{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Smidighedsøvelser {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har nogle forslag til smidighedsøvelser ?

Jeg kan de fleste , kendte som feks gulerodsstræk, med at få hesten til a tkigge og røre sin skulder på begge sider, at strække venstre og højre forben, jeg har også været på kursus i hestemassage og udstræking og laver en del med hende.

HUn har haft en låst skulder og er sipelthen så stiv på hele venstre side og går kun ufrivvligt på den side. Har haft kiroprakter til hende og så suplere jeg selv med massage. Men derfor er hun jo stadig stiv.


Vi prøver at øve versader ? er det ikke det det hedder, når man stiller hesten mod midten med forparten mens bagparten går på hovslaget ? Fra jorden er hun fik til det, men fra ryggen forstår hun slet ikke komandoen.

en er der nogle der har andre forslag til smidighedsøvelser ?? eller gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smidighedsøvelser
  • #2   30. maj 2009 en ide det kan få hesten til lettere at forstå versaden fra ryggen er at lave det der hedder en kontra versade..

    i stedet for at stille hesten ind af på hovslaget stiller du hesten ud af:

    Ligger udvendige ben frem til gjorden og ligger trykket der... (det bøjer hesten sig højst sansynligt ikke for allerede).. men så før samtidigt din udvendige hånd ud af (ca i niveau med din hofte), og du kan "nulre" lidt i tøjlen, hvis hesten bare stivner sig (ikke "savel", bare "nulre" lige så stille)

    på denne måde skal du ikke arbejde på at stille hesten ind og samtidig holde den på hovslaget.. her bliver den automatisk holdt på plads af barriæren..

    når hesten har lært at bøje sig for schenklen uden meget tøjlehjælp, kan du lave den almindelige versade


  • #3   30. maj 2009 Terræn er desværre en by i rusland der hvor hun står. Ja hun må gerne træne bome, og det kunne jeg også gøre. Det havde jeg ikke tænkt på. HUn kan slet ikke trave uden hun spænder helt op og spæner afsted. Så vi øver at trave feks 2 meter afslappet og så skridt igen, inden hun spænder op.
    Nej kiroprakteren viste ig kun udstærnkingøvelserne som jeg kendte i forvejen.


  • #4   30. maj 2009 Beklager stavefejl, mit tastetur er i stykker så halvdelen af bokstaverne kommer ikke med.

  • #5   30. maj 2009 Pt tror jeg måske også at min hest er på det stadie hvor hun stadig er spændt, men dog ikke låst , men derfor tror hun stadig det gør ondt at dreje og bøje sig og selvfølgelig er det hellere ikke rart for hende andet end kort tid af gangen. Men hvis jeg kræver lidt af hende, feks på en mindre volte, går hun helt i hårdknude, kaster med hovedet og stiver sig og nægter at gå nogen steder. Så plejer jeg at stå af og trække hende på den mindre volte, og her slapper hun så af og så sidder jeg op igen og rider på den sotre volte hvor hun godt kan bøje sig uden problemer.

Kommentér på:
Smidighedsøvelser

Annonce