{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Udlån af pony {{forumTopicSubject}}

Hej alle hg'er smiley
Jeg har aldrig hverken selv haft hest eller kender nogen som har hest. (på nær hende som ejer min part d;)

men jeg ser på mange købs/salgs annoncer at der står "udlånes ikke" eller "udlån" og jeg vil bare høre, hvad er foreskellen på at udlåne og købe? og hvordan forgår sådasn noget?? Ved en masse om køb, men lige udlån er ´jeg lidt lost smiley Hehe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af pony
  • #1   7. aug 2009 ofte når ponyryttere når aldersgrænsen vil de ikke af min sin højt elskede pony, som de ofte har haft i flere år. men samtidig vil de heller ikke have at den bare står og glor der hjemme på folden. så låner de den nogen gange ud til en pony rytter, som muligvis vil kunne komme videre på ponyen. ofte snakker vi om et år, eller to man får lov til at låne ponyen :). låneren betaler somrelt det hele, udover forsikring. nogen gange betaler ejeren også dyrelæge så skal låneren selvbetale smed og opstaldning + undervisning og sådan :). men det er noget man aftaler med ejeren og sådan.

  • #2   7. aug 2009
    Når man låner hesten så har man den selv nærmest, du betaler opstaldning, smed osv. - for det meste undtaget af forsikring.
    Men du ejer ikke hesten på papiret fordi du ikke har købt den.


  • #3   7. aug 2009 Altså hvis du køber en hest så er det din, fuldt ud. men hvis du låner en hest, er det stadig ejeren der ejer den, men for det meste må man tage den med der hen hvor man bor, og så låner man den logesom, man låner en anden ting, det er næsten som man ejer den, men det gør man ikke, man låner tit med forkøbsret, så hvis hesten bliver dat til salg er man den første der bliver spurgt. håber du kan forstå det smiley

  • #4   7. aug 2009 okay, så man købr faktisk bare hesten uden at betale for selve hesten? smiley og så på betingelserne af at den skal tilbage efter 1 år eller to? hvad så med når der står forekøbsret?

  • #5   7. aug 2009 Nåårh, okay. tak. nu er jeg med d; tak skal i have! smiley

  • #6   7. aug 2009 Jeg låner lige nu min knold som du kan se på min profil.
    Jeg ville gerne låne så jeg kunne se hvad det kræver at have hest, og det kræver virkeligt meget.
    Og jeg havde ikke råd til at købe en selv..
    Så oprettede jeg annonce inde på Heste-nettet, og det gav bonus.
    Hun foreslog at jeg self. betalte opstaldning og smed, men hun betalte dyrelæge og forsikring.
    Så det passede mig fint, og jeg fik ALT udstyr med så jeg ikke skal købe det, og jeg har ham bare for mig selv nu, ligesom at han var mig egen smiley


  • #7   9. aug 2009 udlån betyder at man "låner" den - at man får ponyen, men at man så aftaler nogen år, hvor man har ponyen også skal man aflevere den igen! ;D der er det meget forskelligt om ejeren af ponyen - den der ejer den rigtigt - betaler nogen ting f.eks smed, dyrlæge eller noget, eller også skal udlåneren bare betale det hele, det er meget forskelligt.. købe, der kan du ikke bare lige sådan aflevere den igen efter en bestemt tid, der har du den til at den skal sælges eller andet. smiley håber det kunne hjælpe lidt, isa smiley smiley

  • #8   9. aug 2009 Tak alle sammen smiley

    Line - tak søde smiley glæder mig til at se dig igen mus :* vi ses smiley smiley


Kommentér på:
Udlån af pony

Annonce