{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
509 visninger | Oprettet:

hieraki i flokken {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Er løbet ind i et uventet problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Har for 3 uger siden flyttet min DV hoppe til et andet sted. Hun skal fremover gå i løsdrift sammen med 4 andre heste, deriblandt 4 shetlændere og en gammel traverhoppe på 18 år.
Da jeg flyttede hende derned så det ud til at gå helt perfekt og det har det sådan set også gjort siden. Hun så ud til at blive den bestemmende på folden.
Det passede mig jo fint, da de jo får deres foder på folden og min er en usandsynligt langsom spiser, for så kunne hun jo have sit foder for sig selv.

Problemet er nu at i dag ved fordringstid bliver min hoppe jaget væk af den gamle traver og da hun er så langsom er der jo meget foder tilbage.
Ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved det og om man overhovedet kan gøre noget. Kan også godt være at jeg blæser det stort op, men udsigten til at skulle derned flere gange hver dag for at fodre er næsten ikke til at overskue.

Har i nogen ideer til hvad man eventuelt kan gøre og om der overhovedet kan gøre noget??

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Majken.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hieraki i flokken
  • #1   22. mar 2009 Tror ikke der er så meget at gøre... Du må bare fodre din hoppe væk fra flokken, så den gamle hoppe ikke føler sig truet..

  • #2   22. mar 2009 Jeg tror ikke du skal gøre noget, medmindre din hest overhovedet ikke får foder !(;

    tror de har bedst af at finde ud af det selv(:


  • #3   22. mar 2009 Kan udmærket godt se problemet i det og på den måde kan du jo ikke være sikker på din får det som den skal. Er der ikke mulighed for de kan være bundet når de bliver fodret? Ellers må du give den sit hovedmåltid når du er der.

  • #4   22. mar 2009 Anna-Sofie P: Det bliver til noget skidt at binde dem. Dernede hvor hun står er der en der fodrer om morgenen og det skal være nemt og hurtigt og tror ikke han vil vente et kvarter på at min bliver færdig.
    Hun er vant til at få 2 gange om dagen og får altså 1,5 kg 2 gange om dagen. Er det smart at give hende så meget på en gang??


  • #5   22. mar 2009 Hmm, nej det er det ikke. Kan godt se det ikke går at binde dem så, men det lyder godt nok ikke super smart. Hun skal jo have lov til at spise i sit eget tempo og nå at få det hun skal. Ellers ender hun jo med at tabe sig og den anden bliver fed, Overdrevet ja......

  • #6   22. mar 2009 Ligesom Helene og Lyrix
    Men evt. luk hende væk fra foldne, så hun kan spise fred..


  • #7   22. mar 2009 Der er ikke andet at gøre end at få en til at holde øje eller flytte hende væk fra flokken mens hun spiser. Det er den ældste hoppe der styrer flokken. Så hun vil automatisk true din da hun jo har en højere rang end din....

  • #8   22. mar 2009 Den gamle traverhoppe kan ikke finde ud af at spise ordentligt så foderet ryger ud af munden på hende og ned på jorden og hun behøver ikke at være færdig for at jage min væk. Hun havde stadig en pæn portion tilbage da det skete.

  • #9   22. mar 2009 Man bør holde øje med hestene når de bliver fodret. Min hest står også i løsdrift og den der fodre står altid og holder øje med hestene når de blive fodret. Er der så en af hestene der vil snyde sig til mere mad, så kan man hurtigt enten kigge ondt på den eller gå ud og tage fat i den så den ikke æder de andres foder. Man skal ikke tro at heste bare kan lukkes ud i en løsdrift og så selv finde ud af at spise. Man bliver bare nødt til at holde øje med dem

    Vores fodringer foregår fint selvom der er 10 heste og de alle har forskellig rang. For hestene ved at vi holder øje med dem når de spiser og derfor laver de ikke så meget ballade smiley


  • #10   22. mar 2009 Ja. Det bliver nok også løsningen på det.

Kommentér på:
hieraki i flokken

Annonce