{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

måde at træne på (stævner) {{forumTopicSubject}}

ja hvordan syntes i at folk er til stævner jeg var til stævne i søndag og lørdag´s og fordi hesten ikke ville løfte bagbenene slog de den da bare med pisk meget hårdt flere gangen mens trænern skældt rytteren synder sammen lige inden de skulle på så fik hun da først ødelagt sin selvtillid hun lignede heller ikke en der nød det! oplever i det tit til stævner og der var flere der gjorde det ved deres heste


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  måde at træne på (stævner)
  • #1   5. aug 2005 nej! MEN DET MED PISKEN GIZM,O FOR HELLER IKKE RØVEN MED VIS DU IKKE LIGE GIVER HAM ET LILLE TJAT"

  • #2   5. aug 2005 det her var ikke bare et tjat træneren stod bare og slog løs på den stakkels pony !

  • #3   5. aug 2005 Jeg synes der er mange til de større stævner for ponyer, hvor træneren/forældre/andre,.. går og slår på hestens ben, for at de skal få bedre gang!

  • #4   5. aug 2005
    Ja, og også hvor at rytter får så p*sse meget skæld ud!!


  • #5   5. aug 2005 ja men det burde forbydes at de gjorde så meget og så hårdt!

  • #6   5. aug 2005 og hvad syntes i om det?

  • #8   5. aug 2005 Sys seriøst det er dyreplagerri, ja så kan i sig hva i vil.. Det sys jeg.. HEsten forstjener det sku ikk.. Hallo, gi den en chance de kan sku ligsom os ha en dag hvore de er trætte eller ømme i musklerne.. smiley Helt ærligt, det har sikkert kommet a for hård træning dagen før.. sku ikk undre mig smiley stakkel !!!

    Heh, så kom man lig ud med lidt vrede smiley Hader sku når folk ikkk behandler deres dyr ordenligt!!!
    Det jo ikke hesten der har valgt ejeren, men omvendt..
    Det må man jo ikk lig glemme smiley


  • #9   5. aug 2005 der var også mange andre end mig der så det og det opdagede træneren så så hun slog lidt mindre på den! ; ) men det er ikke nok

  • #11   5. aug 2005 nej og dem de træner lærer bare at det er sådan at de skal træne deres hest og så går det vidrer og bliver ved! ; (

  • #12   5. aug 2005 ja og så slutter den "onde cirkel" jo aldrig, fo de bringer det jo bar videre : ( huhu.. Armedyr

  • #13   5. aug 2005 Men nicole...

    Der en forskle på a knalde hesten en, Eller lig a den der "tjat tjat" blødt i nummeren, Skal jeg da os nogle gange med chilli, smiley Man er jo os nød til a hjælpe dem lidt på vej smiley hehe, men på den gode måde smiley


  • #14   5. aug 2005 Jeg tror altså ikke at træneren står og skælder pigen jeg tror han sætter hende op til at starte..Det er den måde man får undervisning på,, hvis ikke du bliver sat hårdt op så er du heller ikke ligeså klar til at ride..!!


  • #15   5. aug 2005 det var skæld ud !

  • #16   5. aug 2005 pernille, nej men hvis det er sån må man jo lade være med a strate hvis man ikk er klar smiley

    Men Man ser tit ridelæreren forlanger det vilde, fordi både rytter og hest, er hans/hendes lille stjerne der hjemme smiley


  • #17   5. aug 2005 Jamen det kan være trænerens måde at ætte pigen op på... Det nytter jo ikke nogethvis man har sin træner med til stævne fordi han skal varme en op, men han roser konstant det er altså ikke en opvarmning man kan bruge til noget!! han skal rette på alt hvad der er forkert, på den måde bliver rytteren sat op til at ride alt hvad han/hun kan.. Bagefter fortæller han hende så hvad der var godt og skidt.. det er den eneste måde du bliver god på.. Det kan godt være at du rider ved en meget flink træner, men hvis du komm til at ride ved en "hård" træner ville du også opleve det var den hårde du fik mest ud af""

  • #18   5. aug 2005 nej det kan godt være, ved alt for godt a man ikk får en skid ud a ros, men det hjælper altså heller ikk a der er en der står og råber og skriger, og hidsig både hest og rytter op.. Må du da gi mig/os? ret i?

