{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Udlåner svarer ikke på henvendelse {{forumTopicSubject}}

Jeg er rendt ind i et problem.
Jeg har lånt min hest ud - dog på kontrakt, og hun fik ham hjem i marts 09. Hun har nu opsagt ham, og jeg skal ha ham hjem igen, hvilket jeg selvfølgelig glæder mig til. Men nu er problemet, at jeg kan ikke få kontakt til hende - hun svarer ikke sms, mails, ell mine tlf opkald.

Han skulle være ankommet til ridecenteret igen efter endt sommergræs her d. 1/7, men jeg har idag talt med staldmesteren, og han informerede mig så desværre i, at han ikke er på centeret.
Samt en række andre ting jeg bestemt ikke var lykkelig for at høre mht min hest.

Jeg kan ikke forstå det, for vi har ellers hele tiden haft god kontakt gennem hele hendes lånetid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlåner svarer ikke på henvendelse
  • #1   11. jul 2009 Har du hendes adr. ? Så du kan køre ud med en trailer og hente hesten..

  • #2   11. jul 2009 Jo, men hesten står ikke på hendes adr - men han skulle stå på et stort ridecenter - hvilket han så ikke gør.

  • #3   11. jul 2009 mød op på hendes adresso og kræv at du får hesten med hjem eller at hun viser dig, hvor den er.

  • #4   11. jul 2009 Ved han om hesten overhovedet har været der? Og evt noget om hvor de har flyttet den hen af? Jeg ville godt nok gå ud af mit gode skind hvis jeg ikke viste hvor min pony var henne af.

  • #5   11. jul 2009 Anne Mette M

    Ja selvfølgelig mente jeg låneren smiley

    Nej det er ikke ret fedt ikke og vide hvor ens hest pludselig er henne - vi har hele tiden haft god kontakt, men nu er hun som sunket i jorden - med min hest.

    Jeg ved hendes adr - den står på kontrakten, men hun bor ca 1½ times kørsel fra mig.


  • #6   11. jul 2009 Hmm, jeg ville sgu godt nok itage hen og besøge hende en tur. Synes hun har en del ting hun har "glemt" at fortælle dig og en del at forklarer.

  • #7   11. jul 2009 Øv hvor træls, specielt at blive narret fordi man er flink og lidt "før folk en tjeneste".

    Ville også tage hjem til hendes adresse, og snakke med hende, eller meget alvorligt nævne en politianmeldelse. (Hun har jo stjålet hesten, hvem ved om hun kan finde på at sælge den)


  • #8   11. jul 2009 Staldmesteren bekendtgjorde over for mig, at han havde stået opstaldet der, men ikke er set på stedet de sidste 2 mdr.

  • #9   11. jul 2009 Hmm, hvis jeg var dig ville jeg tage hele den lange tur ned til hende i morgen, for at få nogle svar. Og så synes bestemt du skal kontakte politiet i morgen.

  • #10   11. jul 2009 ej jeg ville køre hjem til hende!! det kan hun da ikke tilade sig?!?!

  • #11   11. jul 2009 Jeg ser mig bestemt også nødsaget til at lægge hende et besøg - der er somsagt en helt del jeg overhovedet ikke er blevet informeret om - og en del ting som jeg absolut ikke bryder mig om der er sket.

    Jeg forstår bare ikke hendes forsvinden, og ønsker for alt i verden min hest hjem igen - og meget gerne alt hans udstyr også!


  • #12   11. jul 2009 Hmm, hvornår har du sidst hørt fra hende? Jeg tænker bare lidt. Hvis det er to måneder siden at din hest blev flyttet fra det ridecenter, hvor pokker har hun så flyttet ham hen, og hvad skulle grunden være. Hmm.

  • #13   11. jul 2009 1½ times kørsel er godt nok ikke meget, hvis det var min hest der var "forsvundet" !!

    Jeg var kørt uden at blinke.


  • #14   11. jul 2009 Jeg har bare så svært ved at tro hun skulle ta røven på mig - jeg føler jeg har været rimelig over for hende med hensyn til krav og pasning osv. Og somsagt havde vi en fin kommunikation sammen.

