke sikker kunne huske forkert smiley


  • #6   27. feb 2009 miv: jeg starter alligevel ikke stævner, så hvis det endelig var at man ikke måtte, ville det ikke være noget problem (:

  • #7   27. feb 2009 bare ok, mere hvis du havde planer om det, så er det surt og komme ud men hva skulle du bestemme dig for detr kan du altid binde en blå snor på smiley

  • #8   1. mar 2009 hehe. det er også meget godt at vide, hvis man nu havde planer om stævner, men ikke var klar over det (:

Kommentér på:
Islænder trense?

Annonce