{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

Irish cob/tinker {{forumTopicSubject}}

Faktisk dobbeltposterer jeg lidt, men vil gerne lige ytre mig mht. Irish cob og tinkeren.

Mange ser ud til at have den opfattelse, at det er to forskellige racer, det er ikke sandt.

Hvad er nu det for noget pjat? navnet tinker er slet ikke en racebetegnelse, det er et skældsord...

Jeg ved ikke om man i dk. har fået noget galt i halsen, eller om de to foreninger ikke kan hedde næsten det samme, men jeg vil råde jer til at holde ordet "tinker" for jer selv, hvis i ser dem i Irland/England, det er et MEGET nedsættende ord om racen.

Mht. til lidt lettere Irish cobs, så kan de kåres som crossbreeds (tror jeg de kalder det), eller man kan kalde det en sports irish cob - det bliver ikke pludselig en tinker.

Igen, ordet Tinker er et nedsættende ord om racen, man bruger det ligesom nogle bruger ordet perker om udlændinge i danmark, her er det så bare myntet på sigøjnerne i Irland/england... Som iøvrigt er dem der har fået blandet sig frem til racen (racegodkendt siden 1994, mener jeg).

Personligt er jeg ret ligeglad med om de bliver kaldt tinkere, da jeg ikke er farvet af den irsk/engelske kultur, men det er lidt det samme som at ordet fuck er alment brugt i danmark, men dumt at bruge i england.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Irish cob/tinker
Kommentér på:
Irish cob/tinker

Annonce