    Er utrolig rystet over det jeg har hørt idag fra ridecenteret.


  • #15   11. jul 2009 Så vil jeg sige politiet...

  • #16   11. jul 2009 Tror ikke jeg kunne holde mig i skindet. Er sikker på at jeg ville have kørt ned til hende med det samme jeg fik den besked.

  • #17   11. jul 2009 Nej 1½ times kørsel er ikke meget, men jeg skal købe/bestille en til at hente ham, så skal jo vide han er i nærheden.


  • #18   11. jul 2009 uden tvivl og helt uden at tænke mere så var jeg lettet med bil og trailer og så skulle hun bare vise hvor min hest var og mit udstyr... og det skulle gå rigtig rigtig stærkt!!! der skulle ikke komme så meget som en lyd fra hende...!! jeg var blevet rasende!!!

  • #19   11. jul 2009 Men når du hører fra ridecentret den ikke har været der to måneder og du bare ikke kan få fat i låner, så ville jeg ikke være i tvivl, jeg var kørt smiley

  • #20   11. jul 2009 Jeg er rasende, skide skuffet og harm over det jeg nu hører. Jeg forstår slet ikke det der sker nu .. slet ikke!



  • #21   11. jul 2009 Hvad med at opsøge politiet i morgen også derefter tage en tur ned til hende? Jeg håber på det bedste, men frygter det værste for dig.

  • #22   11. jul 2009 Det er nok også den rækkefølge jeg gør det i ... jeg er lige nød til at vide hva der er mest rigtig at gøre. Heldigvis er der en fyldestgørende kontrakt og hesten er chippet i mit navn.

  • #23   11. jul 2009 Hmm, jeg ved ikke om det evt kan hjælpe i sagen, men hvis hun ikke er hjemme i morgen og når du engang har fået fat i politiet. Hvad så med at skrive ind til heste-nettet.dk ? Følger de ikke sådan nogle sager og advarer andre osv. Bare i tilfælde af at du ikke kan få fat i hende. Men på den anden side, hun kan jo ikke gemme sig for altid så

  • #24   11. jul 2009 Åh det var dog frygteligt :o(
    Håber virkelig du får fat på hende der har lånt din hest.
    Jeg håber på snart at hører mere i sagen, forhåbentlig noget godt ;o)
    Held og lykke herfra mig i din søgen ;o)


  • #25   11. jul 2009 Jeg skal gerne komme med en opdatering - jeg håber at der kommer en afklaring imorgen. Min hest skal bare hjem nu!!

  • #26   11. jul 2009 Hanne: Jeg forstår dig så udemærket godt, og håber virkelig på det bedste for at du får din hest hjem igen. Men synes godt nok det hele virker mærkeligt fra låners side af.

  • #27   11. jul 2009 Jeg håber at du får hesten hjem i god behold.
    Sikke en oplevelse...


  • #28   11. jul 2009 kan godt forstå din vrede. Havde sgu sat alt på spild for at få min hest hjem igen !

  • #29   11. jul 2009 Det er rart mystisk.. Håber du får din hest igen smiley

  • #30   11. jul 2009 Ja, jeg må desværre indrømme, at jeg også efterhånden sys det hele lugter lidt. Det er ikke ret meget hold i det jeg er blevet fortalt kontra hendes oplysninger.

    Jeg forstår det bare stadig ikke ... det hele virkede så fint, og vi kunne tale om tingene - og nu, ... ja nu er hun bare væk - det er sq da mærkeligt.


  • #31   11. jul 2009 Den 1.7 det er da noget tid siden!
    Under mig over du ikke allerede har taget turen ned til hende.
    Men ja var nok det første jeg ville gøre egentligt nok meget tidligt, så jeg var sikker på at tage hende på sengen, så hun ikke pludselig kunne lave et forsvindings nummer. Ville alligevel ikke kunne sove. Lyder fuldkommen sindsygt at hun ikke har skrevet og fortalt hvor hesten er og hvad der sker. Og hvorfor den ikke er kommet hjem som aftalt
    MMeget mærkeligt.


  • #32   11. jul 2009 HVad er det for en hest ? Prøv at skriv nogle flere oplysninger, så kan det være der pludselig er en, der kender noget til den.
    Hvor i landet foregår dette ?


