{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Stephanie J
Stephanie J
Tilmeldt:
13. apr 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Hvilken springsadel til lange ben? {{forumTopicSubject}}

Har lige købt min første hest og det er jo bare alletiders. Nu skal jeg så til at købe udstyr. Min største udfordring er springsadlen... Heldigvis er hesten ualmindeligt nem at lægge sadel på, og har gået godt med både Stübben, Passier og Hubertus.

Jeg er derimod MEGET høj 185, og har meget lange ben. Min problem bliver derfor ofte at knæene i værste fald stikker ud foran sadelklapperne, eller at støtterne giver mig en forkert opstilling, så min balancepunkt kommer til at ligge med overkroppen for langt forover...

Er der nogen, der ved noget om, hvilke sadelmærker/modeller/typer der kunne være gode til mine lange ben??

Håber nogen kan hjælpe med et godt råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken springsadel til lange ben?
  • #1   21. mar 2009 SE MIN ANNONCE - jeg har samme problem

  • #2   21. mar 2009 kigger lige med, håber det er okay...

  • #3   21. mar 2009 Husk sædestørrelsen; jeg er 182 og har en springsadel i 17,5" da min sadelmager anbefalede det til lange ben. -når benene er så 'foldede', skubbes man for langt tilbage og kommer til at sidde med dårlig balancepunkt. Jeg er super tilpas i min 17,5" smiley

  • #4   21. mar 2009 Forresten er det en Bates Elevation jeg har - hvor jeg selv kan flytte knæ- og lægstøtterne.

  • #5   21. mar 2009 har samme problem, er 180. og vil gerne have ny springsadel.

  • Stephanie J
    Stephanie J Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #6   21. mar 2009 Anne F: Jeg har godt luret lidt på, at jeg skule have fat i noget med mest muligt fremadadrettede flapper og som Lone også skriver, er det nok også en god ide med flytbare støtter... Jeg lurer lige på hvad der kommer af andre gode tips, Men din sadel kunne godt ligge indenfor min prisramme. Er du villig til at give den i prøve mod depositum?

    Lone: Tak for kommentaren. Jeg har før læst, at Bates skulle være god til høje ryttere, men var spekulativ ved at vælge en større sædestr. pga benlængden. Du føler slet ikke at du rutsjer? Hvad str er du i bukser?


  • #7   21. mar 2009 equipe har lavet en specielt til ryttere med lange ben
    og det er min erfaring at antares sadlerne også er gode for ryttere med lange ben - selv sys jeg de er lidt træls men jeg er heller ikke så høj smiley



  • Stephanie J
    Stephanie J Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #8   21. mar 2009 Mia: Jeg ville godt nok helst have en sort. Men det kan jeg blive nødt til at unbdvære smiley

    Hvad er bomstørrelserne, og hvad er det ved disse sadler, der skulle være særligt godt til lange ben?


  • Stephanie J
    Stephanie J Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #9   21. mar 2009 Maria: Tak for tippet. Jeg kiggede dog lige på deres dk hjemmeside og der står der, at alt skæddersys og at de derfor ikke har sadler på lager. Tricket for mig ligger i at finde en sadel, der kan passe mig uden at skulle håndsys smiley

  • #10   21. mar 2009 Jeg er 175 cm høj og har MEGA lange ben smiley

    Min springsadel er en Prestige, tror Gold Jumper/Star Jumper noget i den still?

    Den er bare super, sæddet er 17 smiley


  • #11   21. mar 2009 Kieffer's Ludger Beerbaum Competition II er lavet til ryttere med lange ben. Har den selv og er rigtig glad for den. Jeg er selv 182cm høj og har meget lange ben, og har haft samme problem.

  • #12   22. mar 2009 Var også den jeg lige tænkte på, altså Kieffer Competition.

    Købte en, men måtte sælge den igen, da den slet ikke passede til mig.
    Jeg er nemlig kun 1,65 og den er åbenbart lavet til mere langbenede ryttere.

    Ellers vildt lækker sadel!!


  • #13   22. mar 2009 Jeg er str 38 i bukser, men befinder mig som sagt godt i min 17,5" - jeg rutcher ingen steder smiley Men det er nok en smagssag...

  • Stephanie J
    Stephanie J Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #14   22. mar 2009 Tak for alle de gode råd indtil videre. Nu har jeg da et par stykker på prøvelisten smiley

Kommentér på:
Hvilken springsadel til lange ben?

Annonce