{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
378 visninger | Oprettet:

rideulykker {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Sag lige og læste et af mine gamle islænderblade igennem og faldt over den her atikel!

Man antaget at ridning og andre omgang med heste forårsager omkring 5750 ulykker årligt

57% af rideulykkerne, rammer unge piger under 19 år, hvilket er tankevækkende, fordi disse ulykker i mange tilfælde er ganske alvorlige. Der sker 1-2 ulykker med dødelig udgang årligt!

De fleste af ulykkerne kunne forhindres,hvis de unge var bedre oplyst om,hvordan man passer og plejer heste. Ulykkerne sker,fordi man er uforsigtig og fordi de unge ikke er klar over,hvordan,hvorfor og hvor hurtigt heste kan reagere unden noget forudgående varsel!!

Den er meget længere, men her har i et lille afsnit fra den,

hvad tænker I om det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rideulykker
  • #1   26. aug 2005 kunne du måske skrive det hele ind? eller er der meget? kunne nemlig godt bruge det til min stil smiley

  • #2   26. aug 2005 jeg tænker.. at det er rigitg.. jeg syntes da selv jeg godt ved så noget.. men det siger man vil altid.. smiler.. og det slemt og tænke på.. men mennesker tænker ikke så meget.. især piger på min alder,... mán tænker bare det sker ikke for mig.. slet ikke.. dum er man jo.. jeg rider ikke med hjelm når jeg rider dressur.. dum.. men kan ikke holde ud og have den på.. kender i det.?

  • #3   26. aug 2005 der er 2 3-ark sider inu ,men så ville det lige tage lidt tid at skrive ind

  • #4   26. aug 2005 Men ville du det? det ville ihvertfald være dejligt smiley jeg rider ALTID med hjelm! kan slet ikke forstille mig selv uden hjelm! tror bare at det er en vane sag.. har nemlig redet med hjelm siden jeg var 6!

  • #5   26. aug 2005 springer også kun med sikkerhedsvest til undervisning og stævner. rimelig dumt af mig egentlig. kan jo nemt komme til skade hvis jeg lige ryger med ryggen ned i en bom.

  • #6   26. aug 2005 ja på tur rider jeg altid med hjelm.. smiler.. har ogværet ude for et lidt størrer uhel på tur., såhh. ..

  • #7   26. aug 2005 Så er det jeg tænker at alle der ride burde at tage ridemærker... I hvertfald de første 2-3, så man ved noed om heste og ikk bar sætter sig op og rider smiley

  • #8   26. aug 2005 Forsættes her:
    der er al mulig grund til at oplyse om,at heste er ikke "bare" er dyr, som man kan kæle med,som adnre mindre familiedyr. Tværtimod er det nødvendigt at præcisere,at heste kan være særldeles farlige og pga deres kræfter,kan de rette voldsom skade,når ulykker indtræder

    Mange forældre kan pludselig få lyst til at forære deres teenager et føl,når familien kører rundt i landskabet og iagttager fæl og plage. Mange glemmer at et føl ikke tager hensyn til omgivelserne,fordi det ikke har lært noget endnu
    ligeledes glemmer mange forældre at føllet vokser og i løber af kort tid har utrolig mange kræfter i forhold til barnet.Hvis man fx køber et hingsteføl vil det meget hurtigt optræde som en hensynsløs legekammerat for barnet. følhove kan være skarpe i kanten, hvorfor spark kan rette voldsom skade på barnet.
    derfor skal man behandle føl med omtanke og undlade at lade barnet være alene med føllet


    der er mere inu


  • #9   26. aug 2005 ja det kan du have rart i.. =)


  • #10   26. aug 2005 HVAD KAN JEG GØRE:
    Det er særdeles vigtig at unge og andre som ikke er vant til at omgås heste,får oplysning og undervisning i pasning og pleje af heste.Herunder er det vigtigt at den uøvede,lærer at nærme sig hesten på den rigtig måde.
    Heste skal adviseres,før man går ind i en boks eller før man går op til en heste der står i spiltov

    ligeledes er der grund til at få en ordentlig instruktion før ridning påbegyndes

    Mange ulykker er alvorlige,fordi rytteren ridehjælmen
    Ulykker uglemmer under ridning i naturen opstår ofte fordi hesten pludselig bliver mødt med noget ukendt.
    I disse for hesten uforudsete situationer gælder det for rytteren om ikke at tage chancer.men tværtimod at kunne forudse hvordan hesten vil reagere
    ridning i naturen bør i begyndelsen foregå sammen med en eller flere erfarne rytter, således at den uøvede rytter lærer,hvordan man færdes i naturen sammen med en hest

    mere inu


  • #11   26. aug 2005 det gælder om at undgå ulykker og i mange tilfælde kan ulykkerne forhindres,hvis man får indsigt i og viden om,hvordan man passer,plejer ig omgås heste.ligeledes er undervisning om ridning og kørsel med heste nødvendig før man selv påtager sig ansvaret og begynder at ride og køre på egen hånd

    Ridklubber arrangerer og instruerer også for begynder,hvorfor det er en god ide at starte med at rette henvendelse hertil

    Man kan få utroligt mange positive oplevelser sammen med heste,når man ved hvordan man skal behandle og omgås dem

    Men frem for alt gælder det om at undgå ulykker

    og tilsidst rideulykker er på en 4 plads blandt sportsulykker i dk

    sådan det var det,håber du kan bruge det til noget


  • #12   26. aug 2005 Morten; du måtte også gerne skrive din ide smiley

  • #13   26. aug 2005 Det kan jeg helt sikkert smiley

  • #14   26. aug 2005 jeg rider LATID med hjelm og altid med sikkerhedsvest på Victoria, da hun jo er så ung, og lige er blevet færdig med den første grundridning.. skal træne galopanspring med hende imorgen, med min træner smiley
    hehe smiley


  • #15   27. aug 2005 Ja... jeg må sige at jeg har været ude for ting hvor jeg har efter lidt tid, har tænkt til bage på at det det har kunne gå rigtig galt!

  • #16   27. aug 2005 - Den eneste gang jeg har redet uden hjelm var i Spanien.. vi spurgte om de ikke have, men det havde de ikk. Og så fik jeg lige en stor en på 4 år.. - :S

  • #17   27. aug 2005 Rider altid meg hjelm, dog kan det glippe engang imellem, hvis hun som i sidste uge ikk var helt frisk og kun måtte skridtes.. Heheh. Det er nu sjældent jeg får lov, men 99 % af tiden rider jeg med hjelm, fordi jeg har haft så mange styrt i spring, så springer ALDRIG uden hjelm, skal jeg ride øve en ny øvelse er det mere end 100 at jeg har den på, da hun har det med at bukke..

    Sikkerhedsvest bruger jeg faktisk aldrig, må jeg indrømme, men skal jeg til at springe mere vil jeg ud og have fat i en..


Kommentér på:
rideulykker

Annonce