  • #33   11. jul 2009 Det er min frieser Qaiser jeg har lånt ud.
    Han skulle stå ved Aalestrup 9620 nordjylland. Mener han skulle på sommergræs ved noget dernede der hedder Siemersted (staves)


  • #34   11. jul 2009 puha det er ikke særlig rart, håber du snart får ham hjem igen..

  • #35   11. jul 2009 Sidst jeg hørte fra låneren var d. 6/7 - der fik jeg en mail om at hun ikke kunne ha ham længere. Den svarede jeg så på, og skrev blandt andet, at vi tog resten over tlf, da det er nemmere at snakke om det på denne måde.
    Siden er hun som sunket i jorden.


  • #36   11. jul 2009 Det lyder i hvert fald ikke godt...hvad var grunden til hun ikke kunne have ham mere ? Jeg har været inde og kigge på ham på din profil, og han er da en meget fin hest.

    Har fundet det på kortet i nærheden af Aalestrup - det hedder Simested og ligger få km fra Aalestrup.

    Ved du hvem der ejer det sted, han skule stå på sommergræs ?

    Hvis du ikke har har kunnet få kontakt med hende siden den 6/7, så må du hellere møde op hos hende. Og bliver der ikke noget ud af det, skal du kontakte politiet.

    Hvis du har hendes adresse, så prøv at søg på både 118online og Krak for at se, om hun står tilmeldt den adresse - og om hendes nummer står der.


  • #37   11. jul 2009 Hvad er det du har fået oplyst om din hest fra ham staldmesteren, som du ikke var klar over mht. til din hest ?

  • #38   11. jul 2009 Jette, så vidt jeg har forstået det, har hun fået at vide af staldmesteren at hesten blev flyttet for to måneder siden.

  • #39   11. jul 2009 Nåh...så langt var jeg ikke med :o) Jeg forstod det sådan at han skulle være kommet til ridecenteret når han kom hjem fra sommergræs den 1/7...
    Jeg er vist lidt forvirret...


  • #40   11. jul 2009 ihhh er ked af at hører hun er som sunket i jorden smiley
    og hvis jeg boede oppe omkring dig havde jeg da helt sikkert kørt ud og kigge efter din hest.
    men bor på fyn smiley
    men jeg synes du skal ringe til politet med det samme og fortælle dem alt du ved. give dem nummet og adr, alt du har på hende.
    og så hører dem hva du skal gøre.
    hvis du nu siger de tager sig af det på mandag så kører du bare afsted da. og finder du hesten så jeg sikker på der er nogen her inde der kan hjælpe dig med at få den hjem.

    men jeg vil også meget gerne have afvide hva der sker i sagen.
    uha ikk sjovt ikk at vide hvor ens hest er smiley

    håber snart den er hjemme igen

    knuz


  • #41   11. jul 2009 jeg var godt nok blevet rasende, og kørt afsted med det samme.......

  • #43   11. jul 2009 Undskyld jeg siger det, men udlån kan altså også ende og være godt!!!!! Syns lidt i pisker en stemning op med at udlån ikke er godt osv.
    Jeg udlåner selv min pony, og har jeg gjort i snart 5 år, og jeg har kun oplevet GODE ting ved det.



    Men syns selvfølgelig det her er meget trist, og håber du får din hest hjem hurtigst muligt!!


  • #44   11. jul 2009
    Måske hesten stadig går på sommergræs?? 1/7 er da tidligt at tage sin hest fra sommergræs?
    Hun er som en anden siger måske på ferie?? lige pt?.

    Er der ikke nogen herinde der evt bor i nærheden af hvor den skulle være på græs? som evt kunne tjekke om den er der? ellers kunne du selv køre derhen?
    Der er ingen tvivl om at det er "underligt" og "forkert" hun ikke svarer på dine sms/mails osv.... men der er måske en grund til det??...så jeg ville lige slå koldt vand i blodet og få tjekket op på om hesten evt stadig går på græs...
    Jeg ville selv lige undersøge om hesten er der FØR jeg ville kontakte politiet... der må da også være nogle på opstaldningsstedet der kender hende og som evt ved noget???
    Du må ind i bilen og afsted for at undersøge disse ting først vil jeg mene..