  • #19   5. aug 2005 a kun ros * (:

  • #20   5. aug 2005 syntes det er til grin, er unge rytter der ikke aner en skidt om springning, hesten springer ikk bedre ved du slår den. Og hvis du skal slå den til det, har den jo bare ikk kap. til det du bruger den til
    Nicoleyntes det er noget fis du siger din hest ikk får bagparten ordenligt med med mindre du pisker den, så sku du nok overveje at lade vær med at springe på den.
    Jeg red m-klasser på min pony og ikk EN gang har jeg brugt spore eller pisk på ham!


  • #21   5. aug 2005 Nej det giver jeg jer ikke ret i!!.. Hvis rytteren træneren kender sin elev godt så ved han hvor meget han kan gå til rytter.. og især når man er til stævner og har sin træner med så er det skide godt hvis træneren virkelig er hård.. Så han man nok også en mor eller far med som kan rose og give selvtilid.. rytteren er sikker vandt til sin træner og ved derfor godt dte kun er for at blive sat godt op, så amn kan gøre et godt resultat.. det er det der hjælper!!

  • #22   5. aug 2005 nadia, Hvis du hentyder til mig, så mente jeg nu inde for dressur, ..

    Men det er da fedt a nogle i det mindste har ponyer der springer alt hvis bar rytter os tør smiley hehe


  • #23   5. aug 2005 Holda op dte må være dejligt for dig Nasia.. men tror desvære ikke der er mange heste som er som din..
    Tror du aldrig at de rigtig gode rytter bruger pisk eller spore på deres heste???
    Jeg siger ikke det er iorden at tæske sin hest, men nogle gange kan det være nødvendigt at klappe den en i sin lille røv!


  • #24   5. aug 2005 Sku ikk a stå og bli råbet og skreget a men , hvis det hjælper for dig smiley så er det vel fint nok.. heh..


  • #25   5. aug 2005 Stine hentyder ikk til dig =)
    Pernille : Måske men kan ikk se grunden, man skal ikk presse dem til noget de ikk kan, ikk en gang i 2 år har jeg haft en pisk eller noget i nærheden af min pony.. Og hvis den begyndte at stoppe ville jeg da gå laver ned end m klasser. Men forstår godt hvad du mener =) Og håber os du forstår =)


  • #26   5. aug 2005 tror du det hjælper hvis træneren er møg genert og mumler konstant.,, berider og andre træner især mend er hårde de råber op som bare helved... (Sorry mit sprog) sådan er det, nogle kan tag det og synes det er den måde de bedst lærer det på, andre bliver måske mere forskrækket og vil have en stille og rolig en,, sådan er vi så forskellige..!

  • #27   5. aug 2005 Pernille,
    Nej det er os det jeg mener, med a nærmest tæve sin hest der ikk er i orden, for en klask kan sku være nødvendigt, og velfortjent en i mellem.. !! For man er jo os et eller andet sted nødd til a sætte sig i respekt over for de store dyr smiley heh.. For ellers kan de sku godt gå hen og farlige i længden, ihvertfald inde for spring"!!!!!!!


  • #28   5. aug 2005 Nadia,, det forstår jeg skam også godt og synes også det er super at nogle ponyer er sådan,, andre ponyer/heste skal bare sættes op engang imellem.. (Desvære) og jeg mener helt klart også der er mange der er alt for hårde.. men sådan er vi så forskellige alle sammen... =) Men synes helt klart at hvis man kan få hesten til at springe uden brug af pisk og andre hårde metoder så er det perfekt!! smiley

  • #29   5. aug 2005 Helt enig, jamen dressur heste de skal dælme også sættes på plads en gang imellem ellers falde de sammen og kan ikke gå op og lave de svære øvelser.. Og mener jo heller ikke man skal stå at tæske løs på en heste og specielt ikke til et stævner fordi den ikke liger hopper som den skal..
    Nu var de jo også mere træneren vi snakkede om...=)


  • #30   5. aug 2005 Jeg kan så bar bedst lig dem der er medt i, Dem der ikk sviner en til fordi man ikk lig lave en perfekt schenkelvigning, Men alivel sir bestmet, det var fandme noget lort.. for kan sku godt tage kretik, for man kommer sku ingen vejne Ved kun a få ros.. Slet ikke.. Så går man sku bar i stå, for har man jo ikk noget a arbejde videre på.. !



