{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

At finde en dygtig rytter {{forumTopicSubject}}

Er det mon muligt til en 5 års hest og anderledes hest, se evt. min hest Chico Dot DK.

Det er ganske gratis og uden staldarbejde, men rytteren skal så også være rutineret og kunne lære fra sig. Det nytter ikke noget at både hest og rytter skal starte fra bunden af.
Stævner og undevisning er så egenbetalt. Stævner er et plus, men undervisning er et krav.

Mon jeg skal ud i at hænge opslag op på diverse rideskoler?

Hvor finder man de dygtige ryttere, der vil have hest "gratis".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At finde en dygtig rytter
  • #1   17. apr 2009 SØRME ærgeligt at jeg har en selv xD
    Ej. tror bare du skal hænge opslag op rundt omkring.


  • #2   17. apr 2009 hvad med at hænge op på den lokal rideskole? eller selv at tage kontakt hvis du kender nogle der kunne være int.?

  • #3   17. apr 2009 Hvis du flytter den til randers skal jeg gerne tage mig af den smiley

  • #4   17. apr 2009 Det bliver nok også svært fordi rytteren skal ride på LA niveu, mange der rider på det niveu har enden hest selv, har rigeligt tilbud, eller bliver (lige som mig XD) betalt for at ride smiley

  • #5   17. apr 2009 Ja, og så skal hesten også have en vis kvalitet før at forholdsvis dygtige ryttere gider arbejde med den gratis.

  • #6   17. apr 2009 Det er nok svært at få nogen til at komme ud til den, så det begrænser en hel de, ville nok være nemmere hvis du var villig til aat flytte.
    Hvis man er dygtig nok gider man ikke ride gratis, hvis du tilbyder penge vil du nok også få mere respons. De hetse jeg rider for andre for jeg også noget for. Bare et forslag til flere inter.


  • #7   17. apr 2009 Jeg tror så også, at det for manges vedkommende kan have noget at sige, at du forlanger at de <b>skal</b> have undervisning. Enten skal de betale de 100 kroner pr. halve time for stedets underviser, og hvis ikke det er en underviser de vil ride ved, skal de til at bruge penge på at køre efter undervisning. Det ville jeg ikke selv bruge penge på, for en hest der ikke er min egen.

  • #8   17. apr 2009 Altså, jeg sys nok det største problem, er prisen for undervisning.
    Jeg betaler selv 60 kr pr halve time - og det er eneundervisning, og sindsygt godt.
    Så jeg ville godt nok ikke skulle til at betale 100 kr, for undervisning, for en andens hest, må jeg indrømme. smiley

    Ellers en super dejlig hest du har dig. smiley


  • #9   17. apr 2009 Og man kan så også sige det på den måde, at din hest er på LB niveau, men du forventer at rytteren skal ride LA som minimum, og være i stand til at lære hesten noget. Så du forventer sådan set, at vedkommende skal ride din hest op, og samtidig selv betale for det.

    Og ja, én ting er at finde en rytter der kan ride LA på en hest der i forvejen er trænet op til det. De, der selv kan ride hesten op til LA er lige den snert bedre, og derfor synes jeg heller ikke det er fair, at de selv skal betale for undervisningen, når det er noget du <i>forlanger</i> de skal have.


  • #10   17. apr 2009 Kvalitetsundervisning koster da og kan man få det til 60 kr. er jeg imponeret ;-).
    Som studerende havde jeg gladeligt taget sådan et tilbud... Gratis hest uden noget andet arbejde end ridning, men det er måske bare mig der er underlig.
    Nu har jeg ikke skrevet hvor tit der skal være undervisning, men hver anden uge er vel ikke for meget i betragtning af vi alle til tider trænger til at få rettet opstillingsfejl osv.?
    Jeg har ikke skrevet de SKAL bruge stedets underviser, der er nogen der læser for meget mellem linjerne... men jeg har skrevet der ER undervisning på stedet ;-).
    Desuden står der ca. LA niveau.... men det nytter ikke rigtig noget at tulle rundt på bette molly og derefter mene man er dygtig rytter ;-).

    Hesten har skam kvaliteter i rigelig mængde, men der er stadig dem der mener at pletter ikke hører sig til ;-).


  • #11   17. apr 2009 Ann-Rikka - ja, selvfølgelig koster kvalitetsundervisning, og det er dette også. smiley
    Den eneste grund til jeg får det så billigt, er at det er en af min og min søsters barndomsvenners mor der underviser os. smiley Normalt tager hun 160 per halve time - men som sagt, når jeg kan få det billigt, ville jeg ikke betale 100 kr for en andens sted. smiley


  • #12   17. apr 2009 Tak til alle svarene.

    Nå så kan jeg bedre forstå prisen, for det er da billigere en hold på rideskole smiley

    Jeg har lige været inde og tjekke programmerne og opdatere min viden for hvilke øvelser der er hvornår og sørme om ikke hesten er på LA3 niveau, så det trækker da lidt mere op ;-)......

    Han har været udlånt og det vil jeg ikke igen, i hvert fald ikke lige nu, måske med tiden :-).


  • #13   17. apr 2009 Ann-Rikka - Ja, det er rigtig billigt, så det er lækkert. smiley

    Men som Michael også siger, kan en hest sagtens være på LA niveau, og rytteren kan ride den i det - men det er meget sværere at få den op på LA. smiley


  • #14   17. apr 2009 Det håber jeg, men nu må vi se, ellers må han bare nøjes med at blive redet 3 gange om ugen af mig ;-).


Kommentér på:
At finde en dygtig rytter

Annonce