    Håber for dig du finder din hest i godt behold... det er ikke en rar situation at stå i ??...


  • #45   11. jul 2009 Hvor gammel er den person, du har lånt hesten til?? Men det lyder godt nok vildt... smiley Min tanke var også, om ikke hun kunne være på ferie?? men 1 månede syntes jeg nu også er længe... Og hvor skulle hesten være imens mon?? Jeg kan godt forstå du bliver urolig... Køre til hendes adr, og find ud af hvad der sker.. Jeg var blevet stiktosset hvis det var mig.. Pyyha.. hold os opdateret.. smiley

  • #46   11. jul 2009 ej hvor jeg håber du finder din hest i god behold, det er virkelig skræk senariet smiley nu er jeg selv låner af min dejlige fjordhoppe, og jeg synes det er så synd hvis sådanne folk skal ødelægge det for gode og reelle lånere, som måske bare ikke har råd til den store engangs udgift det er at købe hest.


    Men hvis jeg var dig var jeg kørt derop, og hvis ingen vidste noget ville jeg finkæmme byerne og området uden for byerne fra a-z. og spørge på forskellige gårde hvor der er heste henne, og så simpelthen tjekke samtlige heste folde og hvis jeg fandt min hest ville jeg omgående ringe efter en hestetrailer.


  • #47   11. jul 2009 Nu er det jo ikke ret mange dage siden vi havde d.6/7. Tror du ikke bare hun er på ferie og ikke har set din mail? Og har ladet hesten gå på sommergræs til den skal hjem til dig? Det kunne jeg da godt forestille mig.
    Det er absolut ikke rart ikke at vide hvor hesten er, men kør nu ikke stemningen for højt op endnu.
    Jeg ved selvfølgelig ikke hvilke oplysninger det er du har fået af staldmesteren.
    Politiet får du nok ikke meget ud af at kontakte før mandag. Den slags har de ikke mandskab til at tage sig af i weekenden. Men jeg ville nok føle mig lidt flov, hvis låner kommer hjem fra ferie i morgen og jeg havde sat himmel og jord i bevægelse.
    Håber det bedste, og ser frem til opdatering.


  • #48   11. jul 2009 så må du jo hen til der hvor hun bor, det ville jeg gøre.

  • #49   11. jul 2009 tror nu de fleste efterhånden har deres mobiler med også på ferie...

    hvis det var min hest som var væk havde jeg ikke bare ladet det stå til, men havde helt sikkert aflagt et besøg om forlange og se min hest.

    hvis hun skriver hun ikke kan have ham mere, ville hun så ikke også være interesseret i kontakt med ejer så den kunne blive afhentet igen??
    det havde jeg da været hvis jeg havde lånt en hest som skulle leveres tilbage... så trækker man da ikke bare tiden.

    men politiet ville jeg nok vente lidt med, og så selv prøve og løse problemerne, det er trods alt kun 5 dage siden du fik mailen om hun ikke kunne have ham længere.


  • #50   11. jul 2009 Aj jeg håber virkelig at du finder din hest i god behold. Hvis jeg var dig ville jeg køre hen til hendes adresse og er hun der ikke, så spørg naboer osv. Du kan jo evt ta turen til Simested, det ser ud til at ligge lige ved siden af Ålestrup og det ser ud til at være en pænt lille by, så hvad med at køre en tur forbi de marker hvor der går heste og se om din er på en af dem? Tag da evt nogle veninder med og et par billeder af din hest, og spørg på de forskellige gårde hvor der står heste;)
    Og hvad med ridecenteret? Vidste de ikke hvor den gik på græs? Og er der ikke nogen der, som kender piger, der har lånt din hest? Ålestrup er jo ikk en særlig stor by, så hun kan ikke bare forsvinde, der må jo være nogen, der kender hende;)
    Håber at det hele slet ikke er så slemt og at hun bare ikke lige har set din mail, men synes godt nok det er lidt mystisk ikke at gi lyd fra sig når man ikke kan have hesten mere.


  • #51   11. jul 2009 Hej Igen alle.

