{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

Fair pris på unghest? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er i fuld gang med at kigge på hest.
Er ikke interesseret i stævner, men vil gerne have en hest til skvture, dressur på hygge-niveau (skal dog kunne noget) og måske med tiden en smule spring.

Vil måske tage ud og se på en unghest. Men jeg ved ikke, om prisen er sat for høj, eller om det måske er fair nok..

Den er kun 4 år, ca. 155 i stang (skal sørge for at få den målt), gråskimmel og selvfølgelig tilredet. Den skulle være sød og rolig.

Hesten er sat til 19.000 kr. Er det for meget, når den i kraft af sin alder ikke kan så meget?

Er det dumt at købe så ung en hest?

Jeg har redet, fra jeg var 8-16 år og er netop startet op efter en pause på 9-10 år..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fair pris på unghest?
  • #1   21. maj 2009 Kommer jo and på stamtavle og sådan? Men hvis det er det du søger, så kig evt på min Satano? ;D

  • #2   21. maj 2009 Efter du lige har haft pause ville jeg nok vælge en ældre hest, der har oplevet lidt mere i livet smiley
    Men ellers synes jeg det er en fin pris. Hesten kommer jo forhåbentligt til at leve mange år endnu, har den papir, og talent kommer der jo også ekstra.


  • #3   21. maj 2009 det kommer helt an på kapasitet, bygning osv osv....

    men synes umidelbart ikke det lyder af for meget hvis den er redet i alle 3 gangarter og ellers er fornuftig


  • #5   21. maj 2009 Hvis jeg var dig, ville jeg nok som flere andre siger købe en et par år ældre, så tingene sidder godt fast.
    Der masse gode heste til den pris, prisen på en unghest er jo netop sat der lidt høj, fordi folk selv kan forme dem, og træne dem op til det de gerne vil.
    Da du er meget alsidig vil alle sunde heste jo kunne leve op til dine krav, eller de bør kunne. Så ville nok helt klar prøve mange forskellig, men ja ville nok sige en lidt ældre, der lige havde fået rendt hornene af sig ville smartere at købe.
    Men jo op til dig, hvad du brænder for af udfordringer osv.


  • #6   22. maj 2009 Jeg synes det er en fair pris, og hvis hesten har et godt hoved så køb den endelig. Jeg har købt en unghest efter 7 års pause fra hesteverdenen og det går bare skide godt med ham smiley Har haft ham i ½ år nu og jeg har endnu ikke mødt nogle seriøse problemer.

    Dog vil jeg anbefale at du kun køber en unghest hvis så fremt du kan få råd til en berider hvis den viser sig at være for stor en mundfuld!


Kommentér på:
Fair pris på unghest?

Annonce