{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

frieser erfaring {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer frieser ryttere.
Jeg har desværre været nødt til at skille mig af med min skønne store dressur dreng pga mit dårlige knæ og leder nu efter ny mule.. Jeg skal ha en hest hvor man sidder forholdsvis nemt ned i traven=lille rygsving. Hvordan er frieseren at sidde på?? Jeg tænker den har jo den specielle gang...
håber der er nogen derude der kan fortælle mig hvordan den er..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  frieser erfaring
  • #1   6. aug 2009 Har hørt at frieserens trav er en af de sværeste at sidde i, men at deres galop skulle være helt utrolig.

  • #2   6. aug 2009 Hej Gitte...

    Det er meget forskelligt fra Frieser til Frieser.. Det kan slet ikke genereliseres... (stave-geden løb sin vej)
    Alle vores er (har været) forskellige i deres gang og dermed også ridemæssigt i deres trav..
    Så der er kun 1 måde at finde ud af det på: Ud og prøv en masse sorte perler, indtil du finder den, der lige passer til dig..


  • #3   6. aug 2009 Det samme her, det er bare med prøve en del og se?
    Kan se du ikke bor i nærhed ellers kunne du komme forbi og prøv


  • #4   6. aug 2009 Tjah... de, der kan lide at generalisere, vil nok påstå, at Frieseren generelt er kendt for et stort rygsving, men jeg må slutte mig til Sorte Perler og Rebecca; min oplevelse er også, at det er meget forskelligt fra Frieser til Frieser. smiley

    Faktisk er jeg tilbøjelig til at ville gå så vidt som til at påstå, at Friesernes rygsving er omtrent lige så forskelligt, som hos racer/typer som DV og lignende. smiley


  • #5   6. aug 2009 Bare et alternativ - så er PRE heste som regel nemme at sidde på.

  • #6   6. aug 2009 Ja, PREérne er nogen fantastiske heste. Nemme at sidde på (selvfølgelig er de også forskellige, men gennerelt) og så er de simpelthen så dejlige at arbejde med... Men prismæssigt ligger de jo ikke i den billige ende...
    Hvad angår frieser så tror jeg også det er forskelligt... Jeg har ikke den store erfaring med at ride dem, men den jeg har siger at traven ikke er den nemmeste..


  • #7   6. aug 2009 Cawani
    Ja, prisen er vist nok ofte lidt høj, men i disse krisetider kunne det jo være smiley
    Jeg har aldrig købt én, kun redet for en veninde, så faktisk ved jeg ikke hvor dyre de er. Hun har købt den af sin svigermor, så hendes pris kan man ikke regne med.


  • #8   6. aug 2009 Frieserne er nu heller ikke billige... heller ikke, selv om de ligesom mange andre racer er faldet i pris her under finanskrisen. smiley En god Frieser koster stadig fra 30.000-40.000 kr. og opefter. smiley Så de ligger i nogenlunde samme leje som PRE'erne, har jeg indtryk af? smiley

  • #9   6. aug 2009 Ser ud til at PRE hestene herinde ligger mellem 20.000 og 48.000 så det er faktisk ikke ret dyrt... jeg mener... de fleste jeg kender har da givet mindst 60.000 for deres heste...

  • #10   6. aug 2009 Louise: Jeg tror faktisk stadig PREérne ligger en tak højere..Hende vi har gående kostede ihf. 75.000 som 6 måneders.. Og hun er uden stamtavle på mor-siden.. Men det er self. 10 år siden.. Vi har dog kun givet lidt mere end slagteprisen fordi tidl. ejer smadrede hendes skuldre med uhensynsløs ridning (Skriv pb hvis i vil vide hendes historie, så vi ikke fylder emnet her)

Kommentér på:
frieser erfaring

Annonce