    For lige at slå sagen fast med et syvtommer søm - jeg kører ikke sagen op til noget den ikke er ... sagen er den, at vi flere gange om ugen havde kontakt, hun var altid ved tlf når jeg før i tiden sms, ell ringede - det er hun pludselig ikke mere - hvis hun pludselig er taget på ferie, så skal der jo altså stadig ses efter min hest.

    Han var for ca 1½ mdr opstillet på Aalestrup ridecenter, men kom på sommergræs derfra, men skulle ha været kommet tilbage dertil her den 1/7, men det er han ikke kommet - fik jeg afvide af staldmesteren igår. Jeg ringede dertil igår, da jeg ikke kan få fat i hende, og tænkte de kunne berolige mig med at han var der, og jeg så bare kunne hente ham.

    Sagen er den, at jeg aner ikke hvor han er nu - og jeg skal ha ham hentet, da hun har opsagt ham her den 6/7 pr mail grundet personlige ting - som jeg er bekendt med.

    Som tidliger nævnt, så har vi ellers hele tiden haft god kontakt, og pludselig kan jeg ikke få kontakt til hende - hun plejer altid at svarer mig. Det er det som bekrymrer mig.


  • #52   11. jul 2009
    Kan opstaldningsstedet ikke hjælpe dig med hvor han er på sommergræs?? der må vel være nogen der ved hvor de har/er på græs??
    Han står jo sikkert stadig der ? da hun nok ikke vil betale dyr opstaldning når hun har opsagt "lånet"
    Pyha... det er nervepirrende, jeg ville gå helt i spåner hvis det var min hest...
    Men hvis hun hele tiden har været til at tale med og I ikke har haft nogle kontroverser? ja så tror jeg altså hesten har det fint nok, men den står sikkert stadig på græs "et sted"
    Tag hen til opstaldningsstedet og få snakket med de folk der er der.... de burde vide noget? vil jeg tro?



  • #53   11. jul 2009 Øv, for en trist situation, du er havnet i... låner burde skamme sig!!! Forstår simpelthen ikke, hun kan få sig selv til det... smiley

    Håber, du snart har en forklaring på det hele og din hest sikkert hjemme igen...


  • #54   11. jul 2009 ej hvoir ubehageligt

  • #55   11. jul 2009 Jeg ville uden tvivl sætte trailere bag bilen og køre den 1½ time det nu tager og så bede om straks at få udleveret ALT hun har lånt.

    Hun har tydeligvis brudt nogle "regler" og at hun har "glemt" og fortælle hvor din hest egentlig er henne i landet det er bare ikke iorden!


  • #56   11. jul 2009 Lyder som en rigtig trist situation smiley

    Men kan der være sket noget med låner? Altså hvis hun er blevet alvorligt syg/været ude for et uheld eller lign? Er jo ikke sikkert hun har mulighed for at komme til telefonen så - og det er ikke sikkert der er andre der har dit nummer?


  • #57   11. jul 2009 Jeg har IKKE selv en trailer, og låner er jo ikke på den adr jeg har fået oplyst. Hesten er IKKE der hvor jeg er blevet fortalt han skulle være - ergo kan jeg ikke bestille en transport til at hente ham - for hvor skal jeg sende den hen ??

    Hvis hesten var hvor jeg havde fået fortalt, så VAR han hentet - tro mig!


  • #58   11. jul 2009
    Rolig nu...... vi prøve bare på at hjælpe dig til hvad du evt kan gøre.... I første omgang er du jo nødt til at finde hesten? (før du kan hente den hjem)...
    Altså det jeg forslår er jo at du tager din bil og køre til det sted hvor hesten VAR opstaldet og får snakket med de folk der er der, måske de ved noget som Staldmester IKKE ved, man har vel altid nogle man snakker mere med end andre? og der er måske en som ved hvor han er/var på græs???, så er det jo om at få undersøgt om han satdig går der??


  • #59   11. jul 2009 Dorthe og Jilke W
    Jeg er rolig og jeg er taknemmelig for alle jeres forslag smiley

    Jeg har lige snakket med staldmesteren, og han vil kører ud og se efter ham - han mente at ha set ham et sted for en mdr siden, og vil se efter igen.