  • #31   5. aug 2005 julie, Jo har jeg set :S huh, det er SÅ synd,

    Er det ikk os det hvor de ligge en tegne stift i gjorden, for a den skulle springe til :S vildt synd smiley huhu


  • #32   5. aug 2005 Julie J,, ja den "film" er så utrolig gammel, selvfølgelig bliver det stadigvæk gjort og det er forkert.. Det er som du siger synd for de stakkels små venner.. Men der er forskel på om men tager en pisk og klapper en hest i røven fordi den er flad eller men gør det ved hver hest konstant..

  • #33   5. aug 2005 jaah, hehe.. de kan sku være frække, ihvertfald min lile pony, ej ikk så slemt mere, men i starten jeg havde hende var hun sku smiley hehe

    ja det var jo det jo egentlig, hehe smiley


  • #34   5. aug 2005 Pernille S Så har vi samme mening =)

  • #35   5. aug 2005 Nej men der er hver træner også forskellig!!..
    igen serien er så gammel, og hvor mange af allle disse mennesker der har heste tro i gør det??
    Dette er et tilfælde.. det er groft at han har gjort det, men man skal også huske på at det nemt bliver blæst meget højt op.. (Bare rolig siger ikke det er i orden,!) Men f,eks kender jeg til sagen om dyrelægerne hvor der skulle være så meget fusk og bla. bla. det var altså ikke helt så grumt som det lød til.. Det er det samme som de kendte når de er i bladene, alt bliver gjort til noget meget slemmer end det er,,


  • #36   5. aug 2005 heh, nej ved jeg godt, men væmmes bar ved a nogle kan/kunne finde på det. (:

  • #37   5. aug 2005 Stine : Hehe, selvom min lille Picasso ser så sød ud,, kan han også være en lille bandit,, Selv All Rich som er en fuldblods hest skal man engang imellem fortælle han skal sætte sit tempo' lidt op.. (Hehe han laer nemlig ikke mere end han skal.. min lille hest<3)

    nadia : Godt.. Hehe...:)


  • #38   5. aug 2005 Ja også mig..!!
    Jeg gad godt man kunne ride-træne efter Monty Roberts metoder.. Også få hesten op på Grandprix niveau.. smiley


  • #39   5. aug 2005 Hehe, ja det er mega surt, for min bette chilli, begyndte a blive god, og blev god.. heh, så blev hun skadet og var det næsten 5 måneder, så Da jeg red hende op igen, Og var klar til lb-la Tager jeg så på efterskole, og har ikk rigtig fået redet seriøst, så nu er vi igang med a ride op IGEN!!.. hehe.. rimelig surt, så har ikk startet mere en lb2, men det var til trænnings stævne.. huh smiley og må ikk starte efter januar.. lidt piv smiley hehe

    Ja det ku være vildt fedt a prøve smiley hehe
    Han er sku en sej "gamling" smiley hehe


  • #40   5. aug 2005 Aii det var da træls..:( SÅ træls med den pony græns..:S
    Ja han er møg sej da,, vi havde faktisk en hest med første gang han var i Danmark.. Uha det var fedt siger jeg dig.. Kæft han er dygtig.. hehe


  • #41   5. aug 2005 ja meget.. Er generelt ekstremt imponeret a hesteviskere og lign smiley hehe..

    Ja pænt træls:. Men skal så ha en ung hest på 2½, hvis hun går gennem dyrlæge her i sep..
    For chilli er 19, Så skal finde en lille pige der vil være god ved hende, uden a flå hende i munden smiley hehe


  • #42   5. aug 2005 Ja det er jeg også..

    Ja okay,, jeg leder også selv efter stor hest nu.. Bliver også for gammel i år..eller til januar.. Jeg vil så bare have en på min. 4 år..:)


Kommentér på:
måde at træne på (stævner)

Annonce