{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

arg, hvorfor lyve i salgsannonce?? {{forumTopicSubject}}

Lidt inspireret af en pige herinde, som igår søgte en ordenlig springhest hun kunne fortsætte på når ponyen var solgt, har jeg været inde og kigge på salgsheste.

Jeg fandt et par stykker som passede til hendes krav, men hun skrev tilbage, at resultaterne der var oplyst ikke var rigtige, mente virkelig ikke det kunne passe, at folk lyver omkring start v landsstævner og plac i MB/MA til C og B stævner, så satte mig for at tjekke det.

Det har vidst sig, at der faktis er rimelig mange, som ikke har de påstået resultater, nogle er værrer end andre.

Har bla, fundet en(rimelig dyr endda) hest, som efter hvad ejer siger, har gået MB/MA til C og B stævner, med utallige 0 runder i begge klasser, og flere placeringer.
Tjekkede den, og 25% af alt den har startet er diskvalificeret, de fleste klasser med 3-6 bomme, har gået 3 MB'er til C stævner, kun gennemført den ene, dog med 4 bomme.
siden 2002 har den kun opnået 2 placeringer, 2 første pladser i LB/LA.

Nu er det jo blevet utrolig let at tjekke resultater, da de bliver lagt ud på infosport.dk, hvor alle kan tjekke dem, tror de virkelig ikke man kigger før man invistere 100.000+ i en ny hest, som gerne skulle kunne komme langt??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  arg, hvorfor lyve i salgsannonce??
  • #1   28. jun 2009 Fordi at så kan man få flere penge for hesten, og så håbe på sælger ikke tjekker (:

    Man kan også lyve omkring temprament osv. det har jeg oplevet.


  • #2   28. jun 2009 ^^Enig.

    Det er også super tarveligt;-/


  • #3   28. jun 2009 OMG fatter slet ikk folk gider lyve om sådan noget.. altså medmindre man køber hesten ubeset, så opdager man det jo i det man prøver den

  • #4   28. jun 2009 temperement er i mine øjne noget andet, da det jo er noget man først kan se, når man prøver hesten, der er også mange ndre ligende ting, man kan lyve om, som først kan ses når man prøver eller senere, men resultater kan jo tjekkes hjemmefra

  • #5   28. jun 2009 Nogle folk er naive og gør hvad de kan for at se det skal så flot ud.
    - men der ud over kan du ikke på infosport se om det er bomme eller stop smiley


  • #6   28. jun 2009 rigtig, jeg har selv en hest der aldrig stopper, så går udfra det er bomme, medmindre ma er over 20 fejl, eller der er tidsfejl

  • #7   28. jun 2009 ..og jeg er selfølgelig enig med dig smiley

  • #8   28. jun 2009 nogle lægger også alt for meget i resultatlister.... hesten kan sagtens være super fin selvom resultatlisten er møg!

  • #9   28. jun 2009 Maria

    Hvis hesten er super fin burde dens resultater ikke være noget møg. Ja, alle kan lave fejl en gang i mellem, jeg leder ikkke efter en 100% fejlfri hest.


  • #11   28. jun 2009 Da jeg var ude og kigge på hest, kørte vi helt fra midtjylland og til fyn en torsdag aften, for at kigge på hest. Vi fik afvide at den var en god lærehest, og havde været redet længe. De sagde den havde gået LB i dressur og var klar til en LA.
    Da vi så kom og prøvede, havde den været redet maks et halvt år, og den kunne ikke noget. Den kunne ikke galoppere på volte, fordi den ingen balance havde, den var helt stiv og umulig at arbejde med, og de havde aldrig startet et eneste stævne. Hesten var altså 9 år.

    Man fatter ikke at folk lyver om den slags?


  • #12   28. jun 2009 Nu er jeg blevet mere "hardcore" med handel, eftersom jeg har handlet bil et par gange, DER skal man nemlig passe på med km fusk, sminkede lig, usynlige rust huller, og brodne kar...

    Jeg syntes folk skal være bedre til at tjekke hestene igennem, både med dyrlæger, stævnestart og sådan nogle ting.., Det ER forkert at de oplyser forkerte ting, og er faktisk ulovligt, men den eneste måde at stoppe det på er at folk bliver opmærksomme på problemerne..



  • #13   28. jun 2009 Jeg har aldrig oplevet og hørt at der har været problemer med infosport. Hvis dine resultater ikke er kommet på er det rideklubben, der ikke har sendt dem ind.