    Der er mange der skriver at jeg bare skal hente ham - men det er jo lige præcis det jeg ikke kan ... for jeg aner jo ikke hvor han er - det var det jeg hentydede til tidligere.
    Jeg har igen forgæves ringet til hende for et øjeblik siden, og jeg har også ringet på det nr der er noteret på adr, men det virker heller ikke. Låner står ikke noteret på den adr jeg har - der er en mand som bor der - og det nr virker ikke.


  • #60   11. jul 2009 først vil jeg lige sige jeg føler med dig. Det må være utroligt fustrerende ikke at vide hvad der er sket med ens hest.

    Jeg ville først kontakte evt venner som har en trailer og bil, og høre om de kunne stå standby til afhentningen. Så ville jeg køre op til det ridecenter og den oplyste adresse låner bor på og snakke med låner. Om det så krævede jeg sad i 10 timer uden foran døren for hendes hus ville jeg gøre det sådan. Ta gerne en venninde med som vidne i tilfælde af diverse. Nå jeg så fik kontakt til låner ville jeg forlange min hest nu!

    Og forlange hun to mig med ud til den omgående - lige meget hvad andre planer låner så måtte have. Når jeg havde fundet hesten ville jeg så få vennerne med trailer til at køre op til mig, så den kunne komme hjem. Og evt give hende et par ord med på vejen.

    Det er det jeg ville gøre om ikke andet. Håber du finder ud af det hele og får din hest og ting tilbage i et stykke, og snart. Held og lykke. Ser frem til at høre hvad du finder ud af.


  • #61   11. jul 2009 Kunne du ikke, hvis staldmesteren ikke finder ham, selv køre ud og lede og hvis du finder ham, så bestille en hestetrailer?

  • #62   11. jul 2009 har lige læst at låner ikke bor på den adresse som er oplyst til dig... prøv at se om du kan finde an adresse ud fra det tlf nummer du kontakter hende på, eller mail adressen - den må have et sted den er registreret til - hvis det ikke er en hotmail eller lignenden. der kan man jo forfalske den.

  • #63   11. jul 2009
    Jamen jeg forstår dig også godt..

    Ja nu bliver det jo så lidt foruroligende?? når tingene ikke passer sammen!, det gør jo så at sagen tager lidt af en drejning?.Når tingene IKKE passer sammen.
    Men det er da positivt at du kan få Staldmester til at undersøge området, når du nu ikke kører selv?
    Men man må holde håbet oppe med at han går på græs derude og har det godt..... krydser fingre her fra om at bliver fundet hurtigt..



  • #64   11. jul 2009 EJ smiley ..
    Hvor forfærdeligt .. Jeg føler med dig !
    Håber at ham staldmesteren kan hjælpe dig, det må virkelig være en
    frygtelig situation at være i smiley ... Håber virkelig det bedste for dig og din hest! Du må endelig komme med opdateringer når du ved mere !
    følger spændt med.


  • #65   11. jul 2009 Jeg ville helt klart køre ud til det gamle opstaldings sted og snakke med ALLE og også sætte et opslag/efterlysning af hesten op. Tror ikke man kan stå et sted med mange mennesker uden der er nogen der lægger mærke til noget er underligt eller nogen der måske ved hvor den er!!

    Rigtig meget held og lykke!


  • #66   11. jul 2009 Der er flere ting jeg ikke lige forstår.

    Hvorfor er det først NU at du finder ud af at din hest ikke er hvor den skal være. Det er 11 dage siden vi havde haft den 1-7-09.
    Skulle du ikke have haft din hest den 1/7 ?? Hvorfor reagere du så først nu ?

    Hvad var aftalen med låneren ? Hvornår så du sidst din hest ? Hvad står der i kontrakten ? Sådan nogle ting ville politiet jo spørge om hvis du henvender dig dertil og de ville sikkert også undre sig over din sene reaktion ?

    Jeg kender jo ikke dig og din situatuion, men håber for dig at alting løser dig på den ene eller anden måde, så du kan få din hest igen.


