{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

At lære at bruge en vandkop?? {{forumTopicSubject}}

Ja der hvor jeg har hestene stående er vi så heldige at der er installeret vandkopper i boksene, men men men...

...Zahrah på 1½ vil ikke drikke af den???
Hvordan i alverden får jeg hende til det?
Har prøvet at lægge gulerødder eller æbler i, skruet helt ned for trykket, vist hende funktionen af den, og trykker jeg knappen ned drikker hun, så hun er ikke bange for den, vil bare ikke selv hælde vand i..

HJÆLP!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At lære at bruge en vandkop??
  • #1   3. mar 2009 Min hest har ikke ville gøre det i 4 år, men for nogle uger siden begyndte hun at bruge den smiley

  • #2   3. mar 2009 Hmm Shaklero fandt hurtig ud af funktionen i sådan en vandkop helt af sig selv.. Har faktisk taget ham i at stå og lege lidt med vandkoppen, det med at trykke så der kommer vand ud over det hele(ret heldigt at gulvet hælder ud af boksen der hvor koppen hænger..;)

  • #3   3. mar 2009 mine plejer bare at få lov til at stå uden vand indtil de fatter pointen. efter 1-2 dage så har de forstået det.
    Begynder de at se helt dehydrede ud og ser utilpasse ud, så vil jeg da selvfølgelig give dem vand i spand. Men vil prøve at vise dem at der er vand i koppen. Mange gange ser man dem aldrig drikke - men de gør det.
    Har endnu ikke oplevet en hest der ikke fandt ud af det når den var tørstig nok.
    smiley


  • #4   3. mar 2009 Jamen hun holder tørsten ud, det kommer som regel ind ved 16-tiden og ud kl 10 dvs 18 timer på boks, med KUN det vand der er i vandkoppen, og den er HELT TØR om morgenen..

    Hun nægter, og er klog nok til at drikke på folden inden hun kommer ind, og drikker som det første når hun kommer ud..

    Ville bare være rart om hun kunne lære det.
    Har pt spand i boksen, men ville være meget nemmere hvis hun gad lære det...


  • #5   3. mar 2009 bare lad hver at give hende noget,, en dag når hun blir tørstig drikker hun, også selvom hun har vand på folden smiley

  • #6   3. mar 2009 Vil tro det er som marsvin og kaniner, de kaniner vi har fået udefra der har drukket af en vand skål fra de var små har ikke lært at drikke af flaske fordi moderen ikke har gjort det.

    Vi prøvede at tage alt vand undtagen det i flasken væk men de vidste simpelthen ikke hvordan man gjorde og kunne ikke nu hvor de var blevet 'voksne'.

    Så derfor gav vi dem vand i en skål, hvor besværligt det så end var :).


  • #7   3. mar 2009 Nekita har det omvendt.. Hun fatter ikke spanden xD Men det er blevet bedre nu, det kom af sig selv smiley

  • #8   4. mar 2009 Hvis man skal vende sådan noget som kalve til en vandkop plejer det og være godt og sørge for at den hele tiden er fyldt..
    Så plejer de og være nysgerrige nok til og lærer det hen ad vejen..
    Det tager dog længere tid hvis de er bange for lyden af vandkoppen..

    Men de fleste plejer og lærer det hen af vejen..:)


  • #9   4. mar 2009 Jeg har nøjagtig samme problem med Ace!!! Hun nægter simpelthen at lære og trykke på "klappen". Hun drikker fint når jeg står og trykker på den så hun er bestemt heller ikke bange for den.
    Om morgenen når jeg kommer ud er det som regel lykkes hende at suge hver en dråbe vand op af koppen UDEN at trykke på klappen!


  • #10   4. mar 2009 Hun skal nok lære det (:
    Men drop spanden i boksen .. Ellers lære hun det aldrig (:

    Du skal bare trykke på den nogle gange , tilsidst får hun den selv til at virke smiley - Og det ikke altid man ser hesten drikke jo smiley


  • #11   4. mar 2009 Fyld den op med vand, så finder de selv ud af det når de er tørstige nok.

Kommentér på:
At lære at bruge en vandkop??

Annonce