{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.756 visninger | Oprettet:

Heste solarium, løbebånd, o.l.?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG..
Igen er der et emne jeg meget gerne vil tage op, med jer. Husk nu at bevare den søde tone.. smiley
Hvad mener i om solarium, løbebånd, spa bad, osv?
Egentlig mener jeg at det er noget pjat. Hvis hesten skal have sol, så sæt den på folden istedet for at putte den i et solarium?! Hvis hesten skal have motion, så rid den, longér den, tag en løbetur med den eller sæt den på folden.. Istedet for at købe et enormt dyrt løbebånd?!
Jeg forstår ikke at folk køber sådan noget til deres heste, da hestene har klaret sig fint uden det før i tiden.. Ved også godt at hestene vliver brugt til noget andet idag, end de gjorde for længere tid siden.. Men, men, men? Helt ærligt, så kan jeg ikke se nogen mening i det. Hestene tager ikke skade at at komme på fold..

Hvad mener i herinde? Husk nu at bevare den søde tone. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste solarium, løbebånd, o.l.??
  • #3   14. jun 2009 ja, som de andre,
    synes da solarie er en smart ting.
    løbe bånd mm. tidbesparede hvis man ikke kan nå at ride.
    svømning/noget i den stil, kan bruges som genoptræning og muksler osv, på en skånsom måde..
    synes egentlig det er mmget genialt smiley


  • #5   14. jun 2009 Solarie synes jeg altså er meget smart! Det kan godt være hesten kan klare sig uden, men man lukker den ikke på fold om vinteren for at den kan tørre.
    Løbebånd er efter min mening også smart smiley Det er ikke altid man måske har tid til at arbejde med hesten, og så er det da bedre den kommer lidt på løbebånd, end at den intet laver.
    Jeg vil tro, det findes i hvert fald til mennesker, at man kan få løbebånd med bakker og ligende smiley


  • #6   14. jun 2009 his man putter heste i solarium om vinteren så siger jeg stakkels heste, man gør hestene SÅ puldret af det for om vinteren så kommer den under solarium og så skal den ellers stå med 100 dækkener udenfor fordi den får varme i stedet for at lave det selv.

  • #7   14. jun 2009 Vi har hverken solarium, dækner, løbebånd eller noget..
    jeg synes det med vandløbebånd også er enormt smart, da det jo genoptræner bedre end noget andet.. Men, men, men.
    Vores heste kan altså godt blive tørre, selvom det er koldt og vinter. Også selvom de sveder eller er våde! smiley De har sat den pels de skal bruge, og så er det jo ikke nødvendigt for dem med hverken dækner eller solarium. Det er nok derfor jeg ikke ser nogen mening i det.
    Ang. løbebånd; hvis man ikke har tid nok til at motionere sine heste, så burde man skære ned. Kan ikke se det gode i at hestene kan løbe rundt på et bånd, fordi man ikke selv har tid. Så får man jo hverken samling eller lign.. Desuden kan man heller ikke opbygge et særlig godt forhold til sin hest hvis man bare sætter den på en bånd, og så kan den få lov til at løbe rundt?

    - Er der slet ikke nogen der er enige med mig? o.o'


  • #8   14. jun 2009 Astrid! Det kan være man er på ferie/weekend ophold eller til bryllup/komfirmation, og ikke kan nå ud til hesten en eller flere dage.

  • #9   14. jun 2009 et løbebånd giver altså ikke kun motion.. ;0)
    det opbygger utroligt meget muskler og hesten kommer rigtig op og bruger ryggen.. en hest kan genoptrænes på få uger ved at bruge løbebånd regelmæssigt og man kan virkelig se hvordan de kommer op og bruger sig.. vi har nemlig et løbebånd ude på mit arbejde..
    solarie er jo udover tørring af hesten også rigtig godt til ømme muskler, så pjat er ikke helt enig.. ikke fordi jeg selv bruger tingene rigtig, men synes ikke det er direkte pjat.. =0)

    hvorfor går mennesker i solarie? det er da endnu mere plat ;0) det er kun for farvens skyld..


  • #10   14. jun 2009 Et løbebånd, eller en skridtmaskine, kunne måske være en god idé til Charlie, da det er godt for ham hvis han går, inden man tager ud og rider, hvilket han ikke selv gør på folden.

  • #11   14. jun 2009 jeg kan godt se fidusen i et solarium til hste fx hvis de har været ude i regn og er driv våde og fryser når de kommer ind så er det nemt og hurtigt at tørre dem. eller om vinteren når de skal klipps og oftes vaskes inden så skær ikk bliver sløveat støvet i hestens pels, så er det jo også smart man hurtigt og nemt ligt kan tørre dem i solariet.

    skridtbånd er jeg selv bruger af og sys ja derfor godt om det. ja man kan da godt gå en tur med hesten i stedet for men det er sært at holde konstant tempo når man går med den og gør man ikk det har det ikk samme opbyggende effekt. og sådan som min hest har det med at gå når vi går tur så får hun INGEN ting ud af det (hun tripper konstant). så jeg bruger skridtbånd for at kunne holde hesten i konstant jævnt tempo og forde de er virkelig godt for sener og muskler til opbygning samt genoptræning.
    mange heste der skal genoptrænes bliver faktisk anbefaldet at gå på skridtbånd af dyrlæger.



  • #12   14. jun 2009 skridtbånd har normalt flere forskellige pogrammer alt efter hvor mange gange op af bagge den skal gå og hvor stejlt den skal gå og i hvor langt tid. så man får en god intaval træning af hesten.

    jeg bruger det som sagt til min 3års og hun har pga det fået utrolig gode ryg muskler hvad der jo er godt når vi så skal ride så hun bedre kan holde samt bedre bruge ryggen korekt.
    har aft massør samt dyrlæge til hende som begge var forbløffet over hvor fin muskuløs samt utrolig gode rygmuskler er så ung hest havde.


  • #13   14. jun 2009 Jeg bruger solarie til min hest, dels fordi den virkelig nyder det men også hvis den f.eks. er blevet vasket, så vil jeg ikke lukke den på fold mens den er våd for så ruller den sig med det samme og så er der ikke nogen idé i at vaske den (-;
    Skridtbånd bruger jeg ikke så tit men det har været super godt for min, da den har haft en ret kort skridt så blev den nød til at skridte igennem på en anden måde end hvis man kun skridter en tur på den.
    Synes alt det der med vandgenoptræning er super fint og sikkert også effektivt, men at sende sin hest på spa ophold for flere tusind kroner er lidt overdrevet, så ville jeg hellere sende pengene til afrika.
    Alt med måde.


Kommentér på:
Heste solarium, løbebånd, o.l.??

Annonce