  • #14   28. jun 2009 Enig med Maria Astrup.. min pony har da også nogle stævne med dårlige %'er, men det har som regl været mig der har redet elendigt smiley men derfor skal man self. ikk lyve om hvilke resultater hesten har fået.. men det er lidt at skyde sig selv i foden, jeg ville aldrig tage ud at se på hest hvor de i annoncen har løjet om resultater. For så syntes jeg at ejerne er utroværdige !

    men man kan altså også lyve om hestens temperament.. fik afvide at min var en pony der var let at have med at gør.. selvom de kørte ned til mig med den , opdagede jeg det ikk.. Altså fra jorden er den meget let, man kan gør alt ved den, den går selv i trailer, og let at sadle op både hjemme og til stævne.. men den kan være noget så strid på tur, og når den skal på banen til stævne.. stoppe op og stejle. Troede første det var mig som ikk kunne ride den, men så opdagede jeg at der var billeder på ridehesten, hvor den til stævne stejlede ret højt med gamle ejer ved udgangen..


  • #15   28. jun 2009 Ja utroligt.. Da jeg kiggede efter hest havde jeg fundet en dejlig en, og jeg snakkede i telefon med ejeren 2-3gange hvor jeg understregede at det var min første hest og det skulle være en lærehest og den skulle være ROLIG. Jamen det var da lige den. Så vi kører fra København til jylland og i stalden er hesten bare dejlig (dog utrolig uplejet!) men ligesåsnart jeg kommer op på den, sætter den i buk og galop, forsøger at springe ud af banen mv. Det viste sig så den ikke havde været redet i 3mdr for hun ville vise dens fantastiske temperament. Right! Hun hoppede så op på den og fortsatte rodeoturen, og vi listede ud til bilen og kørte

  • #16   28. jun 2009 Helene Hansen: Jo der er sommetider fejl på infosport.. min veninde havde engang redet en klasse til 62% og på infosport stod der så 58% Det var en kvalifikation til SJM, heldigvis gælder krittiker også som bevis på startberttigelse smiley

  • #17   28. jun 2009 Okay, har jeg godt nok ikke hørt om før, men fair nok

  • #18   28. jun 2009 der er rigtig tit fejl på infosport fx engang da jeg var til spring stævne rev vi desværre to bomme og der står jeg har 18 fejl?

    men ja det er træls sådan noget smiley


  • #19   28. jun 2009 Infosports informationer er jo intastet af mennesker. Tastefejl sker jo desværre, men kan man dokumentere fejlen har man jo sit på det tørre.
    At sige at hesten er klar til en eller anden klasse er jo tildels en vurderingssag. Det kan rytter jo selv efterprøve når hesten besigtiges. Men at "pynte" på resultaterne på den måde er da tåbeligt. Men tror ofte den gik før i tiden, da der ikke var de samme muligheder for at tjekke. Man kan kun håbe at de fleste får tjekket, men desværre er det jo ikke alle førstegangskøbere mm der kender til den mulighed. Det er jo direkte at lyve folk op i ansigtet, og jeg er lige ved at tro at hvis man har købt en hest og har gemt en annonce med de fejlagtige oplysninger har man en ret god chance for at kunne lade handlen gå tilbage. Det er jo falsk varebetegnelse.


  • #20   29. jun 2009 Ja, ærgeligt at folk overhovedet gider at lyve om sådan noget ...
    men altså, :b


  • #21   29. jun 2009 det er der mange der gør !, men jeg kan ikke se det gode i det hvis man altså vil sin hest det bedste !, for det dur jo ikke at rytte rvil noget mere end hvad hesten kan !, min pony er tilsalg og jeg går meget op i at hende/ham der køber min pony , at de passer super sammen smiley

  • #22   30. jun 2009 ja det har jeg også bemærket. især på ridehesten.dk er det jo meget ligetil at tjekke om hesten rent faktisk har de oplyste resultater.

    Fatter ikke at man gider! som i skriver tjekker man jo som regel altid resultaterne inden man ser på hesten og stemmer det ikke overens virker sælger utroværdig. HVIS man valgte ikke at tjekke er det da også en unfair skæbne at sælge en hest til.... Hvis køber tror de har købt en hest der springer MA vil de jo forlange at den gør det igen. Men har den kære krikke aldrig set andet end en LB kan det jo ende helt galt...

    selvfølgelig prøver man hesten inden køb men ikke alle springer jo en MA bane når de rider en hest første gang


  • #23   30. jun 2009 hvis man finder fejl på infosport står der at man skal rapportere det til dem og så vil det blive rettet... har fået rettet en weekend hvor der stod jeg havde reddet 8 klasser på samme hest:P


Kommentér på:
arg, hvorfor lyve i salgsannonce??

Annonce