  • #67   11. jul 2009 Måske er det hele bare en omgang stor misforståelse fra begge sider ?? Hvis hun hele tiden har været reel. Der kan jo også være sket et uheld med hende, eller måske har hun misforstået det.

  • #68   11. jul 2009 Hvis nogen i området omkring Aalestrup, Simested og omegn ser en hest der ligner Qaiser kan jeg kontaktes på 60836655. Jeg kender hesten og ville kunne genkende ham. Jeg holder kontakt med ejeren (Hanne T) og nu skal vi bare have fundet den hest.

    Hvis I vil have navn på låner kan i evt. skrive en privat besked, da vi ikke ønsker at hænge nogen ud ved navn.

    Venligst,
    Mette


  • #69   11. jul 2009 frejafin: Hesten skulle have været tilbage på det sted hvor LÅNER havde opstaldet 1/7. Lånet er først opsagt for 5 dage siden.

    Kan ikke lide at adressen ikke passer. Det virker mystisk. Men virker også sært at hun har haft hesten så længe og I har haft god kommunikation, og hun så skulle begynde at lave numre NU. Man kan jo også frygte der er sket hende noget.

    Pænt af staldmesteren at kører ud og kigge. Man kan jo håbe den stadig er hvor han så den. Har ridecentret ikke en adresse eller andre kontaktoplysninger på låner? Måske noget andet end det du selv har.

    Lad os endelig få opdateringer


  • #70   11. jul 2009 føler med dig... håber du finder din hyp, skriv endelig når i ved mere.

    undersøgte du ikke oplysningerne på låneren inden du lånte din hyp ud til hende ?
    evt tale med ham staldmesteren igen høre om evt nogle piger kan have hendes tlf nr. hun må vel også ha lavet en kontrakt med ridecenteret der har hun vel også oplyst tlf nr. og adr.


  • #71   11. jul 2009 Mette Høst H
    Fuldmagt er afsendt smiley


  • #72   11. jul 2009 Det lyder godt nok træls med din hest.. Jeg vil holde øjne og øre åbne.. jeg bor godt nok i aalborg men kender nogle der bor nær aalestrup..

    Håber du finder ham


  • #73   11. jul 2009 lad os endelig høre hvad det ender med. det er godt nok en noget trist affære. Låneren er da absolut ikke en man vil låne sin hest ud til. Sikke en omgang. er helt rystet

  • #74   11. jul 2009 Ja, som nogle af de andre skriver så må ridecenteret, hvor han stod opstaldet før han kom på sommergræs, jo ha nogle oplysninger om pigen, som har lånt ham?
    Står der evt et tlf nummer til manden som bor på den oplyste adresse? For så kunne du jo prøve at ringe til ham og spørge om han kender hende?
    Og hvis hun nu har boet der tidligere, men er flyttet, så kan det jo være, at den udlejer har nogle kontaktoplysninger til hende?
    Har du ikke hendes fulde navn? For kan du så ikke søge efter hendes nuværende/rigtige adresse?
    Hvad med cpr-nummer? Har i skrevet det i kontrakten? For så er det jo også en mulighed at prøve via det, det må man ku på en eller anden måde?
    Håber bare du finder ham, synes simpelthen det er uansvarligt bare pludselig at være umulig at komme i kontakt med.
    Krydser fingre for at din hest kommer hjem i god behold hurtigst muligt;)


  • #75   11. jul 2009 Har du evt prøvet at lave et indlæg herinde om nogen bor i nærheden af Aalestrup? For der er sikkert rigtig mange som gerne ville kigge efter ham og måske er der nogen herinde som kender pigen, der har lånt ham og ved hvor han står nu og har pigens tlfnummer?

  • #76   12. jul 2009 er der sket noget nyt?

  • #77   12. jul 2009
    Er det her låner???? for kan da så se at hun vist følger med herinde? da hun har været online???

    (link fjernet)


  • #78   12. jul 2009 Hm... hesten under hendes profil hedder da i hvert fald Quaiser og ligner MEGET den eftersøgte hest...

  • #79   12. jul 2009
    Ja og hestens ejer er jo også på vennelisten samt at de skriver sammen omkring lånet? så jeg tror det er den "forsvundede" låner???

    Men helt væk er hun da så ikke? og læser sikkert også med her?? mon ikke?



  • #80   12. jul 2009 Joh, det må man vel næsten tro, hun gør. smiley Så må vi bare håbe, de finder ud af det... smiley

  • #81   12. jul 2009 ja så er hun da i hvert fald ikke væk fra nettet, når hun logger ind her...

    men det kan være hun er efterfølgende nu så...
    der er det jo så lidt smart ved hg at man kan følge med i hvornår folk sidst har været på, detkan være svært med mail...

    men hvorfor melder låner sig så ikke, hvis der var problemer??


  • #82   12. jul 2009 Hej Alle der har fulgt den her tråd.

    Jeg har fået Qaiser hjem idag for ca en time siden. Dog mødte låner ikke op, så sagen kører videre .. desværre. Men min hest er hjemme og han går nu og nyder de andre tøser på folden - han var bestemt ikke glemt af de andre - dejligt at se.

    Tusinde tak til alle jer, som var så flinke og sprede sagen om min hest jeg ikke kunne finde - tusinde, tusinde tak alle sammen!!


  • #83   12. jul 2009 må man høre lidt om hvordan du fandt frem til ham smiley

    dejligt at høre din hyps er hjemme igen smiley


  • #84   12. jul 2009 Hvor er det dejligt at høre at han er sikkert hjemme i stalden igen! !

    Desværre trist og hører at låner kører denne noget ulogiske stil. smiley


  • #85   12. jul 2009

    Super skønt at høre..... dejligt det endte godt og at hesten har det godt.

    TILLYKKE


  • #86   12. jul 2009 dejligt og høre, håber du fik den samme hest som da du afleverede ham, samt alt hans udstyr også.

  • #87   12. jul 2009 Her er den nye tråd om forløbet.

    http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=477270


  • #88   12. jul 2009 Dejligt at din hest er kommet hjem;)
    Man blev jo helt bekymret for hvad der ku være sket med ham.
    Synes godt nok det er meget uansvarlig opførsel af låner, håber ALDRIG nogen låner en hest ud til hende igen...
    Hvordan fandt du ham igen? Stod han der hvor staldmesteren havde set ham, eller hvordan? smiley


  • #89   12. jul 2009 Lise S

    Jeg er ved at skrive om forløbet i den anden tråd smiley


  • #90   12. jul 2009 Hvor er det dejligt at høre du har din hest hjemme igen ;o)

  • #91   13. jul 2009 Hesten er hjemme igen. Jeg har været med på første række og var den første der var ved hesten, der ud over var det min mand og jeg, som kørte hesten hjem til Hanne igen.

    Siden det hele startede har vi modtaget trusler fra den omtalte låner grundet mine to sidste logmenter. Jeg har Ikke overtrådt nogen lov vedr. udhængning, så de bliver hvor de er!!!

    Nu nægter tøsen sku at udlevere det udstyr som fulgte med hesten. Hun skriver til ejer, at ejer ikke kan bevise hvilket udstyr der fulgte med og der tager hun fejl. Hesten kom fra ejer til mit opstaldningssted og her havde han en del ting med, som jeg selv, min mand og de andre opstaldere har set!

    Vi går langt fra stille med dørene når det kommer til at videregive hendes navn, for nu presser hun sku citronen. Skriv endelig for privat besked med navn og send det gerne videre til alle hestefolk i kender- nær og fjern!!! Hun skal ikke have hest igen hvis det står i vores magt!


  • #92   13. jul 2009 vil gerne be om hendes navn i pb

  • #94   13. jul 2009 Se gerne de nye billeder af Qaisen i fotoalbum - de er taget da han kom hjem fra Låner.

  • #95   13. jul 2009 Sønderkærgaard (Gitte)

    Det vil vi da så absolut gøre hvis det er tilladt, for hun skal ikke få det let i fremtiden det store lokum.


  • #96   13. jul 2009 Ja hvis det er tilladt så skal hun da nævnes derinde med navns nævnelse. Kunne også være en god ting herinde sys jeg - det er jo ret væsenlig over for andre som overvejer at låne ud.



Kommentér på:
Udlåner svarer ikke på henvendelse

Annonce